StoryEditor
Włosy
14.03.2023 00:00

Trycholog podpowiada o czym pamiętać, by zachować zdrowe włosy

Magdalena Ceglecka-Koc, fryzjerka i trycholog / fot. materiały prasowe
O czym zazwyczaj zapominamy podczas pielęgnacji włosów i skóry głowy? O masażu, peelingowaniu skóry głowy i delikatnym rozczesywaniu włosów – podkreśla Magdalena Ceglecka-Koc, fryzjerka i trycholog. Dlaczego to tak ważne?

Aby skóra twarzy była napięta i wyglądała zdrowo, należy nie tylko dobrze dopasować kosmetyki, ale również odpowiednio je aplikować. Podobnie jest z dbaniem o skórę głowy  i włosy. Fryzjerka Magdalena Ceglecka-Koc wskazuje, które zabiegi inspirowane trychologią warto wprowadzić na stałe podczas pielęgnacji w domu.

Masaż skóry głowy

Od czego zacząć walkę o dobrą kondycję skóry głowy i zdrowe włosy? Od masażu.

To pierwszy krok do pobudzenia mikrokrążenia, co pozytywnie wpływa na pracę mieszków włosowych i wspomaga porost – zaznacza trycholog Magdalena Ceglecka-Koc, ambasadorka marki Olivia Garden.

W jaki sposób wykonywać masaż skalpu? Przede wszystkim należy wykonywać go opuszkami palców, nie paznokciami. Kolejna ważna kwestia dotyczy dokładnego dotarcia do skóry głowy, aby nie wykonywać masażu „przez włosy”. Czas trwania zabiegu to najczęściej 2-3 minuty, a dokładna znajomość swoich potrzeb może pomóc dostosować odpowiedni ucisk. Idealnym momentem na masaż jest druga aplikacja szamponu, tzw. czyste mycie – praca palców to małe koliste ruchy na każdym kolejnym obszarze skóry głowy.

Znaczenie ma także wybór odpowiednich akcesoriów.

– Postawmy na szczotki przeznaczone właśnie do stymulacji skóry głowy, np. zakończone kuleczkami, które podczas czesania zapewniają przyjemny masaż skóry głowy. Zwiększają krążenie krwi, stymulują wzrost włosów i zapobiegają ich wypadaniu – radzi fryzjerka.

Peelingowanie

Stosowanie peelingów ma olbrzymie znaczenia dla dobrego funkcjonowania mikrobiomu skóry głowy. Oczyszczony i odżywiony skalp stwarza idealne warunki do tego, aby włosy rosły grubsze, mocniejsze i bardziej błyszczące.

– Scruby i peelingi potrafią usuwać zanieczyszczenia znacznie skuteczniej niż szampony. Ich podstawowym zadaniem jest złuszczenie nadmiaru martwego naskórka oraz innych zanieczyszczeń znajdujących się na głowie. Prawidłowo oczyszczona skóra głowy to również bardzo czyste, nieoblepione niczym włosy – podkreśla Magdalena Ceglecka-Koc.

Dodaje, ze tak oczyszczona skóra głowy zapewnia, że włosy w trakcie suszenia są „lekkie” i bardzo mocno odbijają od nasady. Zapewnia to łatwiejszą stylizację i pozwala zwiększyć odstępy między myciami.

Delikatne rozczesywanie włosów

Szczotkowanie samej skóry głowy służy przede wszystkim pobudzeniu mikrokrążenia. Czesanie całej długości włosów może przyczynić się do równomiernej dystrybucji sebum, czyli naturalnej mieszanki lipidów produkowanych przez gruczoły na skalpie. Pojawia się więc pytania: jak prawidłowo czesać włosy?

Należy unikać gwałtownych, agresywnych ruchów. Może to skutkować mechanicznym uszkodzeniem struktury włosa. Lepiej postawić na delikatne czesanie, które rozpoczynamy od samych końców, przesuwając się systemem drabinkowym coraz wyżej.

Trycholog poleca szczotki z włosia z dzika o szeroko rozstawionych ząbkach. Dzięki nim włosy stają się błyszczące, zdrowe i nie puszą się. Warto także zainteresować się akcesoriami wykorzystującymi technologię jonową, która zmniejsza elektrostatyczność włosów i chroni je. Ekspertka podpowiada też, by podczas wyboru właściwej szczotki kierować się indywidualnymi potrzebami skóry głowy oraz strukturą i porowatością włosów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 00:36