StoryEditor
Producenci
16.04.2019 00:00

200 mln euro od właścicieli Sephory na odbudowę katedry Notre Dame

Grupa kapitałowa LVMH, do której należy francuska sieć perfumerii Sephora, przeznaczy 200 mln euro na odbudowę katedry Notre Dame – symbolu Francji – która spłonęła wczoraj w Paryżu. Grupa kapitałowa LVNH, do której należy m.in. francuska sieć perfumerii Sephora, weźmie czynny udział w odbudowie katedry Notre Dame. 

„Rodzina Arnault i Grupa LMVH, solidaryzując się z wczorajszą narodową tragedią, zobowiązuje się pomóc odbudować niezwykłą katedrę Notre Dame – symbol Francji, jej dziedzictwo i jedność. Kwota 200 mln euro zostanie przeznaczona na rekonstrukcję tego niezwykłego dzieła architektonicznego, które jest integralną częścią historii Francji. 
W międzyczasie Grupa LMVH oddaje do dyspozycji państwa i odpowiednich organów wszystkie swoje zespoły - w tym kreatywny, architektoniczny i finansowych specjalistów - do pomocy w długiej pracy nad odbudową i zbieraniem funduszy, które jest w toku” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez właścicieli LVMH. 

Katedra Notre Dame w poniedziałek wieczorem, 15 kwietnia, stanęła w ogniu. Runęła iglica, spłonął dach. Po wielogodzinnej walce z żywiołem, którą prowadziło ponad 400 strażaków, pożar udało się opanować nad ranem.  Główna struktura katedry została uratowana i zachowana. Ocalono także jej dwie wieże. 


Prezydent Emmanuel Macron zapowiedział odbudowę zabytku. Paryska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie nieumyślnego spowodowania zniszczenia katedry, w której prowadzone były prace remontowe. Już przesłuchano robotników. 

Francuska Fondation du patrimoine, która zajmuje się ochroną i promowaniem dziedzictwa narodowego, poinformowała, że uruchomiła narodową zbiórkę na odbudowę katedry Notre Dame. 
Jako pierwszy zareagował stojący na czele firmy Kering i grupy Artemis François-Henri Pinault, uważany za najbogatszego człowieka we Francji. Poinformował, że jego rodzina przekaże na odbudowę 100 mln euro.

Dziś pomoc płynie już z całego świata. Donald Tusk, przewodniczący Rady Europejskiej, wezwał wszystkie 28 państw z rodziny europejskiej, by włączyły się w dzieło odbudowy katedry. 


Katedra Notre Dame to jeden z najbardziej znanych symboli francuskiej stolicy i jedna z najbardziej znanych budowli na świecie. Wzniesiono ją na wyspie na Sekwanie, zwanej Île de la Cité w 4. okręgu Paryża, w miejscu po dwóch kościołach powstałych jeszcze w IX wieku. Jej budowa trwała ponad 180 lat (1163–1345). Gotycką świątynię każdego roku odwiedza około 14 milionów turystów. Słynna katedra podczas rewolucji francuskiej uległa zniszczeniom i splądrowaniu. W XIX wieku prace rekonstrukcyjne trwały 25 lat.  

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited. Częścią grupy jest także największa sieć perfumerii Sephora.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:23