StoryEditor
Włosy
13.09.2021 00:00

Szampon dobieraj do potrzeb skóry głowy

Jaki szampon wybrać? Wcale nie jest to łatwe, zwłaszcza przy tak ogromnym wyborze produktów i ich rodzajów. Najważniejsza zasada to ta, że szampon dobiera się do skóry głowy, a odżywkę do rodzaju włosów. 

Szampon jest jednym z podstawowych i najczęściej używanych produktów kosmetycznych. Spełnia kluczowe zadanie w codziennej pielęgnacji włosów, gdyż usuwa zanieczyszczenia, pozostałości po kosmetykach stosowanych do stylizacji, kurz i nadmiar łoju. Jest podstawą pielęgnacji włosów, dzięki niemu oczyszczona skóra głowy lepiej „oddycha” i absorbuje składniki odżywcze na kolejnych etapach pielęgnacji.  

Do włosów czy do skóry głowy?

Szampon należy przede wszystkim dopasować do rodzaju skóry głowy. –  Dobierając preparat powinniśmy uważnie czytać jego skład i szukać w nim składników aktywnych, takich jak: witaminy, wyciągi i ekstrakty roślinne. Unikajmy kosmetyków przepełnionych różnymi rodzajami alkoholi, które w dłuższym okresie czasu mogą wpływać na przesuszanie skóry głowy czy też włosów – podpowiada Anna Mackojć, trycholog i biotechnolog z Instytutu Trychologii.

Gdy włosy się przetłuszczają

Należy zdać sobie sprawę, że przede wszystkim przetłuszcza się skóra głowy, a nie włosy. Jest to związane z nadprodukcją sebum przez gruczoły łojowe. Mimo że nadmiar łoju oblepia włosy u nasady, często końcówki pozostają suche, a nawet przesuszone. Zdarza się, że już po kilku godzinach od mycia, włosy wyglądają na nieświeże. W takim przypadku należy wybierać szampony, które przywrócą skórze naturalną równowagę wodno-lipidową. W ich składzie powinno się szukać składników hamujących aktywność gruczołów łojowych, takich jak: pokrzywa, czarna rzepa, olejek lawendowy.
Warto pamiętać, że przetłuszczanie się włosów może być związane ze stanem zapalnym skóry głowy i może prowadzić do wypadania włosów. Jeśli jest długotrwałe i się nasila, warto ten problem skonsultować z dermatologiem lub trychologiem. 

Gdy są suche, zniszczone i delikatne

Na włosy delikatne i suche – a ma je większość Polek – zalecane są szampony, które będą działały natłuszczająco i odżywczo, ale również będą chronić cebulki. Warto wybierać szampony łagodnie oczyszczające, ale zarazem odżywiające skórę głowy. W składzie kosmetyków powinny się znaleźć np.  lipidy i proteiny, zapobiegające utracie wody i zabezpieczające przed uszkodzeniami mechanicznymi. Włosy suche i zniszczone wymagają większej dawki środków pielęgnacyjnych, które będą zapobiegać rozchylaniu się łusek, będą regularnie je odżywiać i natłuszczać.

Gdy są siwe

Siwienie to naturalny proces. Coraz więcej osób decyduje się również nie ukrywać siwizny i nie farbuje włosów. Do ich pielęgnacji warto wybierać szampony, które pomogą zachować ich naturalny, srebrny kolor. Nie tylko będą je pielęgnować, ale także zapobiegną żółknięciu.   

Gdy są z łupieżem

Do włosów z łupieżem zalecane są szampony o działaniu przeciwgrzybicznym, które pomagają w zapobieganiu rogowacenia się i złuszczania naskórka. W ich składzie powinny znaleźć się substancje działające kojąco i łagodząco na podrażnioną skórę głowy. Zadaniem takich szamponów jest zmniejszenie swędzenia, ale także wsparcie odbudowy struktury włosów i ograniczenie ich wypadania. W szamponach do włosów z łupieżem można szukać takich składników, jak np. aktywny cynk i selen, mentol, witamina E. Często do pojawienia się łupieżu przyczynia się, szczególnie u kobiet, nadużywanie produktów kosmetycznych do stylizacji włosów. Aby skuteczniej zwalczyć to schorzenie skóry głowy, z którym boryka się nawet 50% populacji, warto wybrać się do specjalisty, który zdiagnozuje typ łupieżu i dobierze najlepszą terapię. W ramach trichoskopii, nieinwazyjnego badania skóry głowy, cebulki włosa oraz struktury łodygi, specjalista przeprowadzi analizę jakości włosa oraz stopnia odżywienia. Dzięki badaniu zobaczy co dolega włosom, czego im brakuje i jakie działania warto podjąć, aby poprawić zarówno kondycję skóry głowy, jak i łodygi włosa.

Codziennie stosowane produkty do pielęgnacji, takie jak m.in. szampon, mogą nam bardzo pomóc, ale nieprawidłowo dobrane także zaszkodzić – przestrzega  Anna Mackojć, trycholog. – Wybór szamponu, tak jak każdego innego kosmetyku do pielęgnacji kosmyków, powinien odpowiadać potrzebom naszej skóry głowy i włosów. Dobierając optymalny szampon należy zwrócić uwagę na kilka aspektów m.in.: jaki detergent jest stosowany w preparacie, jakie jest pH preparatu, ale również na wiek naszej skóry – dodaje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:32