StoryEditor
Producenci
20.03.2019 00:00

90 proc. konsumentów sądzi, że kosmetyki naturalne są bezpieczniejsze niż pozostałe

Ponad połowa konsumentów uważa, że kosmetyki są bezpieczne dla zdrowia. Blisko 90 proc. sądzi, że kosmetyki naturalne są bardziej bezpieczne niż pozostałe. Ponad 90 proc. konsumentów twierdzi, że takie hasła, jak „paraben free”, "nie zawiera", "nietestowany na zwierzętach" mają wpływ na ich decyzje zakupowe przy półce.

Czy kosmetyki są bezpieczne dla zdrowia? Czy naturalne bardziej bezpieczne niż inne? Jakie składniki potrafią skutecznie zniechęcić do zakupu kosmetyków? Czyje opinie o kosmetykach są najważniejsze? O to zapytaliśmy ponad 6 tysięcy Polek w badaniu przeprowadzonym przez firmę TestMeToo na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych, by dowiedzieć się co myślą o kosmetykach i na ile poddają się panującym modom oraz ulegają krążącym mitom.

Ponad 56 proc. konsumentów uważa, że kosmetyki są bezpieczne dla zdrowia, ale ponad 26 proc. myśli przeciwnie, a ponad 17 proc. nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie.

W miażdżącej przewadze są konsumenci, którzy uważają, że kosmetyki naturalne są bardziej bezpieczne niż konwencjonalne. Uważa tak ponad 87 proc. ankietowanych. Niecałe 4 proc. jest odmiennego zdania.

Kupujący stojący przy półce i czytający skład produktu – jeszcze do niedawna był to niespotykany widok. Dziś wprost przeciwnie. I nie dotyczy to tylko żywności, ale też kosmetyków. Aż 87 proc. respondentów zapytanych, czy czyta etykiety kosmetyków odpowiada twierdząco. 

Niektóre ze składników kosmetyków cieszą się wyjątkowo złą sławą. Najgorszą opinię mają parabeny i SLS-y. Blisko 73 proc. respondentów odpowiada, że kojarzą im się źle. Ponad 21 proc. oświadcza, że nigdy nie kupuje kosmetyków z takimi składnikami.

Na decyzje zakupowe  konsumentów ogromny wpływ mają informacje, które znajdują na opakowaniach, takie jak „produkt nie zawiera…”, „paraben free”, „nietestowany na zwierzętach”. Przyznaje to ponad 90 proc. konsumentów. Ta skala pokazuje, jak wielka odpowiedzialność za deklaracje marketingowe, czyli to co mówią o kosmetykach ich odbiorcom, spoczywa na producentach.

Wybierając kosmetyki konsumenci pozostają pod wpływem różnych czynników. Biorą pod uwagę opinie różnych osób i środowisk. Czyje zdanie liczy się najbardziej? Niezmiennie osób z bliskiego otoczenia – znajomych i koleżanek (ponad 28 proc.). Równocześnie ponad 20 proc. ufa rekomendacjom lekarza, dermatologa. Blisko 18 proc. analizuje opinie internautów, ponad 10 proc. deklaruje, że bierze pod uwagę przede wszystkim zdanie blogerek, influencerek.

Siła internetu jest potężna. Blisko 77 proc. respondentów deklaruje, że to właśnie w różnych źródłach w internecie szuka informacji o kosmetykach i ich wpływie na zdrowie. Dla porównania tylko nieco ponad 8 proc. sięga do fachowej literatury.  

Badanie zostało przeprowadzone w dn. 7.09-17.09. 2018 r. na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” wśród 6255 użytkowniczek w wieku 16-73 lata, zarejestrowanych na platformie konsumenckiej TestMeToo.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:18