StoryEditor
Producenci
23.11.2020 00:00

Amerykański rynek kosmetyczny osiągnie 128,7 mld dolarów przychodów do 2030 roku

Rosnąca liczba kupujących online napędza sprzedaż szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG) w USA. Rynek kosmetyków i środków higieny osobistej będzie podążał za tym trendem. P&S Intelligence prognozuje, że do 2030 r. ich sprzedaż przekroczy w tym kraju 128,7 mld dol. - podaje  Premium Beauty News.

Według agencji badawczej P&S Intelligence, w 2019 roku w USA było 312,3 mln użytkowników internetu, a handel elektroniczny stanowił 16,0 proc. całej sprzedaży detalicznej w kraju i nawet przed pandemią COVID-19 liczby te stale rosły.

Rozwijająca się branża e-commerce dobrze wróży amerykańskiemu rynkowi kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, ponieważ szybko zbywalne towary konsumpcyjne (FMCG), w tym produkty kosmetyczne, są jednymi z najczęściej kupowanych towarów za pośrednictwem platform internetowych” - wyjaśnia P&S Intelligence.

W USA szeroka gama produktów kosmetycznych, w tym naturalne produkty kosmetyczne i wysoce spersonalizowane kosmetyki do pielęgnacji skóry, jest dostępna online po rozsądnych cenach, a czasami po znacznych rabatach. Według P&S Intelligence ta bogata oferta pomogła zwiększyć ich penetrację w tym kraju.

Oczywiście pandemia COVID-19 ma negatywny wpływ na rynek. „Sprzedaż rzeczywistych produktów kosmetycznych spadła z powodu ograniczonej produkcji i podaży, niższych płac i powszechnego bezrobocia” - wyjaśnia firma badająca rynek. Na przykład L’Oréal zanotował 4,8 proc. niższą sprzedaż w Ameryce Północnej podczas pandemii.

Jednak nie każdy segment rynku podał takie statystyki. Popyt na przybory toaletowe, w tym mydła i środki odkażające, gwałtownie wzrósł w kraju, ponieważ regularne mycie rąk jest uważane za jeden z najlepszych sposobów ochrony przed wirusem.

Ponadto, wraz z zamknięciem sklepów, wzrosła sprzedaż w kanałach internetowych. Dynamicznie rosnąca sprzedaż w e-commerce i rosnąca liczba pracujących kobiet to główne czynniki napędzające rynek kosmetyczny i higieny osobistej w USA.

Według wspomnianej firmy badawczej, ciągły wzrost sprzedaży online jest jednym z głównych powodów, dla których amerykański rynek kosmetyków i produktów higieny osobistej ma wzrosnąć z 81,1 mld dol. w 2019 r. do 128,7 mld dol. w 2030 r., przy stałym 4,8 proc. CAGR w latach 2020 - 2030.

Eksperci przewidują, że w nadchodzących latach na amerykańskim rynku kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała nastąpi najszybszy postęp w kategorii „Click and collect”, w ramach segmentacji według sposobu zakupu. W tym trybie ludzie płacą za produkty online, a następnie odbierają je w wyznaczonym sklepie. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:28