StoryEditor
Zdrowie
24.01.2023 00:00

Sok z selera naciowego dla zdrowia i urody

materiał partnera / https://stock.adobe.com/
Zielony koktajl na bazie selera naciowego może nie smakuje najlepiej, ale za to przynosi szereg korzyści dla naszego zdrowia. Regularne picie mikstury z selera wspomaga metabolizm, reguluje pracę układu moczowego i obniża ciśnienie krwi. Efekty mogą być zauważalne gołym okiem, gdyż sok z selera korzystnie wpływa również na stan skóry.

Seler naciowy - co to za warzywo? 

Seler naciowy to zielona odmiana typowego selera korzeniowego. Roślina ma charakterystyczne zgrubiałe ogonki liściowe, które najczęściej je się na surowo. Pokrojony w drobną kostkę seler naciowy jest świetnym dodatkiem do sałatek, nieco zaostrza smak potraw i do tego przyjemnie chrupie. Można dodawać go również do zup i koktajli. Liście selera naciowego są dobrą alternatywą dla pietruszki (w zupie czy na kanapce). 

Właściwości selera naciowego 

W składzie selera znajduje się głównie woda, dzięki czemu 100 gramów produktu ma jedynie 14 kalorii. Oprócz tego seler zawiera błonnik, witaminy (A, C, K i witaminy z grupy B) oraz składniki mineralne (wapń, magnez, potas, fosfor i żelazo). Witaminy A i C to naturalne antyoksydanty (przeciwutleniacze). Antyoksydanty chronią zdrowe komórki organizmu przed działaniem szkodliwych wolnych rodników. Dzięki temu przyczyniają się do zachowania odporności oraz dobrej kondycji skóry. Właściwości antyoksydacyjne mają również obecne w selerze naciowym flawonoidy (apigenina i luteolina). Związki te nie tylko korzystnie wpływają na stan skóry, ale również wzmacniają ściany naczyń krwionośnych i chronią organizm przed infekcjami. 

Dlaczego warto pić sok z selera naciowego? 

Sok z selera naciowego uważany jest za naturalny suplement. Można go włączyć do codziennej diety, aby zadbać o swój układ pokarmowy, krwionośny i moczowy. Regularne picie zielonego koktajlu poprawia wygląd cery, a także wzmacnia odporność. Jedynym przeciwwskazaniem są dolegliwości nerkowe. Sok z selera zawiera spore ilości szczawianów, więc nie powinny go pić osoby z kamicą nerkową, piaskiem w nerkach, a także pacjenci stosujący leki moczopędne. 

Jak zrobić sok z selera naciowego? 

Do przygotowania zdrowych soków przyda się sokowirówka, wyciskarka lub blender. Już kilka łodyg selera naciowego wystarczy, aby uzyskać szklankę zielonego koktajlu. Jeśli przeszkadza Ci gorzki smak napoju, mieszaj seler z dodatkami, na przykład jabłkiem lub sokiem z cytryny. W koktajlach seler naciowy świetnie komponuje się także z bananami, szpinakiem, jarmużem i natką pietruszki. Sok najlepiej pić na czczo. 

Zdrowa dieta z cateringu dietetycznego 

To, co jemy i pijemy na co dzień, ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Dieta jest ważnym elementem profilaktyki wielu chorób, między innymi cukrzycy, miażdżycy i otyłości. Chcesz każdego dnia jeść smacznie i zdrowo, ale nie przepadasz za gotowaniem? A może po prostu nadmiar obowiązków utrudnia Ci zdrowe odżywianie? Sprawdź ofertę diet pudełkowych z dostawą w Twojej okolicy, na przykład na stronie: https://www.maczfit.pl/szczecin. W ofercie dobrych cateringów znajdziesz nie tylko różne warianty diet pudełkowych, ale również smaczne kuracje sokowe. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
06.06.2024 09:26
Marki kosmetyczne oswajają temat menopauzy
fot. Shutterstock
Coraz więcej marek kosmetycznych podejmuje temat menopauzy. Edukują kobiety i mężczyzn. Oswajają temat przedstawiając fakty. Przełamują stereotypowe myślenie o tym, że menopauza to koniec właściwego życia i bycia pełnowartościową kobietą.

Menopauza to moment, w którym przez 12 miesięcy nie występuje regularne krwawienie miesiączkowe. To co przed i po – to okres menopauzalny. Najgorsze jest to przed, bo jest najwięcej wahań i niepewności, nie wiemy, co dzieje się z naszym ciałem – mówi ginekolog Agnieszka Golewczyńska, w rozmowie która otwiera akcję edukacyjną kosmetycznej firmy Bandi Cosmetics na temat menopauzy.

Menopauza nazywana jest okresem przekwitania, odwrotnym do dojrzewania, w którym dziewczynka staje się kobietą. Nie lubimy tego określenia, bo w dziś kobiety wchodzące w czas menopauzy nie czują się „przekwitające”. Są w pełni sił, czynne zawodowo, aktywne społecznie. Tym bardziej, że czynniki zewnętrzne (stres, chemia w żywności,  zanieczyszczone środowisko, choroby cywilizacyjne) powodują, że ten moment następuje coraz wcześniej. Średni wiek wystąpienia menopauzy w Polsce to 52 roku lata, ale są kobiety 40-letnie i młodsze, które mają ten proces za sobą.

Wiążące się z menopauzą zmiany w organizmie wynikające ze spadku kluczowego hormonu – estrogenu – są bardzo uciążliwe. Te najbardziej znane, to uderzenia gorąca, wahania nastrojów, szybkie przybieranie na wadze. Jednak jest ich znacznie więcej – od przesuszenia i wiotczenia całej skóry, osłabienia włosów i paznokci, przez spadek libido, nietrzymanie moczu, wzdęcia aż po bezsenność, zaniki pamięci i spadek formy intelektualnej (mgła mózgowa) a nawet głęboką depresję.

Starzenie się społeczeństwa i fakt, że siłą rzeczy coraz więcej kobiet aktywnych zawodowo jest w grupie tzw. dojrzałych i będących w okresie menopauzy powoduje, że mówi się o jej przebiegu coraz więcej. Powstają nawet nowe zawody – edukatorki menopauzy doradzają, jak przebrnąć przez ten okres jak najbardziej świadomie i bezboleśnie.

Temat menopauzy podejmują także marki kosmetyczne, dla których kobiety pozostają nadal najliczniejszą grupą klientek, a ich potrzeby zmieniają się w zależności od okresu życia, w którym się znajdują. To okazja, by zaproponować im kosmetyki ze składnikami wzmacniającymi, regenerującymi, nawilżającymi skórę, stymulującymi ją do aktywności. Coraz większy jest też wybór suplementów proponowanych przez firmy farmaceutyczne i ukierunkowanych na złagodzenie skutków menopauzy.

Marki w swoich przekazach starają się przełamywać także stereotyp myślenia, że klimakterium to wyrok i koniec bycia pełnowartościową kobietą. Od lat temat menopauzy podejmuje marka Vichy pokazując, że to kolejny i naturalny okres w życiu kobiety. Menopauza bez pauzy? "Ja się dopiero rozkręcam” – ostatnio to hasło wypowiedziała nowa ambasadorka marki, Magda Mołek.

O menopauzie rozmawiajmy otwarcie – to głośna kampania marki AA, w której wystąpiły kobiety od lat zatrudnione w firmie Oceanic, do której należy marka. Małgorzata Adamska, główna księgowa; Joanna Skonieczna, kierowniczka biura zarządu i Magda Burgiel, senior menedżerka ds. komunikacji i PR znajdujące się w okresie okołomenopauzalnym udowodniły, że można przez ten czas przechodzić z pogodą ducha. Pokazywały, że to naturalny stan, a każda kobieta przechodzi go inaczej.

Temat menopauzy oswaja także wspomniana na początku marka Bandi Cosmetics. Oprócz edukacyjnych rozmów z ekspertami uruchomiła na swoim kanale na YT cykl Świat według Bandi, w którym żartobliwie odnosi się do tematu menopauzy ale i andropauzy (męskie klimakterium).

Nawiązanie do znanego amerykańskiego sitcomu Świat według Bundych nie jest raczej przypadkowe. Tu, tak jak w pierwowzorze, również w krzywym zwierciadle satyry pokazywane są objawy przekwitania i ich wpływ na relacje małżeńskie. Bo, jak mówią pomysłodawczynie akcji - czasem trzeba coś obśmiać, żeby to oswoić.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
05.06.2024 16:04
Prawie 40 proc. Polek nigdy nie robiło USG piersi. Boją się diagnozy
Samobadanie piersi fot. Schutterstock
Rak piersi dotyka kobiet w każdym wieku. Tymczasem tylko 18 proc. kobiet w wieku 18-35 lat wykonuje USG piersi raz w roku, a 36 proc. nigdy tego badania nie zrobiło – wynika z raportu „Kobiece sprawy”.

„Kobiece sprawy” – to raport zrealizowany w styczniu br. przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku. W badaniu wzięły udział kobiety w wieku 18-35 lat z całej Polski.

Raport pokazał, że świadomość wśród Polek na temat znaczenia badań przesiewowych w profilaktyce nowotworów jest niska.

Aż 36 proc. kobiet z grupy respondentek nigdy nie robiło USG piersi. 18 proc. chodzi na badanie raz w roku.

Dlaczego? Paraliżuje je strach. 15 proc. Polek, które nigdy nie robiły USG piersi lub wykonuje je rzadziej niż raz w roku deklaruje, że przed częstszymi badaniami kontrolnymi powstrzymuje je lęk uzyskaniem nieprawidłowych wyników. Kobiety odwlekają wizytę u lekarza nawet wtedy, gdy już odczuwają duży dyskomfort wynikający z choroby. W rezultacie, u co dziesiątej kobiety wykrywa się ją w stadium zaawansowanym.

Według szacunków Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem (International Agency for Research on Cancer) rak piersi jest najczęstszym typem nowotworu występującym w Europie. Następnie rak prostaty i jelita grubego. Rak płuc, jelita grubego i piersi są też najczęstszą przyczyną zgonów z powodu nowotworów.  

Według WHO liczba zdiagnozowanych nowotworów na całym świecie do 2024 r. wzrośnie o 55 procent, z około 19,9 mln przypadków raka w 2022 r. do 30,9 mln przypadków w 2045 r. Wraz ze wzrostem zachorowalności na nowotwory wzrośnie także śmiertelność z powodu nowotworów, z 9,7 mln osób w 2022 r. do 16,6 mln na całym świecie w 2045 r. Agencja podała, że ​​do czynników przyczyniających się do tego wzrostu zalicza się starzenie się społeczeństwa, tytoń, alkohol i otyłość, a także zanieczyszczenie powietrza. Dostęp do leczenia nie jest także na takim poziomie, jak powinien być, a uprzywilejowani są mieszkańcy krajów wysokorozwiniętych i ludzie bogaci, którzy sami są w stanie zapłacić za najnowsze terapie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2024 20:40