StoryEditor
Twarz
05.07.2015 00:00

Moda na minimalizm

Agnieszka Hrycaj, kierownik działu wdrożeń i rozwoju produktu marki Tołpa, o zmianach zwyczajów konsumenckich i zwracaniu się ku najprostszym formułom kosmetyków

Minimalizm w kosmetykach. Ograniczanie się do najbardziej potrzebnych produktów. Stosowanie kosmetyków o prostych, krótkich składach. Podobno to najnowszy konsumencki trend?
Zdecydowanie pojawia się coraz więcej kosmetyków, których skład jest ograniczony do minimum, do składników podłoża i jednej, dwóch substancji aktywnych gwarantujących działanie. Tego typu kosmetyków nie ma jeszcze dużo, w Polsce jeszcze się z takimi nie spotkałam, ale jestem pewna, że ten trend będzie się rozwijał.
Jakie jest Pani zdaniem podłoże tego zjawiska? Czy zmęczyliśmy się nadmiernym konsumpcjonizmem? Czy jesteśmy coraz bardziej świadomi i odrzucamy produkty, które wydają nam się niezdrowe, przeładowane chemią?
Tak, jak najbardziej. Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani, zaczynają czytać składy kosmetyków. Trend ekożywności, wybierania produktów najbardziej naturalnych przenosi się również na kosmetyki. Jest coraz więcej alergików oraz osób deklarujących, że mają wrażliwą skórę. Będą oni podążać w tym właśnie kierunku – ograniczając składniki, które mogą potencjalnie uczulać lub zaostrzyć reakcję alergiczną.
A może nie wierzymy w obietnice cudownych efektów, które składają nam kosmetyczne marki?
W tej kwestii klienci są również coraz bardziej świadomi i ostrożni, nie wierzą w kosmetyki „do wszystkiego”. Zdają sobie sprawę z tego, że kosmetyk nie zdoła uczynić cudów.
My w marce Tołpa chcemy i lubimy mówić o sobie wprost. Teksty na opakowaniach są napisane przyjaznym językiem, bez skomplikowanych nazw chemicznych. Przód opakowania to tylko: nazwa, działanie oraz tabelka, która łatwo porządkuje najważniejsze informacje potrzebne do wyboru kosmetyku. W myśl naszej strategii, którą konsekwentnie wdrażamy, na każdym opakowaniu dokładnie opisujemy, co zawiera i czego nie zawiera produkt. Klient po weryfikacji sam może podjąć decyzję, co jest dla niego akceptowalne. Chcemy przekazywać klientom tylko jasne, przejrzyste i potrzebne wiadomości.
Najważniejsza dla nas jest potwierdzona dermatologicznie skuteczność. Wszystkie kosmetyki poddajemy obiektywnym badaniom. Po to, aby mieć dowód, że kosmetyk będzie bezpieczny dla skóry wrażliwej. I skuteczny. Bez obietnic o cudownych efektach, a z informacją o realnych korzyściach.
Czy ten trend może oznaczać dla producentów pewne ograniczenie we wprowadzaniu innowacji?
Niezupełnie. Takie podejście wymusza opracowanie naprawdę dobrego podłoża i zastosowanie skutecznego składnika gwarantującego działanie. Więc innowacje będą polegać na skonstruowaniu takiego podłoża, które będzie miało dobre właściwości pielęgnacyjne i organoleptyczne, co bez zastosowania „polepszaczy” nie jest łatwym zadaniem.
Mówi się, że panuje dyktat konsumentów, że są zanadto przewrażliwieni na punkcie składów produktów.
Nie chcemy oceniać, czy konsumenci są zanadto wrażliwi na punkcie składów. Na pewno my w marce Tołpa tworzymy kosmetyki ze składników absolutnie niezbędnych. Ale nie chcemy udawać, że jesteśmy idealni. Bo ciągle się rozwijamy, eliminując lub ograniczając ilość konserwantów. Mamy jasno określone cele i z tego jesteśmy dumni.
Rozmawiała Katarzyna Bochner

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
04.07.2024 12:48
Skin streaming znów na topie. Na czym polega ten trend w pielęgnacji?
Materiał Partnera
Moda na ograniczenie produktów kosmetycznych do twarzy znów stała się popularna. Jak pielęgnować cerę i jakich produktów używać, by cieszyć się gładką i zdrowo wyglądającą skórą twarzy?

Skin streaming - tylko to, co najlepsze dla Twojej skóry

Dzisiejsze trendy pielęgnacyjne bardzo szybko się rozprzestrzeniają, a co za tym idzie, możemy wybierać w bardzo wielu propozycjach. Wystarczy śledzić social media, by dowiedzieć się, jak o skórę dbają gwiazdy show-biznesu, trendsetterki czy kobiety z drugiego końca świata. To również za sprawą internetu i krótkich filmików dotarła do nas moda na skin streaming. W przeciwieństwie do innych technik pielęgnacji twarzy nie zachęca ona do wypełniania swojej szafki, szuflady z kosmetykami po brzegi. Wręcz przeciwnie. Skin streaming zachęca do minimalizmu, do tego, by skupić się tylko na tych produktach, które naprawdę nam służą, rezygnując z oferowania skórze nadmiaru substancji.

To doskonała wiadomość dla kobiet, którym zależy na ograniczeniu liczby buteleczek w swojej kosmetyczce, ale również czasu poświęcanego na codzienną rutynę pielęgnacyjną i pieniędzy wydanych na ich zakup. Przestań kupować kosmetyki, tylko dlatego, że poleciła Ci je koleżanka z pracy lub jest atrakcyjna promocja cenowa. Wybieraj produkty, które faktycznie będą potrzebne i posłużą Twojej skórze.

image
Materiał Partnera

Skin streaming - dla jakiej cery będzie najlepszy?

Zanim zaczniesz naśladować jakikolwiek trend z sieci, upewnij się, że będzie on dobrym pomysłem dla  Twojej cery. Podpowiadamy więc od razu, że skin streaming jest wzorem odpowiednim dla każdego. Najważniejsze jest odpowiednie dobieranie kosmetyków, które odpowiedzą na problemy danego typu skóry. Każda potrzebuje jednak oczyszczania, nawilżania i ochrony przed szkodliwymi promieniami UV. Zaopatrz się w tym celu w dostosowany do Twojego typu cery płyn do mycia twarzy, krem nawilżający i krem z wysokim filtrem SPF. Tu warto zaznaczyć, że właścicielki cery tłustej i mieszanej, ze skłonnością do pojawiania się wyprysków, niedoskonałości, mogą potrzebować nieco więcej produktów, by zapewnić swojej skórze normalizacje, ograniczenie wydzielania sebum oraz redukcję trądziku.

image
Materiał Partnera

Jak wprowadzić skin streaming do swoich codziennych nawyków?

Zmiana codziennych nawyków i redukcja preparatów nakładanych na twarz może przywrócić jej dobrą kondycję oraz zdrowy wygląd. Jak zatem wygląda skin streaming krok po kroku?

  • Oczyszczanie - to podstawa każdej rutyny pielęgnacyjnej. Koniecznie myj twarz rano i wieczorem, by pozbyć się zabrudzeń pochodzących z zewnątrz, ale również potu oraz sebum. Wybieraj delikatne, lecz skuteczne produkty myjące odpowiednie dla twoich indywidualnych potrzeb.
  • Nawilżanie - must have dla absolutnie każdej skóry. Postaw na kremy pielęgnacyjne zawierające np. kwas hialuronowy, glicerynę, ceramidy, d-panthenol.
  • Ochrona przed słońcem - zabezpieczając cerę kremami z wysokim SPF, chronisz ją przed pojawianiem się nieestetycznych przebarwień, ale przede wszystkim przed zjawiskiem fotostarzenia. Każdego, nawet pochmurnego jesiennego dnia, zabezpieczaj twarz przed słońcem, a dłużej pozostanie gładka i młoda.

Po więcej porad z zakresu pielęgnacji zajrzyj do innych naszych artykułów. Dowiedz się, czy lepsze jest mydło czy żel pod prysznic, jak aplikować krem do twarzy lub jak wybrać krem do cery naczynkowej.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
10.05.2024 12:08
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery / Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
/ Materiał Partnera
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
PAESE z kolekcją flagowych produktów do makijażu cery
Gallery
Polska marka Paese poszerza stałe portfolio o kolekcję My Skin Icon, czyli serię podkładów, korektorów oraz nowy puder. Produkty mają przedstawić nam mat w nowoczesnej odsłonie – ich wykończenie choć długotrwałe i kryjące, będzie jednocześnie satynowe i komfortowe w noszeniu.

MY SKIN ICON

My Skin Icon łączy to, co wielu z nas lubi najbardziej. Łatwość aplikacji, krycie i długotrwały efekt – podkład z nowej kolekcji zapewnia aż 12-godzinną trwałość. Optycznie wygładza, zmniejsza widoczność porów i wyrównuje koloryt skóry. Bogactwo składników aktywnych zapewnia uczucie nawilżenia i komfortu podczas noszenia makijażu w ciągu dnia. Plastyczna konsystencja nie zapycha cery, a makijaż pozostaje odporny na wilgoć i pot. Nowa kolekcja Paese to także wyjątkowo trwały korektor o mocnym kryciu, utrzymujący się na skórze do 12 godzin bez konieczności poprawek. Zapewnia krycie wszelkich niedoskonałości na twarzy oraz optycznie rozjaśnia okolice oczu. Dzięki zawartości wegańskiego kolagenu nawilża, pielęgnuje i uelastycznia skórę. Kolekcję dopełnia niezwykle lekki i aksamitny puder utrwalający. Doskonale dopasowuje się do każdego odcienia karnacji. Dzięki zawartości hialuroniadu sodu zapewnia cerze gładkość i nie tworzy efektu maski. Nowości sprawdzisz tutaj: https://paese.pl/pol_m_Kolekcje_My-Skin-Icon-680.html.

PRZEPIĘKNA KAMPANIA Z HISTORIĄ O SKÓRZE – MY SKIN STORY

Ambasadorką My Skin Icon od Paese została Klaudia Łańcucka, znana obserwatorom w mediach społecznościowych jako Klaudia Cukier Puder. Influencerka otwiera się w kampanii, opowiadając o swojej drodze do akceptacji i czerpania prawdziwej przyjemności z makijażu. Koniecznie sprawdźcie przepiękne video od Paese.

DOPRACOWANA FORMUŁA OD POLSKIEJ MARKI

Dobranie produktu odpowiedniego dla naszej skóry to najczęściej lata prób i błędów. Kiedyś technologie kosmetyczne nie były na tyle rozwinięte co dziś – branża wiele lat walczyła z efektem maski i nadmiernej pudrowości na skórze. Obecnie nowoczesne metody i bardziej zaawansowane zaplecza produkcyjne pozwalają uzyskać długotrwały efekt i krycie, bez uczucia ciężkości. Surowce użyte przy formułowaniu My Skin Icon zostały zbalansowane w ten sposób, aby podkład nadawał niepowtarzalny efekt satynowego matu, utrzymującego się na różnych typach skóry. W formulacji został również zastosowany specjalny składnik aktywny, zainspirowany czystością kwiatu lotosu, który zapewnia równowagę skórze tłustej. – dodaje Magdalena Barańska, Kierownik zespołu technologicznego laboratorium Paese.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 18:00