StoryEditor
Twarz
20.10.2013 00:00

Ech, te pajączki…

Płytko unaczyniona cera jest wyjątkowo wrażliwa na wahania temperatury. Zimą wymaga szczególnej ochrony. Zaniedbana i pozostawiona samej sobie może oszpecić twarz „pajączkami”, trwałym rumieniem, a nawet zaatakować trądzikiem różowatym. Preparatów ochronnych przeznaczonych do tego rodzaju skóry nie może zabraknąć na półce drogerii przez cały rok, ale zimą warto szczególnie zwrócić na nie uwagę.

Problematyczna cera naczynkowa to przede wszystkim przypadłość kobiet. Skłonności do niej przenoszone są w genach. Bywa efektem zaburzeń hormonalnych. W gronie ryzyka są też osoby z nadciśnieniem tętniczym i alergicy. Uaktywnia się pod wpływem  słońca, gorących kąpieli, ale także po spożyciu ostrych potraw albo alkoholu. Gdy gwałtownie zmieniamy temperaturę otoczenia, np. zimą wchodząc z zewnątrz do ciepłego pomieszczenia, naczynia krwionośne szybko rozszerzają się i twarz robi się czerwona. W normalnej sytuacji po chwili wszystko wraca do normy. Układ krwionośny przestaje szaleć, organizm przyzwyczaja się do nowych warunków, rumieniec schodzi. Gdy skóra jest w kiepskiej kondycji, naczynka są kruche i mają skłonności do pękania, czerwone plamki stają się coraz bardziej intensywne, rumień pozostaje na dłużej, w skrajnych przypadkach może prowadzić do rozwoju trądziku różowatego.
Profilaktyka, ale i bezwzględne zakazy
Eksperci są zgodni, że cera naczynkowa jest niezwykle delikatna i wymaga odpowiedniej profilaktyki, nie tylko jeśli chodzi o pielęgnację, ale w ogóle tryb życia. Trzeba unikać stresu i nadmiernych emocji, wykluczyć używki, ostre potrawy, gorące kąpiele, intensywne opalanie. – Osoby z cerą naczynkową mają bezwzględny zakaz korzystania z sauny i solarium – podkreśla dr Henryka Dąbrowska, ekspert firmy Floslek oraz lekarz Centrum Dermatologii Estetycznej i Laserowej Viva Derm.
Według specjalisty medycyny estetycznej – dr Marka Wasiluka z warszawskiej kliniki Triclinium, najważniejsza w pielęgnacji cery naczynkowej jest ochrona twarzy przed działaniem niekorzystnych czynników zaogniających problem, takich jak promieniowanie ultrafioletowe czy dym papierosowy.
– Można dzięki temu załagodzić pojawiające się zmiany oraz zapobiec powstawaniu nowych. Dodatkowo, osoby z cerą naczynkową powinny codzienne stosować kosmetyki z wysokimi filtrami UVA i UVB, a także dostarczać organizmowi odpowiednie ilości witaminy K, która wzmacnia naczynia krwionośne – podpowiada dr Wasiluk. Szczególnie o ochronie cery naczynkowej powinny pamiętać osoby uprawiające zimowe sporty. W górach, na stokach narciarskich słońce operuje mocniej, odbija się od wszechobecnego śniegu. Gdy dojdą do tego mróz i wiatr, skutki ich oddziaływania mogą być opłakane.
Od kremu do właściwej diety
Kompleksowa pielęgnacja skóry powinna wzmacniać i uszczelniać naczynia krwionośne, łagodzić podrażnienia i likwidować zaczerwienienia. W kosmetykach pożądane są witaminy C oraz P, roślinne substancje obkurczające, wzmacniające i uelastyczniające naczynka oraz poprawiające mikrokrążenie (np. arnika, kasztanowiec, miłorząb), a także substancje łagodzące i uspokajające skórę. 
Dieta osób mających skłonności do pękania naczynek powinna być pełna warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych, bogata w witaminy C i E oraz obfitować w minerały: miedź (składnik konieczny do powstawania enzymów w naskórku, które chronią skórę poprzez produkcję melaniny i eliminowanie wolnych rodników), selen (może zregenerować naczynka i rozjaśnić pajączki na skórze) i cynk (likwiduje stan zapalny skóry, regeneruje naczynia).  (kb)

ZAPAMIĘTAJ!

Pielęgnując skórę naczynkową, warto zwrócić uwagę na właściwe wykonywanie podstawowych zabiegów higienicznych. Do oczyszczania twarzy zaleca się tu stosowanie łagodnych mleczek lub żeli myjących, które należy spłukiwać z twarzy letnią (nigdy gorącą) wodą i nie należy myć skóry bezpośrednio przed wyjściem na dwór. Jeśli peeling, to tylko łagodny peeling enzymatyczny. Ponieważ skóra naczynkowa to skóra wrażliwa, kosmetyki do jej pielęgnacji powinny być delikatne.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
03.03.2025 19:43
Modelka Sylwia Butor – twarzą najnowszego serum Garnier z witaminą C
Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska – mówi Sylwia Butor, nowa twarz markiGarnier Skincare

Do serii Garnier Vitamin C, która oferuje kompleksową pielęgnację z witaminą C, właśnie dołączyła nowa, ulepszona odsłona jednego z kosmetyków – Garnier Vitamin C+, serum na przebarwienia. Ambasadorką została Sylwia Butor – modelka i influencerka.

Jako twarz nowego Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia Sylwia będzie miała okazję prezentować, jakie efekty pozwoliła jej uzyskać udoskonalona formuła.

Sylwia Butor przekonała już do siebie setki tysięcy osób, które obserwują ją w mediach społecznościowych. Modelka na swoich kanałach sporo uwagi poświęca tematyce beauty. Za jej urodowymi wskazówkami stoi ogromne doświadczenie: Sylwia bazuje bowiem nie tylko na własnych testach, ale również współpracy z cenionymi wizażystami i wizażystkami w życiu zawodowym. Dzięki wiedzy i praktyce jest w stanie polecać obserwującym najlepsze rozwiązania, które udało jej się odkryć, a piękna cera, lśniące włosy czy dopracowany makijaż tylko potwierdzają, że jest osobą, której w tym temacie warto zaufać, jak mało komu.

Sylwia Butor to inspirująca kobieta, która nieprzypadkowo jest nazywana polską it-girl. Jej autentyczność przyciągnęła setki tysięcy osób w mediach społecznościowych, a urodowe wybory chwalą nie tylko obserwatorki, ale również redaktorki z cenionych magazynów. Wniosła zupełnie nową jakość, która doskonale współgra z tym, co stoi za naszym nowym Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia. Chcemy, żeby z naszą pomocą można było pielęgnować zarówno cerę, jak i naturalność, dokładnie tak, jak robi to Sylwia Butor – wyjaśnia Karolina Szczepanowska, Advocacy Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics.

Współpraca marki Garnier z Sylwią Butor właśnie w kontekście nowego serum z witaminą C nie jest przypadkowa. Skóra modelki to na co dzień jej wizytówka, a działanie serum skupia się na dwóch ważnych obszarach i przynosi szybki efekt. Potwierdzona klinicznie skuteczność wskazuje na konkretne przedziały czasowe, podczas których można zaobserwować zmiany (pierwsze efekty są widoczne już po kilku dniach). Do tego witamina C jako antyoksydant działa przeciwstarzeniowo w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć. 

Czytaj też: Witamina C potrzebna jest skórze szczególnie zimą

Efekty, które uzyskała Sylwia, można zobaczyć w kampanii z jej udziałem.

Seria Garnier Vitamin C jest istotna dla marki, a pochodzące z niej serum to światowy bestseller. Jego nowa wersja z przełomową formułą, zawierającą opatentowany składnik, Melasyl, który jest rezultatem 18 lat badań i stanowi dowód na to, że marka nie stoi w miejscu i nieustannie dba, żeby dostarczać swoim klientom najlepsze produkty – komentuje Zuzanna Radys, Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics. Jak dodaje, wybór Sylwii Butor na ambasadorkę tego kosmetyku nie jest przypadkowy: modelka także stale się rozwija i inspiruje do tego innych. Jest autentyczna i pewna siebie, a piękna cera, o którą teraz dba także z pomocą serum Garnier Vitamin C+, tylko to potęguje 

Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska. Pamiętam jak dziś tę współpracę, podczas której Ania zmieniła kolor włosów na blond. Byłam pod wrażeniem tej metamorfozy i obserwowałam to bacznie jako fanka jej urody. Miałam wtedy około 18 lat, kończyłam szkołę. KOMPLETNIE nic (nawet moje marzenia) nie zapowiadały tego, że kiedyś to ja dostanę taka propozycję – podsumowała współpracę z Garnier Sylwia Butor.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.02.2025 19:44
Gillian Anderson – nową globalną ambasadorką L’Oréal Paris
56-letnia Gillian Anderson będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age PerfectCass Bird dla L‘Oréal Paris

Koncern L’Oréal Paris podjął współpracę z aktorką, pisarką i aktywistką Gillian Anderson. 56-letnia gwiazda, pamiętna agentka Scully z serialu “Z Archiwum X”, będzie twarzą najnowszej kampanii kosmetyków z linii Age Perfect.

Kobiety są niezwykłe: wyjątkowe, złożone, błyskotliwe, piękne wewnętrznie i zewnętrznie, w każdym wieku. Jednak otaczająca je narracja i starzenie się niezwykle rzadko, o ile w ogóle, to odzwierciedla – podkreśla Gillian Anderson. – L’Oréal Paris od dziesięcioleci wspiera kobiety w każdym wieku, jestem podekscytowana tym, że ​​mogę do tego dołączyć, ponieważ marka inspiruje kobiety do wyzwolenia się ze stereotypów i postawienia siebie w centrum własnych historii – wyjaśnia aktorka.

Kampania Age Perfect, do której sesję w Paryżu wykonał amerykański artysta Cass Bird, podkreśla celebrowanie pełni życia. 

L‘Oréal Paris uzasadnia zaangażowanie Anderson jej postawą, która “głęboko rezonuje” z podstawowymi wartościami marki, takimi jak wspieranie i wzmacnianie roli kobiet, zrównoważony rozwój oraz inkluzywność.

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy powitać Gillian Anderson w L’Oréal Paris. Nie tylko jest ona prawdziwą ikoną z trwającą od kilkudziesięciu lat karierą w filmie i w teatrze, ale również podziela ona misję L’Oréal Paris, aby umożliwić kobietom cieszenie się własnym pięknem niezależnie od wieku – komentuje Delphine Viguier-Hovasse, globalna prezes L’Oréal Paris. 

Urodzona w Chicago, wychowana w Londynie i Michigan, Anderson zyskała największą sławę jako agentka Dana Scully w serialu “Z Archiwum X”. Media przypominają, że rola ta zainspirowała wiele kobiet do podjęcia kariery w medycynie i nauce, a zjawisko to stało się znane jako “efekt Scully”. 

Aktorka zagrała wiele silnych, niezależnych postaci kobiecych – w ostatnich latach mogliśmy ją oglądać w takich serialach jak “Sex education” czy “The Crown”, gdzie mistrzowsko wcieliła się w postać byłej premier Wielkiej Brytanii – Margaret Thatcher.

Anderson działa ponadto jako feministka i orędowniczka praw kobiet, wspierając wiele kobiecych organizacji. Jest również współautorką książki “We: A Manifesto for Women Everywhere” i autorką podcastu What Do I Know?!

Czytaj też: 

Supermodelka Paulina Porizkova po 30 latach powraca do współpracy z Estée Lauder

56-letnia Kelly Rutherford zachwyca naturalną urodą w kampanii Caudalie

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. kwiecień 2025 01:22