Największe sieci, a także wiele mniejszych drogerii, wy dzieliło już półki na kosmetyki dla mam, najczęściej w pobliżu produktów dla dzieci. Razem z nimi tworzą one strefę „mama i dziecko”, a więc składają się na większą kategorię, która ma szansę na dłużej związać klientkę w ciąży z drogerią. To bardzo opłacalna kategoria. Generuje w drogerii ruch przez cały dzień, także poza godzinami jego największego natężenia. Niepracujące kobiety w ciąży i na urlopach macierzyńskich robią
zakupy, gdy większość klientów jest w pracy. Kupują kosmetyki dla siebie i dziecka, a przy okazji dla innych członków rodziny oraz chemię do domu. Poza tym strefa „mama i dziecko” oznaczona klimatycznymi zdjęciami bardzo ociepla wizerunek drogerii.
Atrakcyjny marżowo asortyment
Specjalistyczne preparaty dla kobiet w ciąży to zazwyczaj produkty droższe (o wyższych marżach) niż standardowe kosmetyki pielęgnacyjne. Nie jest to problem. W trosce o dobro dziecka, przyszła mama
zwraca uwagę przede wszystkim na skład i jakość produktów, a w dalszej kolejności na pojemność opakowań. Cena jest dopiero na czwartej pozycji. Nie od dziś wiadomo, że wartość koszyka zakupowego rodziców jest wyższa niż innych klientów. Rzadziej oszczędzają na wydatkach na dzieci czy – jak to jest w przypadku kobiet w ciąży – na sobie.
Na początek przeciw rozstępom
Nie każda drogeria jest dobrym miejscem do wprowadzenia szerokiego asortymentu kosmetyków dla kobiet w ciąży. Na początek warto zaoferować te najpopularniejsze, czyli preparaty przeciw rozstępom i ujędrniające ciało po ciąży. Jeśli zainteresowanie nimi jest znaczące, a drogeria mieści się np. na osiedlu zamieszkanym przez młode pary albo w pobliżu szpitala czy przychodni, warto pomyśleć o poszerzeniu oferty. Na półce mogą stanąć płyny do higieny intymnej w czasie ciąży i połogu, serum do biustu, balsamy do brodawek sutkowych, żele na zmęczone nogi, masła odprężające, kojące oliwki do masażu, balsamy uelastyczniające skórę, kremy do twarzy zapobiegające przebarwieniom czy poporodowe regeneracyjne żele do ciała. Warto stawiać na marki, które przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa składników oraz oferują szkolenia dla obsługi drogerii oraz materiały promocyjne, takie jak ulotki czy próbki.