StoryEditor
Włosy
14.07.2020 00:00

Wyraźnie młodszy wygląd włosów? Jest na to sposób

Wraz z upływem czasu włosy tracą blask, siłę i sprężystość. Starzeją się, podobnie jak skóra. Dzieje się tak na skutek zmian zachodzących w organizmie. Niekorzystny wpływ mają także intensywne zabiegi czy czynniki zewnętrze. Można jednak spowolnić ten proces używając preparatów, który nie tylko chronią, ale także odbudowują ich strukturę. O zachowaniu idealnej kondycji włosów mówią eksperci z Nu Skin Hair Care System.

Średnia długość życia włosa wynosi od sześciu do ośmiu lat i różni się w zależności od osoby. Po tym czasie włos wypada, a na jego miejscu rośnie nowy. To naturalny proces, który dotyczy każdego z nas. Włosy starzeją się, z biegiem lat tracą blask, stają się cieńsze i trudniej się układają. W dodatku takie czynniki, jak promienie słoneczne, smog czy jakość wody mogą przyczyniać się do ich gorszej kondycji.

Nieumiejętne zabiegi, farbowanie, zbyt intensywne szczotkowanie dodatkowo mogą osłabić włosy i sprawić, że będą matowe. Warto jednak pamiętać, że nawet podstawowa, codzienna pielęgnacja w domu pomoże spowolnić proces ich starzenia się. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie, wysokiej jakości preparaty. Idealnie sprawdzą się te, które zostały opracowane z użyciem zaawansowanych technologii naukowych.

Pielęgnuj podczas mycia

W codziennej pielęgnacji dobrze jest stosować  szampon, który łączy w sobie właściwości myjące i nawilżające, dzięki czemu pomaga odzyskać blask. Powinien zawierać także składniki odżywcze, które dodatkowo wzmacniają korę włosa i wychodzą naprzeciw specjalnym potrzebom włosów osłabionych i zniszczonych przez zabiegi wykorzystujące zbyt wysoką temperaturę lub koloryzację. Dzięki temu odżywia, intensywnie nawilża i dogłębnie wzmacnia włosy, nadaje im objętość i blask. Dobry kosmetyk zapewnia też właściwe oczyszczenie, nie pozbawiając włosów naturalnej wilgoci. Wzmacnia oraz sprawia, że łatwiej się układają.

Odżywiaj bez obciążania

Nie jest łatwo znaleźć idealną odżywkę, która zapewni odpowiednie nawilżenie bez obciążania włosów.  Te idealne dostarczają składników odżywczych, jednocześnie ich nie obciążając. Odżywka o niskim pH pomaga uszczelnić zewnętrzną powłokę włosa. Dodatkowo nawilża i pomaga włosom odnowić ich zewnętrzną warstwę, sprawiając, że stają się miękkie i gładkie. Maski wygładzają, scalają i wzmacniają powłokę włosa dzięki składnikom domykającym łuski włosa, dzięki czemu stają się one gładkie, błyszczące i łatwe do ułożenia. Dla uzyskania optymalnego efektu należy niewielką ilość odżywki wmasować we włosy i obficie spłukać wodą.

Preparaty, które wpływają na młody wygląd włosów dostarczają im kompleksowej ochrony, a efekty ich działania widać już po kilku dniach stosowania. Dzięki nim możesz odkryć na nowo siłę swoich włosów i cieszyć się ich blaskiem oraz objętością. Warto przy tym pamiętać, że pielęgnację należy dopasować indywidualnie do swoich potrzeb. Osoby z bardziej suchymi włosami powinny zrezygnować z codziennego mycia i suszenia, zaś włosy z tendencją do przetłuszczania wymagają częstszego mycia. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 10:25