StoryEditor
Twarz
25.09.2020 00:00

Nadwrażliwość zębów – jak sobie radzić z problemem

Nadwrażliwość zębów charakteryzuje się dotkliwym, przeszywającym bólem podczas spożywania ciepłych posiłków, picia herbaty lub jedzenia lodów. Przyczyn nadwrażliwości można doszukać się m.in. w nieprawidłowo prowadzonej higienie jamy ustnej, wadach zgryzu lub też mechanicznych uszkodzeniach szkliwa. Jak sobie radzić z tą dolegliwością?  

Osoba dotknięta nadwrażliwością zębów odczuwa nagły, ostry i krótkotrwały ból, który może być spowodowany kilkoma czynnikami. Pierwszym z nich jest bodziec termiczny wstępujący podczas spożywania gorących albo zimnych napojów czy posiłków. Kolejny to bodziec chemiczny, czyli reakcja na kwaśne napoje bądź pożywienie. Ostatni – mechaniczny, czyli na przykład nieodpowiednie szczotkowanie jamy ustnej. Ból ten najczęściej dotyczy jednego zęba lub grupy zębów, znacznie rzadziej natomiast całego uzębienia.

Częstość występowania nadwrażliwości w populacji osób dorosłych waha się od 8 do 57 proc. Zazwyczaj pojawia się u osób dorosłych pomiędzy 20 a 49 rokiem życia, ze szczytem występowania w czwartej dekadzie życia (39-49 lat) – mówi dypl. hig. stom. Marzena Cesarz, ekspertka Pierre Fabre Oral Care.

Radzi, by w takiej sytuacji skupić się na znalezieniu przyczyny, która odpowiada za utratę szkliwa lub cementu korzeniowego, czyli tkanki pokrywającej korzeń zęba.

Może to być nieprawidłowe szczotkowanie zębów, zbyt częste spożywanie kwaśnych produktów czy nawet problemy gastryczne, takie jak refluks, częste wymioty, zgrzytanie zębami (bruksizm), jak również nadwrażliwość pozabiegowa np. po przeprowadzonym zabiegu wybielania czy oczyszczeniu zębów z kamienia i osadu – dodaje ekspertka.

W celu postawienia trafnej diagnozy oraz podjęcia leczenia nastawionego na eliminację nadwrażliwości należy zgłosić się na wizytę do dentysty. W czasie jej trwania lekarz stomatolog zademonstruje i omówi z pacjentem odpowiednią technikę szczotkowania zębów. Ponadto zarekomenduje odpowiednie produkty do higieny jamy ustnej lub też podejmie inny sposób leczenia nadwrażliwości.

Produkty wspomagające leczenie nadwrażliwości

Dobranie środków, które pomogą w walce z nadwrażliwością, to kolejny ważny etap walki z dolegliwością – dodaje Marzena Cesarz.

Osobom borykającym się z problemem nadwrażliwych zębów ekspertka Pierre Fabre Oral Care zaleca używanie szczoteczek o bardzo miękkim włosiu. Nieodłącznym elementem szczoteczki jest pasta - w przypadku nadwrażliwości najlepiej sprawdzi się pasta, która ma żelową konsystencję i niską ścieralność szkliwa. Formuła pasty powinna działać wzmacniająco i uodparniać zęby na czynniki zewnętrzne. W jej składzie powinien znaleźć się Fluorinol (1250 ppmF), który zmniejsza nadwrażliwość zębiny, a także remineralizuje. Wzmacnia on szkliwo oraz wypełnia kanaliki zębinowe. Pasta do zębów powinna również zawierać w składzie chlorheksydyne 0,004%, która zwalcza płytkę nazębną i przeciwdziała jej powstawaniu. Uzupełnieniem właściwej higieny jamy ustnej będzie płyn do płukania jamy ustnej z fluorem, który pozwala na skuteczne wbudowanie się fluoru w strukturę szkliwa.

Aby postępowanie było skuteczne, należy wyeliminować z diety kwaśne pożywienie, na przykład soki cytrusowe czy napoje gazowane. Dodatkowo zaleca się unikanie szczotkowania zaraz po spożyciu kwaśnego pożywienia lub przy wymiotach. Mycie zębów powinno nastąpić po upływie około 2 godzin.  Zastosowanie powyższych porad wspomoże walkę z nadwrażliwością zębów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
03.03.2025 19:43
Modelka Sylwia Butor – twarzą najnowszego serum Garnier z witaminą C
Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska – mówi Sylwia Butor, nowa twarz markiGarnier Skincare

Do serii Garnier Vitamin C, która oferuje kompleksową pielęgnację z witaminą C, właśnie dołączyła nowa, ulepszona odsłona jednego z kosmetyków – Garnier Vitamin C+, serum na przebarwienia. Ambasadorką została Sylwia Butor – modelka i influencerka.

Jako twarz nowego Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia Sylwia będzie miała okazję prezentować, jakie efekty pozwoliła jej uzyskać udoskonalona formuła.

Sylwia Butor przekonała już do siebie setki tysięcy osób, które obserwują ją w mediach społecznościowych. Modelka na swoich kanałach sporo uwagi poświęca tematyce beauty. Za jej urodowymi wskazówkami stoi ogromne doświadczenie: Sylwia bazuje bowiem nie tylko na własnych testach, ale również współpracy z cenionymi wizażystami i wizażystkami w życiu zawodowym. Dzięki wiedzy i praktyce jest w stanie polecać obserwującym najlepsze rozwiązania, które udało jej się odkryć, a piękna cera, lśniące włosy czy dopracowany makijaż tylko potwierdzają, że jest osobą, której w tym temacie warto zaufać, jak mało komu.

Sylwia Butor to inspirująca kobieta, która nieprzypadkowo jest nazywana polską it-girl. Jej autentyczność przyciągnęła setki tysięcy osób w mediach społecznościowych, a urodowe wybory chwalą nie tylko obserwatorki, ale również redaktorki z cenionych magazynów. Wniosła zupełnie nową jakość, która doskonale współgra z tym, co stoi za naszym nowym Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia. Chcemy, żeby z naszą pomocą można było pielęgnować zarówno cerę, jak i naturalność, dokładnie tak, jak robi to Sylwia Butor – wyjaśnia Karolina Szczepanowska, Advocacy Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics.

Współpraca marki Garnier z Sylwią Butor właśnie w kontekście nowego serum z witaminą C nie jest przypadkowa. Skóra modelki to na co dzień jej wizytówka, a działanie serum skupia się na dwóch ważnych obszarach i przynosi szybki efekt. Potwierdzona klinicznie skuteczność wskazuje na konkretne przedziały czasowe, podczas których można zaobserwować zmiany (pierwsze efekty są widoczne już po kilku dniach). Do tego witamina C jako antyoksydant działa przeciwstarzeniowo w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć. 

Czytaj też: Witamina C potrzebna jest skórze szczególnie zimą

Efekty, które uzyskała Sylwia, można zobaczyć w kampanii z jej udziałem.

Seria Garnier Vitamin C jest istotna dla marki, a pochodzące z niej serum to światowy bestseller. Jego nowa wersja z przełomową formułą, zawierającą opatentowany składnik, Melasyl, który jest rezultatem 18 lat badań i stanowi dowód na to, że marka nie stoi w miejscu i nieustannie dba, żeby dostarczać swoim klientom najlepsze produkty – komentuje Zuzanna Radys, Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics. Jak dodaje, wybór Sylwii Butor na ambasadorkę tego kosmetyku nie jest przypadkowy: modelka także stale się rozwija i inspiruje do tego innych. Jest autentyczna i pewna siebie, a piękna cera, o którą teraz dba także z pomocą serum Garnier Vitamin C+, tylko to potęguje 

Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska. Pamiętam jak dziś tę współpracę, podczas której Ania zmieniła kolor włosów na blond. Byłam pod wrażeniem tej metamorfozy i obserwowałam to bacznie jako fanka jej urody. Miałam wtedy około 18 lat, kończyłam szkołę. KOMPLETNIE nic (nawet moje marzenia) nie zapowiadały tego, że kiedyś to ja dostanę taka propozycję – podsumowała współpracę z Garnier Sylwia Butor.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.02.2025 19:44
Gillian Anderson – nową globalną ambasadorką L’Oréal Paris
56-letnia Gillian Anderson będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age PerfectCass Bird dla L‘Oréal Paris

Koncern L’Oréal Paris podjął współpracę z aktorką, pisarką i aktywistką Gillian Anderson. 56-letnia gwiazda, pamiętna agentka Scully z serialu “Z Archiwum X”, będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age Perfect.

Kobiety są niezwykłe: wyjątkowe, złożone, błyskotliwe, piękne wewnętrznie i zewnętrznie, w każdym wieku. Jednak otaczająca je narracja i starzenie się niezwykle rzadko, o ile w ogóle, to odzwierciedla – podkreśla Gillian Anderson. – L’Oréal Paris od dziesięcioleci wspiera kobiety w każdym wieku, jestem podekscytowana tym, że ​​mogę do tego dołączyć, ponieważ marka inspiruje kobiety do wyzwolenia się ze stereotypów i postawienia siebie w centrum własnych historii – wyjaśnia aktorka.

Kampania Age Perfect, do której sesję w Paryżu wykonał amerykański artysta Cass Bird, podkreśla celebrowanie pełni życia. 

L‘Oréal Paris uzasadnia zaangażowanie Anderson jej postawą, która “głęboko rezonuje” z podstawowymi wartościami marki, takimi jak wspieranie i wzmacnianie roli kobiet, zrównoważony rozwój oraz inkluzywność.

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy powitać Gillian Anderson w L’Oréal Paris. Nie tylko jest ona prawdziwą ikoną z trwającą od kilkudziesięciu lat karierą w filmie i w teatrze, ale również podziela ona misję L’Oréal Paris, aby umożliwić kobietom cieszenie się własnym pięknem niezależnie od wieku – komentuje Delphine Viguier-Hovasse, globalna prezes L’Oréal Paris. 

Urodzona w Chicago, wychowana w Londynie i Michigan, Anderson zyskała największą sławę jako agentka Dana Scully w serialu “Z Archiwum X”. Media przypominają, że rola ta zainspirowała wiele kobiet do podjęcia kariery w medycynie i nauce, a zjawisko to stało się znane jako “efekt Scully”. 

Aktorka zagrała wiele silnych, niezależnych postaci kobiecych – w ostatnich latach mogliśmy ją oglądać w takich serialach jak “Sex education” czy “The Crown”, gdzie mistrzowsko wcieliła się w postać byłej premier Wielkiej Brytanii – Margaret Thatcher.

Anderson działa ponadto jako feministka i orędowniczka praw kobiet, wspierając wiele kobiecych organizacji. Jest również współautorką książki “We: A Manifesto for Women Everywhere” i autorką podcastu What Do I Know?!

Czytaj też: 

Supermodelka Paulina Porizkova po 30 latach powraca do współpracy z Estée Lauder

56-letnia Kelly Rutherford zachwyca naturalną urodą w kampanii Caudalie

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. marzec 2025 20:17