Coraz większa jest grupa „silversów”, w tym kobiet, które potrzebują szczególnej oferty kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała. Niemniej nowe trendy na rynku kosmetycznym wyznaczane są w dużej mierze przez generację Z, wychowaną w social mediach i przyzwyczajoną do zupełnie innej komunikacji. To generacja, która żyje w świecie kreowanym na Tik Toku i Instagramie, a także na Facebooku.
Jednocześnie są to media idealnie dopasowane do promocji kosmetyków – to tutaj możemy pokazać piękny makijaż czy działanie kremu lub całego zabiegu. Grupa ta chętnie kupuje pod wpływem impulsu, jakim może być polecenie przez znajomych czy inspiracja ze strony znanych influencerów. Kosmetyki są dzięki temu jedną z kategorii najlepiej sprzedających się za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Sprzedaż online i w social mediach dodatkowo wzmacnia trendy obecne już wcześniej w branży kosmetycznej:
- postępującą indywidualizację kosmetyków adresowanych do osób o różnych potrzebach
- swobodę eksperymentowania i kreatywne podejście do makijażu
- naturalność – rozumianą nie tylko jako naturalne składniki, ale także jako różne formy ochrony środowiska naturalnego dzięki nowym formułom i opakowaniom
- zacieranie granic pomiędzy rynkiem kosmetycznym a rynkiem zdrowia (np. dermosuplementy) i wellness (szczególnie podkreślana jest rola dobrego samopoczucia dla zdrowia skóry i wyglądu)
- odrzucenie idealnych kanonów piękna i podkreślanie indywidualności.
Czytaj także: Karolina Szałas, PMR: Ceny kosmetyków rosną wolniej niż ceny ogółem