StoryEditor
Włosy
19.12.2019 00:00

Taką fryzurę musisz mieć! Trendy fryzjerskie 2020 roku

Jakie trendy zdeterminują nasz wizerunek? Jak skutecznie zadbać o kondycję włosów, aby wpisywały się w nadchodzące trendy? Oto co mówią styliści fryzur na temat nadchodzącej mody i tego, jaki „look” będzie obowiązywał w 2020 roku.

Każde prognozowanie trendów poparte jest obserwacją. Tyle rzeczy w modzie i designie już było, że samodzielny element abstrahowania o przyszłości istnieje tylko w jakimś procencie, ponieważ największą rolę odgrywa obserwacja nastroju społeczeństwa oraz zasad i upodobań, które nim rządzą. Gdy mówimy o zbliżających się trendach, bierzemy pod uwagę to, co funkcjonowało dotychczas oraz formy i style, które na jakiś czas odeszły. Na tej podstawie w dużej mierze definiujemy trendy. Zapytaliśmy kilku profesjonalnych stylistów fryzur i kreatorów trendów o uczesanie, które będzie obowiązywało w nadchodzącym roku. 

- Rok 2020 będzie dla każdego. Otwartość na wiele interpretacji wzrasta i najbliższy rok nie będzie od tego oderwany - mówi Olga Wolf, właścicielka i stylistka partnerskiego salonu Rica.

Dominik Podwika, kreator fryzur w Podwika Studio wskazuje, że 2020 to właśnie mariaż stylu lat 70.  ze współczesnym minimalizmem.  Wrócą grzywki, fale, loki, włosy «układane wiatrem», kolory musztardy czy pomarańczy jednak zderzą się z prostotą XXI. Nie da się ukryć, że kolaż wizerunkowych wariacji lat 70. nałożony na współczesny minimalizm może okazać się wyjątkowym zestawem. 

Numer 1, czyli autentyczność

Na co styliści będą zwracać szczególną uwagę i o czym powinniśmy pamiętać myśląc o swoim wizerunku? O własnej naturze oraz cechach zarówno fizycznych, jak i osobistych. W bogatym mariażu stylów prym widzie indywidualność, która jest wyróżnikiem i zarazem wyznacznikiem trendów. 

- Pracując z klientem w głównej mierze bierzemy pod uwagę jego charakter – to opinia Damiana Wasilewskiego prowadzącego salon Laboratorium Fryzjerskie. - To w naturalności znajduje się kod do piękna i autentyczności. Pozostając wierną naturze, pielęgnując ją oraz troszcząc się o to, aby nie dopuścić do przestylizowania swojego wizerunku, zbliżasz się do trendu, który w nadchodzącym roku bardzo się uwidoczni – dodaje. 

Fryzura dla kobiety dojrzałej

Zapytaliśmy również stylistów fryzjerów o to, na co postawią młode i dojrzalsze kobiety w nadchodzącym roku. - Temat wizerunku zarówno dojrzałych, jak i młodych kobiet jest zagadnieniem, które ciekawi z punktu widzenia zbliżania się obu perspektyw. Młodocianej i dojrzałej. Coraz częściej dojrzałe kobiety chcą wyglądać na równi z młodymi. Obowiązujące w 2020 roku fryzury będą dla obu grup. Jedna fryzura, ale z «większym wiatrem» będzie dla młodych, a ta sama fryzura z włosami podniesionymi od nasady będzie wybierana przez dojrzalsze kobiety - mówi stylistka fryzur z Wolfryz. Marzenna Poddubna potwierdza bliskość form fryzjerskich na które współcześnie decydują się kobiety. - Fryzury zarówno dla młodych jak i dojrzałych kobiet możemy proponować dzisiaj takie same. Kobiety dojrzałe szukają równowagi, między elegancją a wygodą, młode kobiety szukają ekspresji i sexy fryzury.

Na co się decydować?

- Stawiajmy na naturalność i minimalizm. Łączmy własny gust i estetykę z trendami, które pasują do nas - proponuje Lidia Chabatowska. Nawet jeśli mowa o koloryzacji włosów, to styliści fryzur będą dążyć do maksymalnie naturalnego efektu. Trendem 2020 jest tzw. „tweed hair”. Co on oznacza? 

- Odchodzimy od typowych pasemek i stawiamy na koloryzację typu «tweed hair». To propozycja, która sprawdzi się zarówno u blondynek, brunetek, jak i rudowłosych kobiet. Włosy farbowane techniką baleyage były popularne kilkanaście lat temu. Z biegiem czasu jednak, ta wersja koloryzacji przestała być modna i zastąpiły ją pasemka typu baby lights czy ombre oraz sombre. Od kilku sezonów baleyage powraca do trendów, jednak w dużo naturalniejszym wydaniu. Włosy w 2020 roku mają być nieprzerysowane i podkreślać naturalną urodę. Właśnie dlatego, najmodniejszym typem koloryzacji na nadchodzący rok będzie «tweed hair» - zaznacza Damian Wasilewski. 

Dominik Podwika, odpowiada podobnie: - Według mnie będą to kolory zbliżone do natury i niezbyt przerysowane. Powraca balejaż, ale w nowej odsłonie, dzięki nowym technikom pracy z włosami jesteśmy w stanie stworzyć efekty ultra naturalne. To będzie przebój tego roku. W trendach kolorystycznych włosów w 2020 roku będzie chodziło przede wszystkim o indywidualność i do tego będę również namawiał moje klientki – podkreśla stylista fryzur z Wrocławia.

Również Lidia Chabatowska potwierdza ten gorący trend. - Będzie promowana przede wszystkim naturalność, subtelne odcienie które łączą się ze sobą, jaśniejsza pasma przeplatane delikatnym karmelem. Firma RICA ma świetne rozwiązanie na ten trend, ponadto klient sam w domu może aplikować sobie różnorodne kolory nie uszkadzając włosa, ponieważ nasz produkt - maska pigmentacyjna jest naturalny.

Co na głowie?

Dynamika, ale i prostota. Brzmi jak paradoks? Niekoniecznie, ponieważ to nadal manifest naturalności, która wśród nadchodzących trendów liczy się najbardziej. Fryzjerzy rekomendują stawiać na: upięcia, warkocz lub włosy luźno zebrane, odrobinę chaotyczne. - Bardzo modne w tym sezonie będą włosy rozpuszczone lub luźno splecione. Odchodzimy od loków nakręconych na lokówkę - szukamy stylizacji troszeczkę bardziej złamanych loków, nieregularnych - mówi Marzenna Poddubna.

- Ponadczasową fryzurą jest i będzie bob oraz long bob – mówi właściciel Podwika Studio. - Oczywiście fale i loki nie wychodzą z mody, ponieważ podkreślają naturalną urodę i dodają romantycznego wykończenia stylizacji - dodaje. 

Aspektem, o którym należy pamiętać, to również umiejętna adaptacja fryzury z wybiegu do codzienności. O ile współczesne trendy pozwalają na wiele różnorodnych interpretacji, to jednak należy unikać przerysowania. A co z dodatkami? Czy nadal obowiązują szalone ozdoby? W karnawale z pewnością się pojawią, jednak trendy 2020 sprowadzają się do „wszelkiego rodzaju przepasek, wstążek, którymi w piękny sposób można podkreślić charakter fryzury”. Łatwo da się zauważyć, że „odeszliśmy już od „wyskokowych” ozdób. Trend, który w tym aspekcie się rozrasta dotyczy pereł, drobnych elementów biżuteryjnych na gumce czy żywych kwiatów. Delikatnie, z umiarem” - wskazują styliści marki RICA.

Pielęgnacja jako pierwszy krok do naturalności

Codzienna pielęgnacja, szczególnie w okresie jesienno-zimowym istotnie wpływa na kondycję skóry głowy i włosów. Zadbać należy szczególnie o pielęgnację przed zanieczyszczeniami powietrza, ale nie jest to jedyny aspekt pielęgnacyjny. Zatem co rekomendują nam specjaliści?

- Kosmetyki na zimę to przede wszystkim takie które będą nawilżały włosy oraz chroniły przed ciepłem suszarki, (…) o włosy trzeba dbać przez cały rok, najlepiej używać kosmetyków, które zawierają składniki pochodzenia naturalnego. Jeśli miałbym wybrać najlepszy jeden produkt na zimę to zdecydowanie będzie to olejek z opuncji, ponieważ odżywia, nawilża i chroni strukturę włosa - wskazuje Podwika. 

Olga Wolf zwraca uwagę, że największym problemem kobiet jest mała wiedza na temat zabezpieczania włosów i ich termoizolacja. – Szczególnie młode dziewczyny, używające prostownicy zapominają o tym, że należy ochronić włosy przed tak wysoką temperaturą oraz nie mają świadomości tego, że temperatury powyżej 200 stopni ścinają białko we włosach i doszczętnie je niszczą – mówi. Oczywiście problem ten nie ujawnia się natychmiast, ale jest to ogromny błąd. Należy stosować kosmetyki zabezpieczające włos przed nienaturalnie wysokimi temperaturami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 22:38