StoryEditor
Włosy
27.04.2017 00:00

Włosy suche i zniszczone, mamy problem! Polki skarżą się na to najczęściej.

W Polsce największą część rynku produktów do włosów stanowią kosmetyki pielęgnacyjne, które odpowiadają za niemal 19 proc. wartości sprzedaży w tej kategorii. Włosy suche i zniszczone to  najpowszechniejszy problem Polek. Ponad 30 proc. kobiet deklaruje, że ma włosy suche lub przesuszone.

Połowa Polek podkreśla w badaniach, że to właśnie piękne włosy gwarantują super wygląd. Niestety, ze względu na swoją budowę włosy nie mają zdolności samoregeneracji, a to oznacza, że wszystkie nasze wybryki stylizacyjne i brak odpowiedniej pielęgnacji na trwałe zapisują się w ich strukturze, a uszkodzenia struktury włosa kumulują się. Dlatego tak istotne jest prawidłowe dbanie o wygląd i kondycję włosów.

Ponad 30 proc. kobiet w Polsce deklaruje, że ma włosy suche lub przesuszone. Tego typu włosy są cienkie, szorstkie, kruche, łamliwe i porowate, ciężko się rozczesują i brakuje im blasku. Duży wpływ na to mają czynniki hormonalne, sposób odżywiania, produkcja sebum, jak również uwarunkowania genetyczne oraz zwyczaje pielęgnacyjne i stylizacyjne. Problemy z suchymi włosami nasilają się również pod wpływem środowiska – promieniowania UV, temperatury, klimatyzacji, zanieczyszczonego powietrza i twardej wody.

Najczęściej powtarzanym błędem w pielęgnacji włosów suchych i łamliwych jest ich nadmierne obciążanie. Zbyt ciężkie maski powodują przetłuszczanie się włosów u nasady, podczas gdy końcówki włosów nadal pozostają suche.

Co zrobić, żeby włosy były znowu piękne i zdrowe? Na pomoc spieszą produkty przeznaczone specjalnie do włosów suchych i łamliwych. Nie może zabraknąć ich na półce drogeryjnej. Dlatego powstała linia Jantar do pielęgnacji włosów wymagających nawilżenia i regeneracji. Inspiracją do jej powstania było bogactwo natury, a przede wszystkim wyciąg z bursztynu, znany z niezwykłych właściwości leczniczych.

Podstawą codziennej pielęgnacji włosów jest szampon – i to właśnie szampony stanowią blisko 3/4 zakupów produktów do pielęgnacji włosów. Mycie włosów nieodpowiednimi preparatami nie tylko nie polepsza stanu włosów, ale wręcz może pogorszyć ich kondycję, bowiem struktura włosów łatwo ulega uszkodzeniu. Dlatego tak ważna jest ochrona włosa już podczas mycia.

Włosy w ciągu dnia narażone są na szereg czynników, które istotnie wpływają na ich wygląd i kondycję. Preparaty, które na nie nakładamy, powinny nie tylko dostarczać im cennych składników, ale również tworzyć pewnego rodzaju film ochronny zabezpieczający je przed zniszczeniem, wysychaniem, utratą koloru i starzeniem się. Bardzo wygodnym rozwiązaniem są lekkie, nawilżające mgiełki, które można stosować kilkakrotnie w ciągu dnia. To typowy must have w damskiej torebce.

Raz – dwa razy w tygodniu warto wzmocnić włosy preparatem, który zawiera większą, bardziej skoncentrowaną dawkę składników aktywnych mających zdolność wbudowywania się w ubytki włosów oraz oddziałujących bezpośrednio na cebulkę, czyli żywą część włosa. Takim rozwiązaniem jest Kuracja na gorąco z wyciągiem z bursztynu do włosów suchych i łamliwych z serii Jantar.

Izabela Łopińska, dyrektor rozwoju oferty produktowej, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
10.03.2025 06:00
Włosy: czy można naprawić skutki utraty melatoniny?
Kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnelmat. pras.

Obecnie ponad połowa kobiet deklaruje niezadowolenie z koloru swoich włosów, wskazując matowość jako główną przyczynę. Powodem tego zjawiska jest stopniowa utrata melaniny, której spadek powoduje utratę koloru i połysku, w efekcie włosy stają się coraz bardziej matowe i ostatecznie siwieją.

L‘Oréal Professionnel, marka znana ze swoich technologicznych innowacji, czerpie teraz inspiracje z odległych wszechświatów, przekraczając granice kreatywności. Ostatnia kolekcja sięga kosmosu, a konkretnie: planety Saturn. Źródłem inspiracji dla świetlistych brązowych odcieni stały się bowiem lustrzane jeziora Tytana – największego księżyca Saturna.

Brąz na zimno lub na ciepło

Marka L‘Oréal Professionnel wprowadziła 10 żywych, wyrazistych odcieni w ramach pięciu unikalnych rodzin kolorystycznych: brąz zostaje na nowo zdefiniowany, stając się popielatym, złotym, mokka, ciepłym lub chłodnym.

Tym samym kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnel. Wielowymiarowe odcienie na nowo definiują brązowe włosy, nadając im wyjątkowo olśniewające refleksy, trzy razy więcej połysku i 100-procentowe odzwierciedlenie prawdziwych tonów.

Zainspirowana Tytanem, największym księżycem Saturna, ta kolekcja w pełni oddaje misję marki, jaką jest ciągłe czerpanie inspiracji z nowych, nieodkrytych terytoriów, w tym również z kosmosu – podkreśla L’Oréal, przypominając, że pozostaje liderem i pionierem w dziedzinie koloryzacji włosów od ponad 115 lat, współpracując z naukowcami i profesjonalnymi fryzjerami.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Kobiety z brązowymi włosami stale poszukują sposobów, aby nadać swojemu kolorowi wyrazistości i wielowymiarowości, a unikalnych refleksów. Hasło "Jak sprawić, by brązowe włosy nie były nudne?" zanotowało aż 2,9 mld wyświetleń, a nowe odcienie brązu zdominowały media społecznościowe dzięki popularnym hasztagom, takim jak #SmokyBrunetteHair (462 miliony wyświetleń), #ChocolateHair (98 milionów wyświetleń) i #HoneyBrown (50 milionów wyświetleń).

Aplikacja dobierze odcień

W wyborze najlepszego z 50 odcieni pomoże aplikacja My Hair [iD]. Jest to profesjonalne narzędzie, służące do wirtualnej przymiarki koloru, zaprojektowane zarówno dla profesjonalnych fryzjerów, jak i konsumentek. Dzięki funkcji wirtualnej przymiarki koloru można pomóc brunetkom znaleźć idealny odcień Tytanowego Brązu z gamy Dia color lub pożądany odcień z gamy iNOA. Ta wszechstronna aplikacja oferuje również kompleksową konsultację kolorystyczną i diagnozę włosów.

Cały proces konsultacji składa się z pięciu głównych kroków, aby zapewnić najlepsze doświadczenie. Są to: inspiracja, diagnoza, sugestia, wybór ostatecznego odcienia oraz formuła, gdzie to aplikacja dostarcza fryzjerowi spersonalizowaną formułę koloryzacji.

Włosy w Metaverse

Od 1909 roku, kiedy to założyciel marki Eugène Schuller stworzył pierwszą nieszkodliwą farbę do włosów, L‘Oréal Professionnel jest pionierem w branży fryzjerskiej. Począwszy od kluczowych innowacji produktowych, takich jak gama iNOA, po wejście w świat Metaverse, marka na nowo definiuje krajobraz branży, jednocześnie realizując swoją misję bycia najlepszym partnerem profesjonalistów.

Wprowadzając Dia Color, marka ujawnia naukowe podstawy matowienia włosów i oferuje rozwiązanie, które odwraca skutki utraty melaniny we włóknie włosa, po raz kolejny demonstrując swoje zaangażowanie w tworzenie produktów, odpowiadających na różnorodne potrzeby związane z włosami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.03.2025 18:25
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. – ambasadorem nowej linii kosmetyków do włosów Elseve
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth BoosterL‘Oréal Paris, Elseve

L’Oréal Paris poinformował, że kierowca wyścigowy Formuły 1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth Booster. W Polsce w pierwszej kampanii zobaczymy go już na wiosnę.

Carlos Sainz Jr., urodzony w Madrycie w 1994 roku, to syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata oraz zwycięzcy Rajdu Dakar – Carlosa Sainza.

Sainz Jr. jest kierowcą wyścigowym F1 w zespole Atlassian Williams Racing. Mając na swoim koncie ponad 200 wyścigów Grand Prix i szereg zwycięstw, jest jednym z najbardziej utalentowanych kierowców. Jako czwarty kierowca w historii, który reprezentował trzy najbardziej utytułowane zespoły w Formule 1, przyciąga uwagę i doskonale ucieleśnia wartości L’Oréal Paris oraz wizję samorealizacji.

Jego intensywny styl życia wymaga także nieustannych podróży po świecie, zmagań z jet lagiem, obecnością w mediach oraz wydarzeniami towarzyskimi, połączonymi z koniecznością bycia w najlepszej formie fizycznej i psychicznej pod ogromnym stresem. Tak intensywny tryb życia może obciążać jego ciało i włosy. Świadomy tego, że pielęgnacja włosów jest niezbędna dla każdego, bez względu na wiek czy płeć, Carlos Sainz wyrusza w swoją własną podróż z L‘Oréal Paris, stając się nowym ambasadorem gamy Elseve Growth Booster – uzasadnia wybór swojego ambasadora marka.

Zaawansowane badania sprawiają, że produkty Elseve konsekwentnie zajmują wiodącą pozycję na rynku pielęgnacji włosów, oferując wyjątkowe innowacje. Elseve Growth Booster to nowość odpowiednia do wszystkich rodzajów włosów – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Do nowej linii Elseve wchodzą takie produkty jak: serum-wcierka do skóry głowy przeciw wypadaniu włosów, szampon oraz odżywka.

Carlos Sainz Jr. pojawić się ma po raz pierwszy w kampanii Elseve Growth Booster, która będzie realizowana w Polsce wiosną.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. marzec 2025 05:24