StoryEditor
Twarz
20.06.2013 00:00

Polki nie czują się piękne

Polki są bardzo skromne. Nie chcą przyznać, że są piękne. Może dlatego, że blisko 40 proc. z nich uważa, że gdyby się bardziej przyłożyły, to mogłyby wyglądać lepiej? I choć wiele pań twierdzi, że piękno to nie tylko wygląd zewnętrzny, to jednak zdrowa cera, lśniące włosy i piękny zapach uznają za ważne.

Choć powszechnie uważa się, że Polki są pięknymi kobietami, to zdecydowana większość sama o sobie tak nie myśli. Niemal wszystkie (98 proc.) są na tyle skromne, że czują dyskomfort w związku takim określeniem swojej urody. Z badań przeprowadzonych na zlecenie marki Dove wynika, że do opisania swojego wyglądu bardziej skłonne są używać określenia „naturalny” niż „piękny”. Niepokojące jest jednak to, że tylko 4 proc. Polek uważa się za atrakcyjne, a 8 proc. za ładne. Co druga przyznaje, że ma poczucie, iż nie pasuje do lansowanych przez media kanonów, a oglądane w telewizji lub czasopismach kobiety sprawiają, że nie czuje się piękna.
Te dane nie są wyjątkowe na tle innych narodów. Niemal trzy czwarte kobiet na świecie (72 proc.) ocenia swoją urodę jako przeciętną, a niewiele mniej (69 proc.) twierdzi, że nie jest atrakcyjna fizycznie. Tylko 4 proc. pań w wieku od 18 do 29 lat, biorących udział w badaniach, opisało siebie jako piękne. Najlepiej myślą o sobie Brazylijki – 6 proc. z nich uważą, że są piękne.
Równocześnie okazało się, że kobiety mają świadomość, iż społeczeństwo w coraz większym stopniu wymaga piękna i atrakcyjności fizycznej, a także wynagradza te cechy. Zdaniem pań, piękniejsze kobiety mają w życiu po prostu lepiej. Niemal dwie trzecie ankietowanych zdecydowanie zgodziło się ze stwierdzeniami, że w dzisiejszych czasach oczekuje się od nich, że będą bardziej atrakcyjne fizycznie niż pokolenie ich matek
(63 proc.) oraz tego, że będą poprawiały swój wygląd (60 proc.).
Nie tylko powierzchowność
Wróćmy jednak do Polek. W przeprowadzanych badaniach widać też, że choć wygląd zewnętrzny jest dla nich jednym z podstawowych elementów definiujących kobiece piękno, to dla większości warunkiem wystarczającym, by określić osobę jako piękną, są jej cechy wewnętrzne. A więc z jednej strony mamy atrakcyjność zewnętrzną, na którą składają się: zadbany wygląd, zdrowa cera, duże oczy, długie rzęsy, zdrowe, lśniące, długie włosy, regularne rysy twarzy, piękny zapach, tajemnicze, przyciągające spojrzenie, proporcjonalna figura, pełne kształty (brak akceptacji dla bardzo szczupłej sylwetki), odpowiedni, a więc elegancki, dopasowany do figury strój. A z drugiej strony panie dostrzegają piękno wewnętrzne. Pod tym pojęciem rozumieją delikatność, naturalność, subtelność, zmysłowość, otwartość, inteligencję i pewność siebie.
Polki przyznały więc, że piękno może być pojęciem definiowanym szeroko, bez ograniczeń w jego pojmowaniu do cech związanych z ładnym wyglądem. Trzy na cztery zdecydowanie zgadzają się z poglądem, że kobieta może być piękna w każdym wieku, jak też z tym, że nawet kobieta, która nie ma idealnej urody, ale za to ma ciepłą osobowość, może być piękna.
Akceptacja najbliższych i otoczenia
Tym, co sprawia, że Polki czują się piękne, jest przede wszystkim poczucie bycia kochaną. Oprócz tego, ważne jest, by być szczęśliwą, spełnioną w związku i w życiu codziennym – robić coś, się kocha. Istotna jest też pozytywna reakcja partnera i komplementy. Szczególnie zaś cenione są komplementy od przyjaciółek lub koleżanek. Aby na nie zasłużyć, kluczowe jest jednak dbanie o siebie. Nic więc dziwnego, że zabiegi pielęgnacyjne są jedną z podstawowych metod stosowanych przez kobiety, które chcą się czuć piękne. Tymczasem tylko 38 proc. kobiet uważa, że poświęca swojej urodzie wystarczająco dużo czasu w ciągu dnia. Sporo pań (37 proc.) przypuszcza natomiast, że gdyby się bardziej przyłożyły to mogłyby wyglądać lepiej.


Smutne dane: tylko 2 proc. kobiet na świecie powiedziałoby o sobie, że są piękne. Połowa Polek odczuwa społeczną presję „bycia piękniejszą”. Obrastają w kompleksy, oglądając kobiety w telewizji i czasopismach. Marka Dove chce to zmienić i pomóc odnaleźć kobietom piękno w sobie i na nowo je zdefiniować.


Anna Zawadzka-Szewczyk


Wszystkie zaprezentowane dane procentowe pochodzą z raportu Dove „Prawdziwe piękno. Redefinicja”, który został opracowany na podstawie danych ilościowych i jakościowych zebranych przez firmę Unilever w latach 2004-2012 w badaniach przeprowadzonych przez firmę StrategyOne oraz Pentor Research International.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
04.07.2024 12:48
Skin streaming znów na topie. Na czym polega ten trend w pielęgnacji?
Materiał Partnera
Moda na ograniczenie produktów kosmetycznych do twarzy znów stała się popularna. Jak pielęgnować cerę i jakich produktów używać, by cieszyć się gładką i zdrowo wyglądającą skórą twarzy?

Skin streaming - tylko to, co najlepsze dla Twojej skóry

Dzisiejsze trendy pielęgnacyjne bardzo szybko się rozprzestrzeniają, a co za tym idzie, możemy wybierać w bardzo wielu propozycjach. Wystarczy śledzić social media, by dowiedzieć się, jak o skórę dbają gwiazdy show-biznesu, trendsetterki czy kobiety z drugiego końca świata. To również za sprawą internetu i krótkich filmików dotarła do nas moda na skin streaming. W przeciwieństwie do innych technik pielęgnacji twarzy nie zachęca ona do wypełniania swojej szafki, szuflady z kosmetykami po brzegi. Wręcz przeciwnie. Skin streaming zachęca do minimalizmu, do tego, by skupić się tylko na tych produktach, które naprawdę nam służą, rezygnując z oferowania skórze nadmiaru substancji.

To doskonała wiadomość dla kobiet, którym zależy na ograniczeniu liczby buteleczek w swojej kosmetyczce, ale również czasu poświęcanego na codzienną rutynę pielęgnacyjną i pieniędzy wydanych na ich zakup. Przestań kupować kosmetyki, tylko dlatego, że poleciła Ci je koleżanka z pracy lub jest atrakcyjna promocja cenowa. Wybieraj produkty, które faktycznie będą potrzebne i posłużą Twojej skórze.

image
Materiał Partnera

Skin streaming - dla jakiej cery będzie najlepszy?

Zanim zaczniesz naśladować jakikolwiek trend z sieci, upewnij się, że będzie on dobrym pomysłem dla  Twojej cery. Podpowiadamy więc od razu, że skin streaming jest wzorem odpowiednim dla każdego. Najważniejsze jest odpowiednie dobieranie kosmetyków, które odpowiedzą na problemy danego typu skóry. Każda potrzebuje jednak oczyszczania, nawilżania i ochrony przed szkodliwymi promieniami UV. Zaopatrz się w tym celu w dostosowany do Twojego typu cery płyn do mycia twarzy, krem nawilżający i krem z wysokim filtrem SPF. Tu warto zaznaczyć, że właścicielki cery tłustej i mieszanej, ze skłonnością do pojawiania się wyprysków, niedoskonałości, mogą potrzebować nieco więcej produktów, by zapewnić swojej skórze normalizacje, ograniczenie wydzielania sebum oraz redukcję trądziku.

image
Materiał Partnera

Jak wprowadzić skin streaming do swoich codziennych nawyków?

Zmiana codziennych nawyków i redukcja preparatów nakładanych na twarz może przywrócić jej dobrą kondycję oraz zdrowy wygląd. Jak zatem wygląda skin streaming krok po kroku?

  • Oczyszczanie - to podstawa każdej rutyny pielęgnacyjnej. Koniecznie myj twarz rano i wieczorem, by pozbyć się zabrudzeń pochodzących z zewnątrz, ale również potu oraz sebum. Wybieraj delikatne, lecz skuteczne produkty myjące odpowiednie dla twoich indywidualnych potrzeb.
  • Nawilżanie - must have dla absolutnie każdej skóry. Postaw na kremy pielęgnacyjne zawierające np. kwas hialuronowy, glicerynę, ceramidy, d-panthenol.
  • Ochrona przed słońcem - zabezpieczając cerę kremami z wysokim SPF, chronisz ją przed pojawianiem się nieestetycznych przebarwień, ale przede wszystkim przed zjawiskiem fotostarzenia. Każdego, nawet pochmurnego jesiennego dnia, zabezpieczaj twarz przed słońcem, a dłużej pozostanie gładka i młoda.

Po więcej porad z zakresu pielęgnacji zajrzyj do innych naszych artykułów. Dowiedz się, czy lepsze jest mydło czy żel pod prysznic, jak aplikować krem do twarzy lub jak wybrać krem do cery naczynkowej.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
10.05.2024 12:08
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery / Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
Gallery
Polska marka Paese poszerza stałe portfolio o kolekcję My Skin Icon, czyli serię podkładów, korektorów oraz nowy puder. Produkty mają przedstawić nam mat w nowoczesnej odsłonie – ich wykończenie choć długotrwałe i kryjące, będzie jednocześnie satynowe i komfortowe w noszeniu.

MY SKIN ICON

My Skin Icon łączy to, co wielu z nas lubi najbardziej. Łatwość aplikacji, krycie i długotrwały efekt – podkład z nowej kolekcji zapewnia aż 12-godzinną trwałość. Optycznie wygładza, zmniejsza widoczność porów i wyrównuje koloryt skóry. Bogactwo składników aktywnych zapewnia uczucie nawilżenia i komfortu podczas noszenia makijażu w ciągu dnia. Plastyczna konsystencja nie zapycha cery, a makijaż pozostaje odporny na wilgoć i pot. Nowa kolekcja Paese to także wyjątkowo trwały korektor o mocnym kryciu, utrzymujący się na skórze do 12 godzin bez konieczności poprawek. Zapewnia krycie wszelkich niedoskonałości na twarzy oraz optycznie rozjaśnia okolice oczu. Dzięki zawartości wegańskiego kolagenu nawilża, pielęgnuje i uelastycznia skórę. Kolekcję dopełnia niezwykle lekki i aksamitny puder utrwalający. Doskonale dopasowuje się do każdego odcienia karnacji. Dzięki zawartości hialuroniadu sodu zapewnia cerze gładkość i nie tworzy efektu maski. Nowości sprawdzisz tutaj: https://paese.pl/pol_m_Kolekcje_My-Skin-Icon-680.html.

PRZEPIĘKNA KAMPANIA Z HISTORIĄ O SKÓRZE – MY SKIN STORY

Ambasadorką My Skin Icon od Paese została Klaudia Łańcucka, znana obserwatorom w mediach społecznościowych jako Klaudia Cukier Puder. Influencerka otwiera się w kampanii, opowiadając o swojej drodze do akceptacji i czerpania prawdziwej przyjemności z makijażu. Koniecznie sprawdźcie przepiękne video od Paese.

DOPRACOWANA FORMUŁA OD POLSKIEJ MARKI

Dobranie produktu odpowiedniego dla naszej skóry to najczęściej lata prób i błędów. Kiedyś technologie kosmetyczne nie były na tyle rozwinięte co dziś – branża wiele lat walczyła z efektem maski i nadmiernej pudrowości na skórze. Obecnie nowoczesne metody i bardziej zaawansowane zaplecza produkcyjne pozwalają uzyskać długotrwały efekt i krycie, bez uczucia ciężkości. Surowce użyte przy formułowaniu My Skin Icon zostały zbalansowane w ten sposób, aby podkład nadawał niepowtarzalny efekt satynowego matu, utrzymującego się na różnych typach skóry. W formulacji został również zastosowany specjalny składnik aktywny, zainspirowany czystością kwiatu lotosu, który zapewnia równowagę skórze tłustej. – dodaje Magdalena Barańska, Kierownik zespołu technologicznego laboratorium Paese.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 13:53