StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Alina Szmich, współwłaścicielka firmy Delia Cosmetics: Sprzedaż ewoluuje w stronę drogerii sieciowych i dyskontów

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Alina Szmich, współwłaścicielka firmy Delia Cosmetics.  

Przed nami rok... kolejnych wyzwań. W natłoku konkurencji musimy ciągle poszukiwać nowych, ciekawych pomysłów, które będą procentować w rozwoju marki Delia Cosmetics.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie… makijaż, lakiery do paznokci i pielęgnacja twarzy. W tych kategoriach konsumenci kupują coraz więcej nowości.

Dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… drogerii sieciowych  i dyskontów. Będzie wzrastać  sprzedaż przez internet.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… składniki pochodzenia naturalnego, olejowe, odżywczo-regenerujące, nieco powiązane z modą w kuchni, np. chia, goja, olej konopny czy kokosy. To uważamy za wartościowe w posiłku, chcemy aplikować na skórę, włosy i paznokcie.

W makijażu zapanuje moda na… mieszankę różnych efektów i kolorów. Klientki coraz częściej sięgają po nietypowe kolory. Popularne będę matowe usta, ale będą powoli wypierane przez efekty metaliczne, lecz nie błyszczące. Modny nadal będzie delikatny strobing, a konturowanie zastąpi draping. Jak zawsze obowiązkowe będą mocno wytuszowane rzęsy, brwi z mocno przerysowanych przejdą na bardziej naturalne. Nadal w modzie będą lakiery hybrydowe. Ciekawym zjawiskiem jest makijaż męski. Na świecie do promocji marek coraz częściej wykorzystywani są męscy youtuberzy.

Konsumenta 2017 charakteryzuje… testowanie wszelkich ciekawych i nowych produktów, które można szybko i łatwo zastosować. Klientki są coraz mniej lojalne, reagują na nowinki i marki polecane przez znajomych czy w sieci.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to… rozwój w kategoriach, które mamy w portfolio, oraz konsekwentne budowanie dystrybucji w Polsce i na rynkach zagranicznych, a co za tym idzie – świadomości marki.

W 2016 r. udało nam się... zrealizować zakładane wzrosty sprzedaży, mimo kryzysu na rynkach wschodnich. Sukcesem jest też to, że zaczęliśmy dystrybuować nasze produkty w kilku nowych krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 15:31
Nowy pop-up Chanel w Londynie: zapachowa podróż na Chance Street
Chanel

Dom mody Chanel otwiera nową, immersyjną przestrzeń pop-up w Londynie, aby uczcić premierę Chance Eau Splendide – najnowszego zapachu z kolekcji Chance. Wydarzenie odbędzie się od 25 kwietnia do 5 maja w The Dream Factory przy Chance Street w Shoreditch. Wstęp jest bezpłatny, a celem inicjatywy jest zaprezentowanie nowej kompozycji zapachowej w interaktywny i zmysłowy sposób.

Na zewnątrz budynku uwagę przyciąga mural inspirowany pop-artem, utrzymany w fioletowej tonacji charakterystycznej dla Eau Splendide. Autorska grafika ma oddawać dynamiczną energię całej kolekcji Chance, a jednocześnie nawiązywać do artystycznego ducha dzielnicy Shoreditch. Wnętrze pop-upu oferuje odwiedzającym możliwość zapoznania się z pełną linią zapachową – Chance, Eau Tendre, Eau Fraîche, Eau Vive oraz nowym Eau Splendide – przy specjalnie przygotowanym barze zapachowym.

Oprócz ekspozycji zapachów, goście mogą skorzystać z interaktywnych atrakcji, takich jak gry oraz instalacje dotykowe, mające na celu przeniesienie ich w świat Chance. Jednym z głównych punktów programu jest Hall of Mirrors – instalacja inspirowana nową kampanią promującą Eau Splendide, wyreżyserowaną przez Jeana-Pierre’a Jeuneta. W filmie belgijska piosenkarka Angèle – nowa twarz zapachu – przemierza labirynt przypominający wesołe miasteczko, co zostało odzwierciedlone w aranżacji londyńskiej przestrzeni.

Chanel oferuje również płatną usługę kosmetyczną – Chance Beauty Service – w cenie 60 funtów za 75 minut. Usługa obejmuje indywidualną konsultację makijażową inspirowaną pięcioma stylizacjami, z których każda odzwierciedla charakter jednego z zapachów kolekcji. Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie Chance Street Soirée, które odbędzie się 1 maja. W programie wieczoru przewidziano muzykę na żywo, koktajle, przekąski oraz torby z upominkami. Bilet wstępu kosztuje 60 funtów i można go wymienić na zakupy podczas wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 14:37
Beiersdorf notuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku
Laboratorium w Beiersdof Manufacturing PoznańLinkedin Beiersdorf

Niemiecka firma Beiersdorf, producent marek takich jak Nivea, Eucerin czy La Prairie, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Sprzedaż całkowita grupy wzrosła o 3,6 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 2,7 miliarda euro. Segment konsumencki, obejmujący główne marki pielęgnacyjne spółki, wygenerował przychody na poziomie 2,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,3 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie konsumenckim szczególnie wyróżniła się dywizja Derma. Marki Eucerin i Aquaphor odnotowały imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 11,4 proc. Dla porównania, marka Nivea zwiększyła swoje wyniki o 2,5 proc. Nieco słabsze rezultaty osiągnęła marka premium La Prairie, której sprzedaż spadła o 17,5 proc. Spółka tłumaczy to trudnym otoczeniem rynkowym w Chinach oraz utrzymującą się słabą koniunkturą w handlu podróżnym.

Prezes Beiersdorf, Vincent Warnery, podkreślił, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma kontynuuje strategię ekspansji na nowe rynki oraz stawia na innowacje produktowe. Warnery zaznaczył także, że pomimo wyzwań w Chinach, podjęte tam działania porządkowe mają na celu zbudowanie podstaw pod przyszły rozwój firmy w tym regionie.

Poza segmentem konsumenckim pozytywnie zaprezentowała się także marka Tesa, znana z produktów klejących i przemysłowych. Skorzystała ona z silnego popytu w branży elektronicznej oraz korzystnego efektu bazy porównawczej z pierwszego kwartału 2024 roku. Firma utrzymała swoją prognozę na cały 2025 rok, zakładając dalszy, zrównoważony wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2025 21:14