StoryEditor
Producenci
15.04.2021 00:00

Adara przenosi biuro i magazyn do nowej siedziby

Firma Adara, zajmująca się dostarczaniem składników dla przemysłu kosmetycznego i farmacji, wynajęła 800 mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w kompleksie 7R City Flex Warsaw Airport I.

W wyborze lokalizacji powierzchni magazynowo-biurowej dla firmy Adara istotna była niewielka odległości od poprzedniej siedziby, która znajduje się w pobliżu Okęcia. 7R City Flex Warsaw Airport I to nowoczesny obiekt biurowo-magazynowy klasy A. Znajduje się w pobliżu portu lotniczego Okęcie i jest dobrze skomunikowany z drogą ekspresową S2. W budynku zastosowano rozmaite rozwiązania proekologiczne. Dzięki temu inwestycja została objęta certyfikacją BREEAM.

Firma Adara, która jest obecna na polskim rynku od 1987 r., specjalizuje się w dystrybucji surowców chemicznych. Oferuje m.in. składniki aktywne, składniki do pielęgnacji skóry oraz do mycia ciała i włosów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 15:38
Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE i w przeszłości dyrektor PSPKD
Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, były dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zmarł w sierpniu 2024 r.PSPKD

Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy Informacje Naukowo-Techniczne, wieloletni Członek Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, pełniący w przeszłości funkcję Dyrektora Stowarzyszenia. Stowarzyszenie poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka.

Dziś Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka, założyciela firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, który przez lata był członkiem PSPKD, a także w przeszłości był jego dyrektorem.

„Wielu z Państwa miało okazję Pana Janusza poznać osobiście. Zapamiętamy Go jako wybitnej klasy eksperta – o ogromnej wiedzy merytorycznej i niespotykanym doświadczeniu w branży kosmetycznej i detergentowej. Wspominamy Go jako osobę, która była jednym z filarów trudnego procesu wdrożenia rozporządzeń Unii Europejskiej do polskiego porządku prawnego w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. A także późniejszych procesów legislacyjnych, mających wpływ na obowiązki firm branży kosmetycznej i detergentowej. Człowieka życzliwego ludziom i ogromnie pracowitego”.

Zarząd PSPKD podkreśla, że Janusz Andryszak często reprezentował Stowarzyszenie i branżę w kontaktach z władzami i administracją, broniąc interesów sektora i firm w obszarach, które były  zagrożone złymi lub nadmiernymi regulacjami.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 14:51
Chantal pozyskuje unijne środki na promocję zagraniczną i chce zwiększyć przychody z eksportu
Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu firmy Chantal wraz z zespołem firmy podczas Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Chantal

Firma Chantal specjalizująca się w produkcji kosmetyków do włosów, pozyskała środki unijne na rozwój eksportu i promocję firmy na zagranicznych rynkach. Projekt, który realizowany jest z dofinansowaniem ma przynieść polskiej firmie wzrost przychodów ze sprzedaży eksportowej.

Chantal, polska firma kosmetyczna produkująca profesjonalne marki (Prosalon Professional, Intensis), drogeryjne (Sessio) i apteczne marki (Hair Biotic) kosmetyków do włosów, otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych na promocję marki na rynkach zagranicznych.

Celem projektu jest promocja produktów z portfolio Chantal a także Marki Polskiej Gospodarki (branża kosmetyczna), na rynkach międzynarodowych, szczególnie poprzez udział w wydarzeniach targowych, na których będą organizowane stoiska narodowe oraz w wyjazdowych misjach gospodarczych. Firma będzie również realizowała kampanie promocyjne związane ze wspomnianymi działaniami.

Wykorzystując dotacje Chantal chce dotrzeć do importerów, dystrybutorów i konsumentów na rynkach zagranicznych – szczególnie w Europie Azji i na Bliskim Wschodzie. Poprzez te działania producent chce zwiększyć przychody z eksportu.

Wartość projektu wynosi 711 747 zł, a dofinansowanie połowę tej kwoty, a dokładnie 355 873,50 zł.

Chantal regularnie wystawia się na najważniejszych branżowych imprezach targowych,  w tym na Cosmoprof w Bolonii i Beautyworld Middle East w Dubaju oraz na targach marek własnych PLMA w Amsterdamie.

W tym roku na Cosmoprof Worldwide Bologna we Włoszech po raz pierwszy firma rozdzieliła ekspozycję swoich marek detalicznych. Stoisko Sessio znalazło się w pawilonie „Natura”, a stoisko z markami profesjonalnymi zostało umiejscowione w pawilonie narodowym.

Czytaj więcej: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

Branża kosmetyczna znalazła się wśród 15 strategicznych sektorów, które uzyskały wsparcie ze środków unijnych na promocję eksportu i realizujących rządowy projekt promocji Marki Polskiej Gospodarki na rynkach zagranicznych. Według danych Zespołu Analiz Sektorowych PKO BP ponad połowa przychodów polskiej branży kosmetycznej ogółem pochodzi ze sprzedaży na rynki zagraniczne.

Według najnowszych danych zaprezentowanych w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i WiseEuropa „Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży kosmetycznej”, Polska jest dziewiątym eksporterem kosmetyków na świecie (3,8 proc. udział w eksporcie) oraz piątym w Unii Europejskiej (8 proc.).W 2023 r. Polska wyeksportowała kosmetyki za 5,7 mld euro, głównie do Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polska jest coraz ważniejszym graczem w światowym handlu kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2024 23:13