Firma Olaplex została założona w 2014 roku przez weteranów branży kosmetycznej Deana i Darcy Christal, którzy skomercjalizowali rewolucyjną, opatentowaną technologię, która chroni i naprawia włosy przed zniszczeniem.
Wyrażenie „The Power of Olaplex” ("Siła Olaplex") rozpowszechniło się wśród stylistów fryzur, a marka szybko stała się światową sensacją, torując drogę do zupełnie nowej kategorii pielęgnacji włosów o nazwie „budowanie więzi”. W ciągu zaledwie pięciu lat firma stała się jedną z największych niezależnych marek produktów do pielęgnacji włosów na świecie.
Olaplex, uznana za jedną z najbardziej zaangażowanych marek produktów do pielęgnacji włosów na platformach społecznościowych, jest marką zarówno dla stylistów, jak i konsumentów. Oferuje połączenie produktów wyłącznych dla salonów i produktów dostępnych zarówno przez kanały profesjonalne, jak i detaliczne.
- Olaplex wyróżnia się oferując produkty najwyższej jakości poparte patentami. Rzadko zdarza się, aby marki tej wielkości rosły tak szybko i posiadały tak pasjonującą bazę konsumentów. Wierzymy, że firma ma dobry punkt startowy dla wzrostu poprzez zwiększenie globalnej świadomości marki, poszerzenie linii produktów innowacyjnych oraz dalsze rozwijanie umiejętności bezpośredniego przekazu i sprzedaży konsumentom - skomentowała transakcję Tricia Glynn, dyrektor zarządzająca w Advent.
Advent ma znaczące doświadczenie inwestycyjne w branży detalicznej, konsumenckiej i rozrywkowej na całym świecie. W ciągu ostatnich 29 lat firma zainwestowała ponad 11 miliardów dolarów w ponad 75 firm z różnych sektorów, takich jak kosmetyki i higiena osobista, żywność i napoje, oraz restauracje szybkiej obsługi.