Jako dyrektor marketingu Laundry & Home Care (środki do prania i czystości) Aleksandra Gawlas-Wilińska będzie odpowiedzialna za tworzenie i realizację strategii marketingowej i trade marketingowej marek środków do prania i czystości firmy Henkel. Do jej obowiązków będzie również należeć planowanie i realizacja budżetu marketingowego, a także poszukiwanie nowych kierunków rozwoju biznesu. Nowa dyrektor marketingu będzie zarządzać kilkunastoosobowym zespołem.
– Objęcie stanowiska dyrektor marketingu w polskim oddziale Henkla to dla mnie wielki zaszczyt i szansa, by realizować kampanie marketingowe szyte na miarę naszych – często bardzo różnych, ale zawsze wymagających – konsumentów. Tempo zmian w dzisiejszym świecie niesie za sobą zmianę sposobu komunikacji naszych produktów do odbiorców. Liczą się te kampanie, które potrafią przykuć i zatrzymać uwagę odbiorcy na naszej marce w taki sposób, by nie tylko po nią sięgnął, ale także rekomendował ją innym – powiedziała Aleksandra Gawlas-Wilińska. – Wierzę, że jest to możliwe i osiągniemy to wspólnie z moim zespołem: ambitnym, ciekawym świata i umiejącym szybko adaptować się do zachodzących w naszym biznesie zmian. Kluczem do sukcesu będzie także właściwy dobór partnerów biznesowych: odważnych, sięgających po kreatywne rozwiązania z wykorzystaniem najnowszych technologii – z którymi możemy wymieniać doświadczenia i dzielić się wiedzą – dodała.
Aleksandra Gawlas-Wilińska związana jest z firmą Henkel Polska od 2012 roku, kiedy to dołączyła do zespołu marketingu w dziale Laundry & Home Care i objęła stanowisko brand managera marki Silan, a następnie także marki E, pracując od początku przy projekcie przejęcia tej marki i jej wdrożenia do portfolio firmy. Po awansie na stanowisko senior brand managera objęła dodatkowo odpowiedzialność za całą kategorię Specjalistycznych środków do prania w Polsce. Od 2014 roku przez kolejne dwa lata pracowała w globalnej centrali firmy Henkel w Düsseldorfie, w dziale Marketingu Międzynarodowego. Jako International Marketing Manager odpowiadała za globalny rozwój kategorii płynów do płukania, zarządzała także planem innowacji produktowych na wybranych rynkach krajowych, między innymi: w USA, Meksyku, Europie, Dubaju, Iranie i Korei. W 2016 roku powróciła do Polski, by przez kolejne dwa lata zdobywać doświadczenie w dziale sprzedaży, współpracując z kluczowymi klientami handlu nowoczesnego.
Nowa dyrektor marketingu jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, gdzie ukończyła studia magisterskie na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość, a także studia podyplomowe z Digital Marketingu. Jest również absolwentką międzynarodowego programu magisterskiego CEMS Master’s in International Management.
Henkel jest firmą globalną. Istnieje od 1876 r. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. W 2017 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,5 mld euro. Wartość przychodów ze sprzedaży trzech najważniejszych marek Henkla – Persil, Schwarzkopf oraz Loctite – przekroczyła 6,4 mld euro. Firma zatrudnia na całym świecie 53 tysiące pracowników.