Czy oleje nawilżają skórę?
Olej sam w sobie nie jest w stanie nawilżyć skóry. Może jedynie chronić przed utratą wilgoci, tworząc warstwę okluzyjną, co w rezultacie ma pośrednie działanie nawilżające. W takiej funkcji bardzo dobrze sprawdzają się oleje specjalistyczne przeznaczone do suchej skóry, takie jak jojoba, ze słodkich migdałów lub z kiełków pszenicy. Najlepiej by w jednym preparacie te oleje były połączone z kwasem hialuronowym, który wiąże i zatrzymuje wodę w warstwie rogowej naskórka. Doskonale zastępuje go jednak żel aloesowy czy gliceryna roślinna.
Ujędrnianie ciała
Doskonałe rezultaty w połączeniu z masażami oraz innymi zabiegami na ciało, takimi jak peeling lub maska, dają preparaty z olejami o działaniu wygładzającym i uelastyczniającym. Do takich z pewnością należą olej z nasion grejpfruta oraz olejek ze słodkich migdałów. Dodatek olejków eterycznych w preparatach nie tylko relaksuje i odpręża, ale także hamuje gromadzenie się wody. Masaże olejami przyspieszają wydalanie produktów przemiany materii oraz pomagają usunąć martwe komórki naskórka.
Odżywianie i odmładzanie
Trzeba wiedzieć, że w celu wydłużania trwałości kosmetyków z olejami dodawana jest do nich – jako konserwant – witamina E. Warto to podkreślać w komunikacji z klientami i zwracać uwagę, że oleje zawarte w kosmetykach nie tylko natłuszczają czy nawilżają skórę, ale są też źródłem wielu wartościowych dla skóry składników, takich jak witaminy A, E lub K, minerały, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 czy omega-9 oraz flawonoidy o działaniu przeciewutleniającym.
Siła polecenia
Odpowiednio dobrane oleje, odpowiadające indywidualnym oczekiwaniom, zwykle stają się niezbędnym składnikiem pielęgnacyjnych rytuałów. Warto je polecać, bo tam, gdzie można liczyć na poradę, tam pojawia się przywiązanie klientów do miejsca zakupu. Niezwykle istotna jest jednak ekspozycja i sposoby przechowywania tych produktów. Oleje powinny być umieszczane w możliwie najchłodniejszym i zacienionym miejscu z uwagi na ich delikatną formułę, która może ulec zepsuciu.
Sylwia Ciechańska, brand manager Equilibra Polska