StoryEditor
Producenci
16.05.2023 00:00

Agnieszka Nadolna, Aureus: Nowinki rozwijają kategorię chemii domowej w drogeriach

Agnieszka Nadolna, właścicielka Auresu podczas targów B2B zorganizowanych przez hurtownię Ambra / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Perfumy do prania, kule zapachowe, chusteczki antystatyczne, wybielające, wyłapujące kolor to specjalistyczne dodatki, które znalazły swoje miejsce na drogeryjnych półkach i rozbudowały kategorię chemii domowej w kierunku innowacyjnych i wysokomarżowych produktów – uważa Agnieszka Nadolna, właścicielka firmy Aureus Polska.

Kategoria chemii domowej powróciła do drogerii. Po okresie, w którym właściciele drogerii skupiali się na tym, by ich sklepy były postrzegane jako typowo kosmetyczne i wyspecjalizowane w produktach beauty, znów zaczęli pracować nad półką chemiczną. Produkty do utrzymania porządku w domu, ale także higieniczne artykuły papierowe, rotują szybciej niż kosmetyki i stały się dobrym  uzupełnieniem asortymentu kosmetycznego w czasie nie najlepszej koniunktury.

–  To prawda, ten asortyment powraca do drogerii. To po części wynika z tego, że konsumenci robią zakupy bliżej domu. Produkty, których do tej pory szukali w hipermarketach wolą kupić w pobliżu miejsca zamieszkania – mówi Agnieszka Nadolna, właścicielka firmy Aureus Polska.

Choć papier toaletowy, ręczniki papierowe, chusteczki higieniczne, dobry płyn do prania i do płukania zawsze znajdą nabywców, półka chemiczna w drogerii rozszerza się w kierunku produktów specjalistycznych, także dla odbiorców szukających nowinek i czegoś więcej niż podstawowe funkcje i korzyści.

– Kategoria bardzo się rozbudowała w kierunku dodatków takich jak np. chusteczki wyłapujące kolor, czy perfumy do prania. Do niedawna to płyny do płukania tkanin używane były jako te, które zmiękczają tkaniny i dodatkowo nadają im ładny zapach. Teraz dodatkowo można korzystać właśnie z perfum do prania. Różnica jest taka, że ich podstawową funkcją jest nadawanie zapachu, który ma być długotrwały, świeży. Zapach ma się utrzymywać na ubraniach czy pościeli długo po praniu, być wyczuwalny, gdy wyjmujemy je po czasie z szafy – dodaje Agnieszka Nadolna. 

Do perspektywicznych dodatków Agnieszka Nadolna zalicza także produkty do stosowania w suszarkach do prania, które przestały być ekskluzywnym sprzętem AGD i są podstawowym urządzeniem w wielu gospodarstwach domowych.  – To kule do suszarek automatycznych, które chronią kurtki przed zbijaniem się w nich puchu czy innego wypełnienia, to wspomniane już perfumy, albo wełniane kule łączące jedną i drugą funkcję – rozbijają pranie i można je nasączyć olejkiem aromatycznym, perfumami – mówi.

Drogerie coraz chętniej wprowadzają tego rodzaju nowinki. Urozmaicają one półkę, a także są jeszcze ciągle wysokomarżowe.

– Do ubiegłego roku kanałem sprzedaży tego rodzaju produktów był przede wszystkim e-commerce i tam konsumenci ich szukali, ale z tego powodu, że nie było ich na sklepowych półkach. Teraz już widzimy, że coraz więcej drogerii jest nimi zainteresowanych – zarówno właścicieli sklepów, jak i sieci drogeryjnych – stwierdza Agnieszka Nadolna.

Czytaj także: Nie wszystkie kategorie kosmetyczne rosną w e-commerce. Chemia bardzo zyskuje [RAPORT Barometr e-Commerce]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:47