StoryEditor
Producenci
16.04.2019 00:00

Aflofarm zwiększy moce w zakresie produkcji kosmetyków

Aflofarm, polska firma farmaceutyczna, realizuje inwestycję, której celem jest zwiększenie mocy produkcyjnej m.in. w zakresie wytwarzania leków oraz kosmetyków. W ramach projektu planowana jest rozbudowa zakładów w Ksawerowie i Pabianicach oraz budowa magazynu centralnego. Łączna wartość nakładów to około 120 mln zł.

Projekt jest odpowiedzią na ambitne plany rozwoju spółki na rynku polskim oraz zagranicą. Obecnie Aflofarm ma cztery zakłady produkcyjne – w Pabianicach, Ksawerowie, Rzgowie i Krakowie. Ten ostatni zakład dołączył do spółki z początkiem 2019 r. w wyniku połączenia z krakowską spółką Scan Anida – producentem produktów leczniczych i naturalnych kosmetyków. W tym roku firma obchodzi 30-lecie działalności.  

Rozbudowa naszych zakładów jest kluczowym elementem z punktu widzenia ambitnych planów rozwoju naszego portfolio. Tylko w tym roku wprowadziliśmy już na rynek kilka nowych marek. Mamy plany rozwoju leków OTC i produktów na receptę. Nie można jednak rozwijać portfolio bez jednoczesnej rozbudowy zaplecza produkcyjno-magazynowego i badawczo-rozwojowego – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych polega przede wszystkim na zwiększeniu powierzchni fabryk z przeznaczeniem na nowe pomieszczenia produkcyjne i laboratoryjne. W tym celu firma zakupiła działkę przyległą do zakładu w Ksawerowie o powierzchni prawie 2 ha. Jednocześnie trwają prace modernizacyjne w obu fabrykach. Według szacunków, realizowany projekt pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy o ok. 30 proc.

Realizacja celów strategicznych firmy w zakresie rozwoju portfolio i rozwijania struktur firmy na rynkach zagranicznych będzie wymagała także odpowiedniej obsługi magazynowej. Tę rolę będzie pełnić obiekt, który powstanie tuż obok fabryki w Pabianicach i będzie centrum dystrybucyjnym dla całej firmy. Magazyn centralny będzie obiektem wysokiego składowania, w dużej mierze zautomatyzowanym, z pojemnością około 20 tys. palet. Między magazynem centralnym a pabianicką fabryką powstanie łącznik, który ułatwi komunikację między budynkami.

Do tej pory znaczną część procesów magazynowych musieliśmy zlecać na zewnątrz. Budowa magazynu centralnego znacznie usprawni ten proces zarówno pod względem logistycznym, jak i ekonomicznym – skomentował Jacek Furman.

Rozwój poza granicami kraju jest obecnie jednym ze strategicznych obszarów rozwoju firmy. W tym celu na początku 2018 r. powstał nowy dział rynków zagranicznych. Pierwszym krokiem będzie utworzenie struktur firmy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a następnym umocnienie i dalszy rozwój silnych przedstawicielstw. Już teraz produkty firmy są sprzedawane w 28 krajach na całym świecie.

W wyniku realizowanej inwestycji firma planuje zwiększenie zatrudnienia o kilkadziesiąt osób. Prace budowlane już trwają, a planowany termin ich zakończenia to II kwartał 2020 roku.

Aflofarm to jeden z największych producentów leków w Polsce. Jego wiodące marki kosmetyczne to Bioliq i Acerin. W sumie portfolio produktów obejmuje 115 marek obejmujących leki RX, OTC, wyroby medyczne, kosmetyki i suplementy diety.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:46