Skóra niemowląt nie jest w stanie spełniać swojej najważniejszej roli, czyli chronić organizmu przed szkodliwym wpływem otoczenia. Nie zdążyła bowiem jeszcze wykształcić takich funkcji, nad czym będzie pracować przez kilka pierwszych lat życia małego człowieka. Dlatego pielęgnacja skóry głowy niemowląt i dzieci, powinna skupić się na wzmacnianiu warstwy ochronnej, czyli na budowie płaszcza hydrolipidowego naskórka. – Ten cel przyświeca technologom na etapie projektowania produktu dla najmłodszego konsumenta – mówi Justyna Żerańska, ekspert Laboratorium Naukowego Lirene. – Z tego właśnie założenia wynikają różnice w składzie szamponów dla dzieci i dla dorosłych. Ponadto receptury dziecięcych produktów są poddawane szczegółowej analizie i badaniom.
Szampony dla najmłodszych nie mają walorów oferowanych przez kosmetyki konwencjonalne, takich jak ułatwianie rozczesywania czy piękny zapach. Natomiast z uwagi na specjalny skład łagodzą podrażnienia i niekiedy wspomagają także wyeliminowanie ciemieniuchy. – Zdecydowaliśmy się wejść w tę kategorię właśnie z uwagi na powszechność zmian na skórze owłosionej, które współistnieją z coraz częściej występującymi alergiami pokarmowymi u niemowląt i znikomą ofertę specjalistycznych preparatów do pielęgnacji wrażliwej czy podrażnionej skóry głowy na rynku – mówi Ewa Kaczorowska, kierownik marki Oillan (Oceanic).
Pod ścisłym nadzorem
Preparaty dla dzieci poddawane są rygorystycznym badaniom pod nadzorem niezależnych ekspertów i instytucji medycznych. Bezpieczeństwo stosowania potwierdzają Centrum Zdrowia Dziecka oraz Instytut Matki i Dziecka. – Nie byłoby to możliwe gdyby nie sposób w jaki one powstają – zaznacza Jakub Góralczyk z Nivea Polska. – Tworzenie nowych produktów dla dzieci to długotrwały proces, który obejmuje liczne i drobiazgowe badania, testy i ocenę składników, formuł oraz już gotowych produktów. Na rynek trafiają tylko te kosmetyki, których działanie i składniki pozytywnie przeszły wszystkie badania na każdym etapie rozwoju formuły i których skuteczność oraz bezpieczeństwo zostały potwierdzone przez naukowców, lekarzy, a także przez doświadczone mamy.
Niemowlęce szampony mają w swoim składzie substancje łagodzące podrażnienia, nawilżające oraz odżywiające skórę, takie jak masło shea, D-pantenol, alantoina. Powinny także zawierać składniki kojące i regenerujące skórę, np. witaminę E, natłuszczające w postaci np. olejów roślinnych czy wosków. Najbezpieczniejsze są formuły wzbogacone o bardzo łagodne dla skóry bazy myjące, które nie naruszają bariery hydrolipidowej. Pozbawione natomiast powinny być mydła, detergentów, konserwantów, SLS, SLES i barwników oraz substancji zapachowych, które powodować mogą przesuszenie skóry, swędzenie i łuszczenie.
Różowe skrzydełka i pirackie miecze
– O ile kosmetyki dla najmłodszych powinny być dobrane pod kątem ich potrzeb i rodzaju skóry – stąd nacisk na ich delikatność i bezpieczeństwo – to w przypadku starszych dzieci liczy się już nie tylko pielęgnacja, ale również przyjemne wrażenia podczas stosowania – zwraca uwagę Joanna Kowalczuk, kierownik marketingu firmy Ziaja.
I rzeczywiście producenci oferujący swoje preparaty dla dzieci w wieku przedszkolnym i starszych, czyli takich u których skóra wykształciła już funkcje ochronne, mogą w swoich preparatach dodać takie składniki, które zadbają o wzmocnienie i wygładzenie włosów, połysk i łatwiejsze rozczesywanie. Wtedy też zaczyna się dostosowywanie oferty do płci dziecka. Często inne są składniki, a różnice widać już po samych opakowaniach z postaciami dopasowanymi do upodobań maluchów. Jednak żadna postać na butelce, czy to będzie przyjaźnie wyglądający smok czy inny bajkowy stwór, nie przekonają maluchów, że mycie włosów to przyjemność, jeśli produkt będzie szczypał w oczy. Standardem jest więc, że dziecięce szampony nie powodują łzawienia ani podrażnienia spojówek.
Anna Zawadzka-Szewczyk
Marka Jelp rozpoczyna współpracę z Larą Gessler, znaną Influencerką, restauratorką, prywatnie mamą dwójki dzieci Neny i Bernarda zmagających się z atopowym zapaleniem skóry, a od teraz ambasadorką marki Jelp. Współpraca ta jest kolejnym krokiem w obszarze promowania świadomej, odpowiedzialnej i wielowymiarowej pielęgnacji delikatnej i alergicznej skóry, która rozpoczyna się już na etapie prania.
Lara Gessler w sposób naturalny utożsamia się z marką Jelp poprzez sposób bycia, życia, czy też wyzwania pielęgnacyjne jakie stoją przed nią i jej rodziną na co dzień. Współpraca obejmie głównie kanał Digital, w tym między innymi Social Media, e-commerce.
Po niewątpliwej rewolucji jaką przeszła w ostatnim czasie marka Jelp, kluczowe było dla nas znalezienie osoby, która troskę o delikatną - atopową skórę traktuje wielowymiarowo, zapewniając jej komfort na każdym etapie życia podczas codziennych rytuałów jakimi jest nie tylko kąpiel, czy jej bezpośrednia pielęgnacja, ale także pranie ubrań, które jak wiemy mają bezpośredni kontakt z naszą skórą. Marka Jelp daje swoim użytkownikom najwyższej jakości hipoalergiczne produkty, chroniące mikrobom skóry, ale przede wszystkim poczucie zaopiekowania i bezpieczeństwa, tego czego dziś potrzebują jej użytkownicy. – Weronika Wemberger Dyrektor Marketingu Europe Distribution Group Sp. z o.o.
Najważniejsza dla skóry i jej zdrowia jest pielęgnacja i działanie w zgodzie z jej mikrobiomem. Dlatego bardzo dbam o to, żeby używać kosmetyków oraz środków do prania, które nie podrażniają i nie alergizują skóry. Idealnie wpisały się w to produkty marki Jelp. Nie dość, że skóra reaguje na nie bardzo dobrze, to rzeczy są doprane. Proszki normalnie piorą, a skóra się nie buntuje! Czyli jest idealnie. Jelp wprowadził również kosmetyki do użytku codziennego zarówno dla dzieci od 1. dnia życia jak i dorosłych, które chętnie testuję i na razie sprawdzają nam się bardzo dobrze. Do tego są w bardzo dobrej cenie o co nie jest łatwo w przypadku dermokosmetyków. dodaje Lara Gessler
Jelp jest jedną z pierwszym marek hipoalergicznych, która rozpoznała potrzeby wrażliwej i alergicznej skóry w Polsce. W pierwszej kolejności u niemowląt, a następnie wśród osób dorosłych. Hipoalergiczne produkty do prania i pielęgnacji ubrań dostępne są na rynku już ponad 35 lat. Po gruntownym rebrandingu w ofercie znajdują się obecnie dwie linie Jelp Baby 0+ oraz Jelp Hypoallergenic. W tym roku swoja premierę miały także dermo kosmetyki dla dzieci od 1. dnia życia, które uzupełniły ofertę linii Jelp Baby 0+. Linia kosmetyków dostępna jest w sklepach sieci Rossmann.
- Jelp Baby 0+ to linia produktów do prania oraz kosmetyków do pielęgnacji i kąpieli dla dzieci od pierwszego dnia życia, hipoalergiczna, testowana dermatologicznie z rekomendacją Polskiego Towarzystwa Położnych. Idealna dla delikatnej i wymagającej skóry noworodków. Formulacje produktów zostały stworzone tak by chronić mirobiom skóry zapewniając jej uczucie komfortu i opieki.
- Jelp Hypoallergenic - nowa linia produktów do prania dla dorosłych oraz dzieci od 3r. życia, hipoalergiczna, testowana dermatologicznie dla osób o wrażliwej skórze, skłonnych do atopii, gdzie oprócz delikatności ważna jest też skuteczność, jaką zapewnia nasz active clean system.
Hipoalergiczność, delikatność dla skóry, zaspokajanie potrzeby opieki i dawanie poczucie bezpieczeństwa to elementy, na których opieramy naszą filozofię podczas rozwoju wszystkich produktów. W naszych recepturach znajdują się tylko najpotrzebniejsze składniki i tylko te, które cechują się obniżonym potencjałem alergizującym.
Ostatnie 12 miesięcy były dla marki JELP czasem intensywnych zmian. Przebudowa istniejącej oferty produktów do prania, rebranding oraz wejście w nową kategorię dermo kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji dla dzieci od 1. dnia życia, to efekt ponad 35 lat doświadczenia i kompetencji, które nakładają się na nowe potrzeby współczesnego społeczeństwa takie jak alergie, podrażnienia skóry czy AZS.
Nowa odświeżona oferta JELP to dwie hipoalergiczne, testowane dermatologicznie linie: JELP BABY 0+ w której znalazły się produkty do prania i dermo – kosmetyki dla dzieci od 1. dnia życia, oraz linia JELP HYPOALLERGENIC z produktami do prania i płukania dla dorosłych oraz dla dzieci od 3. roku życia.
Z badań przeprowadzonych przez JELP wynika, że aż 56% osób ma w domu kogoś, kto cierpi na alergię skórną, która jest dziś problemem nie tylko wieku dziecięcego, ale również dorosłych osób. 77% alergii jest diagnozowanych w wieku powyżej 12 roku życia.
Alergie skórne stały się problemem cywilizacyjnym. Konsumenci przykładają bardzo dużą wagę do tego jakie jedzenie kupują, jakich kosmetyków używają, jakimi środkami sprzątają domy, w których mieszkają, oraz coraz częściej w jakich środkach piorą ubrania, które na co dzień dotykają ich skóry.
„Mając na uwadze wszystkie powyższe aspekty, dopasowaliśmy naszą ofertę do ich potrzeb i oczekiwań. Wszystkie produkty zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować ryzyko wystąpienia alergii i podrażnień u osób z wrażliwą skórą. Było to możliwe poprzez zastosowanie, tak zwanych składników o niskim potencjale alergizującym. Nasze formulacje nie zawierają alergenów ani sztucznych barwników. W produktach do prania nie stosujemy zeolitów i fosforanów, a w przypadku kosmetyków zrezygnowaliśmy z SLS, SLES, silikonów czy parabenów. Na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo, ale dbamy również o to, aby nasze produkty były używane z przyjemnością, a nie tylko z konieczności. Nasze kosmetyki posiadają rekomendację pediatry oraz Polskiego Towarzystwa Położnych, a w swoim składzie zawierają m.in.: prebiotyki, emolienty, witaminę E, olej ze słodkich migdałów, olej Babbassu oraz panthenol.” – Weronika Wemberger Dyrektor Marketingu Europe Distribution Group.
Hipoalergiczność, delikatność dla skóry i minimalizm są wartościami, które przyświecają marce podczas rozwoju dermo – przyjaznych produktów.
„Dążymy do dalszego podnoszenia jakości produktów w marce Jelp, dlatego opracowaliśmy we współpracy z ekspertami inteligentne formulacje, które z jednej strony są łagodne dla skóry, a z drugiej skutecznie odpierają plamy. Nowe formulacje dbają o mikrobiom skóry, który jest naturalną barierą ochronną każdego z nas. Naszym celem jest zachowanie wysokiej jakości i konkurencyjności poprzez udowodnione działanie w niezależnych laboratoriach oraz innowacyjność produktów – skoncentrowane formuły i eko opakowania. Dodaje Weronika Wemberger„
W najbliższych miesiącach na półkach sklepowych stare designy i starą ofertę produktów do prania i płukania JELP zastąpi nowa, w odświeżonym wyglądzie i w jeszcze lepszej jakości. W linii JELP BABY 0+ znalazły się proszki i mleczka do prania oraz płyny do płukania. W linii JELP HYPOALLERGENIC proszki i żele do prania oraz płyny do płukania.
W sklepach typu drugstore dostępna jest już nowa oferta dermo - kosmetyków JELP BABY 0+. Znalazły się w niej 4 produkty do kąpieli i pielęgnacji: szampon i żel 2w1, pianka do mycia 3w1, Oliwka pielęgnacyjna oraz krem do twarzy S.O.S.
W ofercie kosmetycznej pojawiły się również hipoalergiczne chusteczki nawilżane JELP BABY 0+ zawierające 98% wody. W najbliższym czasie oferta kosmetyczna JELP wzbogaci się o pielęgnacyjne lip balmy.
Więcej informacji o marce JELP znajdziesz na www.jelp.pl
Kontakt handlowy:
Jarosław Matłoka – Dyrektor Sprzedaży
Kontakt dla mediów:
Weronika Wemberger – Dyrektor Marketingu