StoryEditor
Producenci
16.04.2019 00:00

Aflofarm zwiększy moce w zakresie produkcji kosmetyków

Aflofarm, polska firma farmaceutyczna, realizuje inwestycję, której celem jest zwiększenie mocy produkcyjnej m.in. w zakresie wytwarzania leków oraz kosmetyków. W ramach projektu planowana jest rozbudowa zakładów w Ksawerowie i Pabianicach oraz budowa magazynu centralnego. Łączna wartość nakładów to około 120 mln zł.

Projekt jest odpowiedzią na ambitne plany rozwoju spółki na rynku polskim oraz zagranicą. Obecnie Aflofarm ma cztery zakłady produkcyjne – w Pabianicach, Ksawerowie, Rzgowie i Krakowie. Ten ostatni zakład dołączył do spółki z początkiem 2019 r. w wyniku połączenia z krakowską spółką Scan Anida – producentem produktów leczniczych i naturalnych kosmetyków. W tym roku firma obchodzi 30-lecie działalności.  

Rozbudowa naszych zakładów jest kluczowym elementem z punktu widzenia ambitnych planów rozwoju naszego portfolio. Tylko w tym roku wprowadziliśmy już na rynek kilka nowych marek. Mamy plany rozwoju leków OTC i produktów na receptę. Nie można jednak rozwijać portfolio bez jednoczesnej rozbudowy zaplecza produkcyjno-magazynowego i badawczo-rozwojowego – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarm Farmacja Polska.
Rozbudowa zakładów produkcyjnych polega przede wszystkim na zwiększeniu powierzchni fabryk z przeznaczeniem na nowe pomieszczenia produkcyjne i laboratoryjne. W tym celu firma zakupiła działkę przyległą do zakładu w Ksawerowie o powierzchni prawie 2 ha. Jednocześnie trwają prace modernizacyjne w obu fabrykach. Według szacunków, realizowany projekt pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych firmy o ok. 30 proc.

Realizacja celów strategicznych firmy w zakresie rozwoju portfolio i rozwijania struktur firmy na rynkach zagranicznych będzie wymagała także odpowiedniej obsługi magazynowej. Tę rolę będzie pełnić obiekt, który powstanie tuż obok fabryki w Pabianicach i będzie centrum dystrybucyjnym dla całej firmy. Magazyn centralny będzie obiektem wysokiego składowania, w dużej mierze zautomatyzowanym, z pojemnością około 20 tys. palet. Między magazynem centralnym a pabianicką fabryką powstanie łącznik, który ułatwi komunikację między budynkami.

Do tej pory znaczną część procesów magazynowych musieliśmy zlecać na zewnątrz. Budowa magazynu centralnego znacznie usprawni ten proces zarówno pod względem logistycznym, jak i ekonomicznym – skomentował Jacek Furman.

Rozwój poza granicami kraju jest obecnie jednym ze strategicznych obszarów rozwoju firmy. W tym celu na początku 2018 r. powstał nowy dział rynków zagranicznych. Pierwszym krokiem będzie utworzenie struktur firmy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a następnym umocnienie i dalszy rozwój silnych przedstawicielstw. Już teraz produkty firmy są sprzedawane w 28 krajach na całym świecie.

W wyniku realizowanej inwestycji firma planuje zwiększenie zatrudnienia o kilkadziesiąt osób. Prace budowlane już trwają, a planowany termin ich zakończenia to II kwartał 2020 roku.

Aflofarm to jeden z największych producentów leków w Polsce. Jego wiodące marki kosmetyczne to Bioliq i Acerin. W sumie portfolio produktów obejmuje 115 marek obejmujących leki RX, OTC, wyroby medyczne, kosmetyki i suplementy diety.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 05:15