StoryEditor
Dziecko
17.03.2023 00:00

Jak rozmawiać z dziećmi o środowisku? – wyzwanie ekologiczne Mustela

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany
Posadzenie drzew, dbanie o trawnik to konkretne przykłady troski o naturę i działań, w które można włączyć dzieci / fot. shutterstock
Stojąc w obliczu kryzysu klimatycznego, poczucie bezradności i brak odpowiedzi powstrzymują nas przed udzielaniem wyjaśnień na zadawane przez dzieci pytania. Ponadto, nie chcemy ich martwić i wywoływać w nich lęku ekologicznego. Psychiatra dziecięcy i badacz naukowy z Yale School of Medicine, Laelia Benoit, dzieli się z nami wskazówkami, jak zapoznać dzieci z tym tematem.

Zrozum, dlaczego się krępujesz

Kiedy myślimy o rozmowie z naszymi dziećmi na temat zmiany klimatu, martwimy się, że możemy wywołać u nich niepokój, choć to nasz własny niepokój nas przed tym powstrzymuje. Czujemy się bezsilni, ponieważ ten temat kojarzy się ze śmiercią: końcem naszej planety, jej ekosystemu i zasobów. Tym samym zaczynamy myśleć o własnej śmiertelności: Ile będę mieć lat w 2050 roku? Co stanie się z moimi dziećmi, gdy mnie zabraknie? Ogólny lęk wywołany pandemią COVID-19, wojną na Ukrainie i najnowszym raportem IPCC wraz z niewesołymi nagłówkami artykułów zmusza nas do odwrócenia wzroku. A jednak wśród dorosłych to brak działania powoduje największy niepokój. Stres motywuje nas do działania, a gdy tylko coś zrobimy, czujemy się mniej winni. 

Mów o wszystkim, ale za pomocą zrozumiałych dla nich słów

Dzieci potrafią zrozumieć wszystko, jeśli odpowiednio jasno im to wyjaśnisz, używając do tego zrozumiałych dla nich słów. Nawet pięciolatek doświadczył już straty i nie jest mu obce pojęcie wsparcia. Dzieci wiedzą, jak wtrącić się do rozmowy i pomóc. Zaczynając od tych dwóch bardzo prostych pojęć, jesteśmy w stanie wyjaśnić, jak możemy na co dzień pomagać planecie: Światło i woda nie są niewyczerpalnymi zasobami. Prosimy planetę o bardzo dużo, a to, co otrzymujemy jest cenne. Ponadto, musimy dzielić się wodą i światłem ze wszystkimi mieszkańcami planety, żeby każdy mógł żyć w jak najlepszych warunkach. Dzieci chcą przede wszystkim widzieć rzeczy wyraźnie, dlatego zostawienie ich samych w ciemności wywołuje u nich niepokój. 

Skup się na faktach, aby urzeczywistnić swoje słowa

Wyłączaj światło. Nie zostawiaj odkręconej wody. Wyrzuć to do właściwego kosza. Nie marnuj papieru, użyj makulatury, jeśli chcesz coś narysować… Trudno zrozumieć i wykonywać polecenia, jeśli nie zna się ich podstaw. Tak jak dorośli, dzieci muszą wiedzieć, dlaczego ktoś każe im coś zrobić. Najlepszym rozwiązaniem jest wyjaśnienie znaczenia i wpływu proekologicznych zachowań. Nie wolno zostawiać śmieci na chodniku, ponieważ zanieczyszczą glebę. Papierowa chusteczka rozkłada się przez trzy miesiące, guma do żucia przez pięć lat, a plastikowa torba przez 450 lat. Później możesz przejść do nowego etapu nauki: szukania z dzieckiem informacji, prostych wyjaśnień z mapami i diagramami, obrazków, które w prosty sposób pokazują, jak działa elektryczność oraz jak i dlaczego poddajemy odpady recyklingowi, dlaczego dzielimy się naszymi zasobami i staramy się ich nie marnować. Tak uczymy nasze dzieci poszukiwania odpowiedzi, dokonywania świadomych wyborów i niebrania wszystkiego za pewnik. Jest wiele książek opowiadających o zmianie klimatu z perspektywy dziecka, które podają praktyczne sposoby, mogące pomóc. Jedną z nich jest The Story of Climate Change. A first book about how we can help save our planet autorstwa Catherine Barr i Steve’a Williamsa. Są również strony internetowe, takie jak climatekids.nasa.gov oraz gry planszowe, mogące pomóc w poszerzeniu wiedzy. 

Skup się na działaniach, które dzieci są w stanie wykonać

Dzieci poniżej 12. roku życia nie są w stanie zrozumieć abstrakcyjnych idei i trudno jest im wyobrazić sobie takie pojęcia jak przyczyna i skutek. Z tego powodu powinno się im przedstawiać informacje na odpowiednio małą skalę i skupiać się na poszczególnych działaniach. Jeśli powiesz im, że rodzina będzie jeść mniej mięsa, dobrze jest wyjaśnić, dlaczego: Gdy krowy oddychają, do atmosfery uwalniany jest metan, który jest gazem cieplarnianym przyczyniającym się do globalnego ocieplenia. Zatem gdyby wszyscy jedli mniej mięsa, jedna krowa mogłaby wykarmić 200 rodzin zamiast 30. Jeśli jednak zaczniesz opowiadać o przyczynach i skutkach na szeroką skalę (duże korporacje, przemysł spożywczy itp.), dzieci będą zdezorientowane. Możesz wyjaśnić zagrożenia dla naszego środowiska na przykładzie ogrodu (trawa żółknie i wysycha, gdy jest zbyt gorąco, ale możesz ją ożywić, dbając o nią, pszczoły i kwiaty są ważne itp.). 

Przydziel im zadania

Posadzenie rzodkiewek, dbanie o trawnik i założenie kompostownika to konkretne przykłady powolnego rytmu natury i tego, jak musimy o nią dbać. Możesz także wziąć udział w różnych inicjatywach odbywających się w miejscu twojego zamieszkania, takich jak zbieranie śmieci, sadzenie drzew i tworzenie miejsc przyjaznych pszczołom. Dzięki temu dzieci uświadomią sobie, że mogą mieć pozytywny wpływ na swoje najbliższe otoczenie. 

Podejmuj działania, ale odłóż poczucie winy na bok

Świadomość społeczna oraz kształtowanie jej u naszych dzieci jest ważne. Nie każda rodzina może sobie pozwolić na zostawienie samochodu i zakup pięciu biletów kolejowych, podczas wyjazdu na urlop. Wyjaśnij, że każdy robi to, co może, zależnie od możliwości. Dzięki temu unikniesz traktowania z góry tych, którzy nie mieli w życiu tyle szczęścia. Wyjaśnij też dzieciom, jak możemy zrekompensować mniej zrównoważone działania: Polecimy samolotem, ale przez resztę roku będziemy jeść mniej mięsa, co pomoże zmniejszyć nasz ślad węglowy. Najgorszą opcją jest wywołanie u dziecka uczucia bezradności: Mieszkam w bloku i nie mam ogródka, więc nie mogę założyć kompostownika ani posadzić drzewa. Co więc mogę zrobić? Poczucie bezsilności może sprawić, że dziecko nigdy więcej nie będzie chciało słyszeć o ekologii. 

Czytaj także: #MniejZnaczyWięcej, czyli jak łączyć korzyści produktów z korzyściami dla planety? – wyzwanie ekologiczne Mustela

Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dziecko
06.08.2024 09:00
JELP rozpoczyna współpracę z Larą Gessler
JELP rozpoczyna współpracę z Larą GesslerMateriał Partnera

Marka Jelp rozpoczyna współpracę z Larą Gessler, znaną Influencerką, restauratorką, prywatnie mamą dwójki dzieci Neny i Bernarda zmagających się z atopowym zapaleniem skóry, a od teraz ambasadorką marki Jelp. Współpraca ta jest kolejnym krokiem w obszarze promowania świadomej, odpowiedzialnej i wielowymiarowej pielęgnacji delikatnej i alergicznej skóry, która rozpoczyna się już na etapie prania.

Lara Gessler w sposób naturalny utożsamia się z marką Jelp poprzez sposób bycia, życia, czy też wyzwania pielęgnacyjne jakie stoją przed nią i jej rodziną na co dzień. Współpraca obejmie głównie kanał Digital, w tym między innymi Social Media, e-commerce.

Po niewątpliwej rewolucji jaką przeszła w ostatnim czasie marka Jelp, kluczowe było dla nas znalezienie osoby, która troskę o delikatną - atopową skórę traktuje wielowymiarowo, zapewniając jej komfort na każdym etapie życia podczas codziennych rytuałów jakimi jest nie tylko kąpiel, czy jej bezpośrednia pielęgnacja, ale także pranie ubrań, które jak wiemy mają bezpośredni kontakt z naszą skórą. Marka Jelp daje swoim użytkownikom najwyższej jakości hipoalergiczne produkty, chroniące mikrobom skóry, ale przede wszystkim poczucie zaopiekowania i bezpieczeństwa, tego czego dziś potrzebują jej użytkownicy.  – Weronika Wemberger Dyrektor Marketingu Europe Distribution Group Sp. z o.o.

Najważniejsza dla skóry i jej zdrowia jest pielęgnacja i działanie w zgodzie z jej mikrobiomem. Dlatego bardzo dbam o to, żeby używać kosmetyków oraz środków do prania, które nie podrażniają i nie alergizują skóry. Idealnie wpisały się w to produkty marki Jelp. Nie dość, że skóra reaguje na nie bardzo dobrze, to rzeczy są doprane. Proszki normalnie piorą, a skóra się nie buntuje! Czyli jest idealnie. Jelp wprowadził również kosmetyki do użytku codziennego zarówno dla dzieci od 1. dnia życia jak i dorosłych, które chętnie testuję i na razie sprawdzają nam się bardzo dobrze. Do tego są w bardzo dobrej cenie o co nie jest łatwo w przypadku dermokosmetyków. dodaje Lara Gessler

Jelp jest jedną z pierwszym marek hipoalergicznych, która rozpoznała potrzeby wrażliwej i alergicznej skóry w Polsce. W pierwszej kolejności u niemowląt, a następnie wśród osób dorosłych. Hipoalergiczne produkty do prania i pielęgnacji ubrań dostępne są na rynku już ponad 35 lat. Po gruntownym rebrandingu w ofercie znajdują się obecnie dwie linie Jelp Baby 0+ oraz Jelp Hypoallergenic. W tym roku swoja premierę miały także dermo kosmetyki dla dzieci od 1. dnia życia, które uzupełniły ofertę linii Jelp Baby 0+. Linia kosmetyków dostępna jest w sklepach sieci Rossmann.

  • Jelp Baby 0+  to linia produktów do prania oraz kosmetyków do pielęgnacji i kąpieli dla dzieci od pierwszego dnia życia, hipoalergiczna, testowana dermatologicznie z rekomendacją Polskiego Towarzystwa Położnych. Idealna dla delikatnej i wymagającej skóry noworodków. Formulacje produktów zostały stworzone tak by chronić mirobiom skóry zapewniając jej uczucie komfortu i opieki.
  • Jelp Hypoallergenic  - nowa linia produktów do prania dla dorosłych oraz dzieci od 3r. życia, hipoalergiczna, testowana dermatologicznie dla osób o wrażliwej skórze, skłonnych do atopii, gdzie oprócz delikatności ważna jest też skuteczność, jaką zapewnia nasz active clean system.

Hipoalergiczność, delikatność dla skóry, zaspokajanie potrzeby opieki i dawanie poczucie bezpieczeństwa to elementy, na których opieramy naszą filozofię podczas rozwoju wszystkich produktów. W naszych recepturach znajdują się tylko najpotrzebniejsze składniki i tylko te, które cechują się obniżonym potencjałem alergizującym. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Dziecko
04.06.2024 10:57
Pionierska marka hipoalergicznych produktów do prania dla dzieci i dorosłych wprowadza na rynek nowe produkty i przechodzi zmianę wizerunkową
Pionierska marka hipoalergicznych produktów do prania dla dzieci i dorosłych wprowadza na rynek nowe produkty i przechodzi zmianę wizerunkowąMateriał Partnera
JELP jest jedną z pierwszych marek hipoalergicznych, która rozpoznała potrzeby wrażliwej i alergicznej skóry w Polsce. W pierwszej kolejności u niemowląt, a następnie wśród osób dorosłych. Doświadczenie, które zyskała od 1988 r., czyli od wprowadzenia produktów na rynek, pozwoliło marce rozwinąć produkty oraz poszerzyć ofertę w oparciu o prawdziwe opinie i potrzeby jej użytkowników

Ostatnie 12 miesięcy były dla marki JELP czasem intensywnych zmian. Przebudowa istniejącej oferty produktów do prania, rebranding oraz wejście w nową kategorię dermo kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji dla dzieci od 1. dnia życia, to efekt ponad 35 lat doświadczenia i kompetencji, które nakładają się na nowe potrzeby współczesnego społeczeństwa takie jak alergie, podrażnienia skóry czy AZS.

Nowa odświeżona oferta JELP to dwie hipoalergiczne, testowane dermatologicznie linie: JELP BABY 0+ w której znalazły się produkty do prania i dermo – kosmetyki dla dzieci od 1. dnia życia, oraz linia JELP HYPOALLERGENIC z produktami do prania i płukania dla dorosłych oraz dla dzieci od 3. roku życia.

Z badań przeprowadzonych przez JELP wynika, że aż 56% osób ma w domu kogoś, kto cierpi na alergię skórną, która jest dziś problemem nie tylko wieku dziecięcego, ale również dorosłych osób.  77% alergii jest diagnozowanych w wieku powyżej 12 roku życia.

Alergie skórne stały się problemem cywilizacyjnym. Konsumenci przykładają bardzo dużą wagę do tego jakie jedzenie kupują, jakich kosmetyków używają, jakimi środkami sprzątają domy, w których mieszkają, oraz coraz częściej w jakich środkach piorą ubrania, które na co dzień dotykają ich skóry.

Mając na uwadze wszystkie powyższe aspekty, dopasowaliśmy naszą ofertę do ich potrzeb i oczekiwań. Wszystkie produkty zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować ryzyko wystąpienia alergii i podrażnień u osób z wrażliwą skórą. Było to możliwe poprzez zastosowanie, tak zwanych składników o niskim potencjale alergizującym. Nasze formulacje nie zawierają alergenów ani sztucznych barwników. W produktach do prania nie stosujemy zeolitów i fosforanów, a w przypadku kosmetyków zrezygnowaliśmy z SLS, SLES, silikonów czy parabenów. Na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo, ale dbamy również o to, aby nasze produkty były używane z przyjemnością, a nie tylko z konieczności. Nasze kosmetyki posiadają rekomendację pediatry oraz Polskiego Towarzystwa Położnych, a w swoim składzie zawierają m.in.: prebiotyki, emolienty, witaminę E, olej ze słodkich migdałów, olej Babbassu oraz panthenol.” – Weronika Wemberger Dyrektor Marketingu Europe Distribution Group.

Hipoalergiczność, delikatność dla skóry i minimalizm są wartościami, które przyświecają marce podczas rozwoju dermo – przyjaznych produktów.

Dążymy do dalszego podnoszenia jakości produktów w marce Jelp, dlatego opracowaliśmy we współpracy z ekspertami inteligentne formulacje, które z jednej strony są łagodne dla skóry, a z drugiej skutecznie odpierają plamy. Nowe formulacje dbają o mikrobiom skóry, który jest naturalną barierą ochronną każdego z nas. Naszym celem jest zachowanie wysokiej jakości i konkurencyjności poprzez udowodnione działanie w niezależnych laboratoriach oraz innowacyjność produktów – skoncentrowane formuły i eko opakowania. Dodaje Weronika Wemberger„

W najbliższych miesiącach na półkach sklepowych stare designy i starą ofertę produktów do prania i płukania JELP zastąpi nowa, w odświeżonym wyglądzie i w jeszcze lepszej jakości. W linii JELP BABY 0+ znalazły się proszki i mleczka do prania oraz płyny do płukania. W linii JELP HYPOALLERGENIC proszki i żele do prania oraz płyny do płukania.

image
Dermo-kosmetyki dla dzieci od 1. dnia życia
Materiał Partnera

W sklepach typu drugstore dostępna jest już nowa oferta dermo - kosmetyków JELP BABY 0+. Znalazły się w niej 4 produkty do kąpieli i pielęgnacji: szampon i żel 2w1, pianka do mycia 3w1, Oliwka pielęgnacyjna oraz krem do twarzy S.O.S.

W ofercie kosmetycznej pojawiły się również hipoalergiczne chusteczki nawilżane JELP BABY 0+ zawierające 98% wody. W najbliższym czasie oferta kosmetyczna JELP wzbogaci się o pielęgnacyjne lip balmy.

Więcej informacji o marce JELP znajdziesz na www.jelp.pl

Kontakt handlowy:

Jarosław Matłoka – Dyrektor Sprzedaży

[email protected]

Kontakt dla mediów:

Weronika Wemberger – Dyrektor Marketingu

[email protected]

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 08:03