To jest poszukiwanie nowych koncepcji i odkryć w tej dziedzinie, a także najnowszych osiągnięć w dermatologii medycznej i estetycznej.
Zastosowanie technologii będzie odgrywać coraz większą rolę
Będzie ona wykorzystywana jako niezbędne narzędzie do poprawy bezpieczeństwa pacjentów i coraz lepszych wyników. Regulacje w branży są bardzo potrzebne i możemy spodziewać się, że podobne do tych, które widzimy w Europie, rozszerzą się na cały świat w niezbyt odległej przyszłości.
Prognozuje się, że globalny rynek estetyki medycznej osiągnie do 2023 r. 17,07 mld dol. - z 10,30 mld dol. w 2018 roku. „Botoks i wypełniacze” pozostają wiodącą kategorią pod względem wartości (51,5 proc.) w 2019 r. Szacuje się, że wzrost wyniesie 9,2 proc. rocznie do 2023 roku. Z drugiej strony inwazyjne zabiegi chirurgiczne spadły o 14,5 proc. w ciągu ostatniego roku.
Trend 1: Sztuczna inteligencja, rzeczywistość wirtualna i estetyka
Robotyka i sztuczna inteligencja z systemami wizji coraz częściej będą wspomagać procedury estetyczne. Najważniejszym wydarzeniem tego roku była bez wątpienia światowa premiera NextMotion, „pierwszego na świecie” robota iniekcyjnego zarządzanego przez AI. Ramię robota jest wyposażone w system wizyjny i sztuczną inteligencję, która pozwala mu samodzielnie realizować plany leczenia ustalone przez lekarzy. W połączeniu z elektroniczną strzykawką może stale dostarczać skalibrowane dawki do tysiąca milimetra, z bardzo wysoką dokładnością, zarówno w pozycjonowaniu punktów, jak i we wstrzykiwanych objętościach.
Rzeczywistość wirtualna jest kolejnym silnym trendem. Coraz częściej konsultacje będą prowadzone w modelu wirtualnego świata za pośrednictwem portali internetowych. Taki pomysł realizuje np. skincheckonline.com: pacjenci mogą przesyłać swoje selfie, a lekarz używa AI do konsultacji.
W kosmeceutyce sztuczna inteligencja w pielęgnacji skóry również zyskuje na znaczeniu. Universkin zapewnia pielęgnację skóry dostosowaną przez lekarzy używających AI. Korzystając z cyfrowego asystenta AI i bardzo dokładnego kwestionariusza dermatologicznego weryfikowanego przez analizę obrazu, Universkin jest w stanie stworzyć spersonalizowany plan leczenia.
Trend 2: Androgyniczny i neutralny pod względem płci
Nie chodzi już o to, by być męskim czy żeńskim. Odchodzi się od skrajnej kobiecości i męskości na rzecz androgynicznego wyglądu. Męski metroseksualista zanika, ponieważ mężczyźni coraz bardziej interesują się zabiegami dla kobiet. Powiększanie podbródka i modelowanie szczęki, wysokie kości policzkowe, gładka skóra, cienki i prosty nos oraz pulchne i soczyste usta to nowe pragnienia mężczyzn. Dążenie do kobiecych cech, które są nieco męskie, to nowe pragnienie kobiet. Lekko męska szczęka i prosty nos zyskują na popularności.
Trend 3: MDR (rozporządzenie w sprawie wyrobów medycznych) i zmieniające się wymagania w całej Europie
Niedawny przegląd przepisów w Europie spowodował bardziej rygorystyczną kontrolę producentów wyrobów medycznych i większy nacisk na bezpieczeństwo pacjentów. W szczególności nowe rozporządzenie będzie wymagać od producentów wyrobów medycznych przeznaczonych do sprzedaży w UE, aby przestrzegali surowych wytycznych, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowania swoich produktów i bezpieczeństwo pacjentów.
Trend 4: Zmiana, a nie odmłodzenie
Kolejnym ważnym tematem jest wzrost liczby procedur kwestionujących typowe normy dotyczące piękna - odtworzenie wyglądu i zapewnienie pacjentom swobody w jego zmianie. Doskonałym przykładem tego jest Strōma Medical, która wykorzystuje lasery do dezintegracji pigmentów oka, zmieniając ciemne oczy w niebieskie, chociaż okazuje się, że są bardziej zielone. Ale nie ma sposobu, aby odwrócić to na stałe. Technologia Strōma nie jest jeszcze dostępna na rynku i jest przedmiotem dalszych badań klinicznych.
Trend 5: Procedury estetyczne są dla każdego
Wiadomości i obrazy przedstawiane przez marki estetyczne w IMCAS polegały na przedefiniowaniu postaw, dostępności i akceptowalności procedur estetycznych u osób w każdym wieku i płci.