StoryEditor
Producenci
10.02.2025 13:00

Akcje e.l.f Beauty spadają o 20 proc. po obniżeniu prognoz sprzedaży

e.l.f Beauty zanotował gwałtowny, ponad 20-procentowy spadek wartości akcji w handlu posesyjnym w czwartek. Firma obniżyła swoje prognozy rocznych przychodów i zysków, wskazując na słabnący popyt na kosmetyki masowe na początku roku.

Producent kosmetyków e.l.f Beauty zanotował ponad 20-procentowy spadek wartości akcji w handlu posesyjnym w czwartek. Powodem była decyzja firmy o obniżeniu rocznych prognoz sprzedaży netto i zysków, co tłumaczy słabym popytem na kosmetyki masowe na początku roku. Spółka, znana z wegańskich olejków do ust i kosmetyków w przystępnych cenach, zauważyła, że niektóre z jej nowszych produktów sprzedają się wolniej, niż oczekiwano.

Dyrektor generalny e.l.f Beauty, Tarang Amin, wskazał na osłabienie popytu w styczniu w kategorii kosmetyków masowych oraz na trudniejszy start niektórych nowości produktowych. Eksperci branżowi zauważają, że podstawowa grupa docelowa marki – pokolenie Z – mogła zostać rozproszona przez klęski żywiołowe, zmiany polityczne i niepewność wokół przyszłości TikToka. Dodatkowym wyzwaniem mogą okazać się nowe 10-procentowe cła na import z Chin, wprowadzone przez administrację prezydenta Donalda Trumpa. Obecnie 80 proc. produktów e.l.f Beauty jest wytwarzanych w Chinach, w porównaniu do 100 proc. pięć lat temu, co może zmusić firmę do podwyższenia cen.

Zaktualizowane prognozy finansowe spółki zakładają roczne przychody w przedziale od 1,30 do 1,31 miliarda dolarów, co oznacza spadek w stosunku do wcześniejszych szacunków wynoszących 1,315-1,335 miliarda dolarów. e.l.f obniżył również przewidywany skorygowany zysk na akcję – z przedziału 3,47-3,53 dolara do 3,27-3,32 dolara. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, firma odnotowała wzrost sprzedaży netto o 31 proc. w trzecim kwartale zakończonym 31 grudnia, osiągając 355,32 miliona dolarów, co przewyższyło prognozy analityków wynoszące 329,67 miliona dolarów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. luty 2025 04:42