StoryEditor
Włosy
03.10.2023 09:43

Rynek koloryzacji włosów: stan, wyzwania, okazje, utrudnienia

Rynek produktów koloryzacji włosów przechodzi metamorfozę — choć blond dominuje, to na półkach rozpychać zaczyna się nowa kategoria kolorystyczna, czyli róże, błękity, fiolety i zielenie. Rozbudowuje się także paleta wariantów produktów do koloryzacji i pojawiają się w niej nowe formulacje i typy kolorantów oraz akcesoriów.

 

Według Grand View Research, globalny rynek farb do włosów i innych produktów do koloryzacji osiągnął wartość 23,15 miliarda dolarów w 2021 roku i przewiduje się, że od 2022 do 2028 roku zanotuje wskaźnik rocznego przyrostu na poziomie 5,7 proc.. Znaczny wzrost popularności koloryzacji włosów oraz rosnąca liczba osób starszych na całym świecie to jedne z głównych czynników, które napędzają wzrost rynku w okresie prognozowym. Wzrost znaczenia trendów modowych i istotne innowacje w formulacjach i formatach produktów dodatkowo przyczyniają się do rozwoju rynku. Niemniej jednak, skutki uboczne regularnego stosowania farb do włosów mają tendencję do hamowania wzrostu rynku w okresie prognozowym.

image
Grand View Research

Globalny rynek farb do włosów jest dodatkowo podzielony na mężczyzn i kobiety. Spośród tych dwóch grup, segment kobiet przyczynił się do większej części przychodów, stanowiąc około 75 proc. w 2021 roku. Znaczący trend koloryzacji włosów wśród kobiet jest jednym z głównych czynników przyczyniających się do największego udziału w rynku. Wyższe wydatki kobiet na produkty do pielęgnacji włosów i kosmetyki w porównaniu do mężczyzn dodatkowo wspierają udział w rynku. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w Stanach Zjednoczonych, około 75 proc. kobiet stosuje farby do włosów choć raz do roku.

Rynek pielęgnacji męskiej odnotowuje jednak znaczny wzrost, a mężczyźni coraz częściej inwestują w produkty do pielęgnacji włosów. Zmieniające się normy społeczne, większa koncentracja na wyglądzie osobistym i rosnąca akceptacja produktów do pielęgnacji wśród mężczyzn doprowadziły do ​​powiększenia się rynku produktów do pielęgnacji włosów przeznaczonych specjalnie dla mężczyzn. Producenci odpowiadają na ten trend, oferując specjalistyczne produkty skierowane do konsumentów płci męskiej. Prognozuje się, że segment koloryzacji męskiej rozwinie się z istotnym wskaźnikiem rocznego przyrostu na poziomie 5,9 proc. (wg. Grand View Research) w okresie prognozowym. Rosnący trend stosowania produktów do pielęgnacji włosów wśród mężczyzn to jeden z głównych czynników napędzających wzrost rynku. Ponadto rosnąca moda na modne fryzury z różnymi kolorami włosów wśród mężczyzn ma dodatkowo przyczynić się do wzrostu rynku w okresie prognozowym. Ponadto znaczące promowanie marek farb do włosów przez celebrytów zachęca również mężczyzn do korzystania z produktów do koloryzacji włosów, co daje rynkowi znaczące możliwości wzrostu.

image

Najwięksi gracze na rynku produktów do koloryzacji i sugerowany stopień konsolidacji rynku.

Mordor Intelligence

 

Rynki zbytu

 

Na światowym rynku farb do włosów dominuje region Azji i Pacyfiku, zapewniający ponad 35 proc. udziału w przychodach w 2021 r. Do głównych czynników napędzających rozwój rynku należą rosnące wydatki konsumentów na produkty do pielęgnacji włosów oraz rosnący trend na produkty do koloryzacji premium wśród gwiazd regionu. Co więcej, znaczny wzrost dochodu na mieszkańca w krajach wschodzących, takich jak Chiny, Indie i inne, dodatkowo wspiera rozwój rynku w okresie prognozy. Co więcej, znaczny rozwój branży środków higieny osobistej w krajach wschodzących zapewnia dalsze znaczne możliwości wzrostu rynku w okresie objętym prognozą.

image

Podział geograficzny rynku produktów do koloryzacji włosów.

Mordor Intelligence

Prognozuje się, że Europa będzie się rozwijać ze znacznym CAGR na poziomie 6,0 proc. w latach 2022–2028. Kraje dobrze rozwinięte, takie jak Niemcy, Wielka Brytania i Francja, pozytywnie przyczyniają się do przychodów rynku. Rynek napędzany jest głównie silną sprzedażą produktów do koloryzacji włosów za pośrednictwem marek takich jak Coty Inc., L‘Oréal S.A., Estée Lauder Companies Inc. i Revlon, Inc., a także wprowadzenia nowych produktów innych marek, takie jak Procter & Gamble, Combe Inc. i Henkel AG & Co. KGaA. Dodatkowo obecność dobrze ugruntowanej sieci sprzedaży detalicznej kosmetyków do włosów offline w Europie jest kolejnym czynnikiem napędzającym rynek w regionie.

Według ostatniej analizy przeprowadzonej przez Astute Analytica pięciu największych graczy na światowym rynku farb do włosów wygenerowało ponad 45 proc. przychodów w 2021 roku. Te pięć największych firm to L’Oreal, Unilever, Procter & Gamble, Henkel Corp. i Revlon. Kluczowi gracze rozpoczynają wdrażanie innowacji produktowych jako swojej kluczowej strategii zdobycia potencjalnego rynku i optymalizacji ofert. Chcą także wprowadzać na rynek produkty skupiające się na jednym kolorze, z trwałymi i naturalnymi deklaracjami, aby przyciągnąć konsumentów.

{embed-gallery-3_class}{embed-gallery-3}401927{/embed-gallery-3}{embed-gallery-3}401928{/embed-gallery-3}{embed-gallery-3}401929{/embed-gallery-3}{/embed-gallery-3_class}

Wykresy przedstawiające podział kategorii produktów do koloryzacji włosów w najpopularniejszych polskich drogeriach i perfumeriach mających sklep online (stan na 26.09.2023 r.). Dla każdego sklepu wybrano 5 najbardziej popularnych wg. liczby SKU marek, w razie wyniku ex aqueo podano więcej niż 5 marek. (Opracowanie własne autorki)

 

Trendy w kolorystyce

 

Klientki coraz częściej napomykają o chęci zafarbowania włosów na nietypowy odcień lub mieszania kolorów, np. w formie spodniej warstwy w neonowym odcieniu i reszty boba w klasycznym, naturalnym kolorze. Takie eksperymenty stają się coraz częstsze nawet w grupie wiekowej 50+ Katarzyna Kramnik, stylistka fryzur i MUA

Według danych Astute Analytica, blond pozostaje najpopularniejszym kolorem włosów wśród kobiet; preferuje go  45 proc. respondentek. Na kolejnych miejscach znajdują się włosy brązowe (39 proc.), rude (36 proc.) i czarne (34 proc.). Wyniki te są spójne z danymi z innych badań prowadzonych na przestrzeni lat. Co ciekawe, stwierdzono, że siwe włosy stają się coraz bardziej popularne wśród mężczyzn w Ameryce Północnej, gdyż 31 proc. respondentów stwierdziło, że chciałoby mieć siwe włosy w przyszłości. Stwierdzono również, że prawie połowa (47 proc.) wszystkich dorosłych w wieku 18 lat i starszych na światowym rynku farb do włosów ma co najmniej jeden kolor włosów inny niż czarny, brązowy lub siwy. Obejmuje to również tzw. kolory nienaturalne (novelty colours), od jasnego różu, przez fiolet, po jasnozielony. Ponadto prawie trzy czwarte (73 proc.) dorosłych, którzy chociaż raz farbowali włosy, twierdzi, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zafarbowaliby je ponownie. Świadczy to o rosnącej tendencji wśród konsumentów do eksperymentowania z nowymi kolorami włosów.

Rosnąca popularność novelty colours to kluczowy trend wpływający na rozwój rynku farb do włosów. Konsumenci chcą odejść od standardowych kolorów na rzecz odważnych i żywych odcieni oraz eksperymentować z kolorem włosów. Rozwój platform mediów społecznościowych, takich jak Instagram, również wpłynął na trend fantazyjnych koloryzacji włosów. Ich użytkownicy niemal codziennie widzą zdjęcia, rolki i stories przedstawiające pomysłowe i kolorowe fryzury, które sprawiają, że chce się je wypróbować. Stworzyło to trend w kierunku spersonalizowanego piękna, umożliwiającego klientom dostosowywanie produktów i usług do ich unikalnych potrzeb i preferencji. Aby nadążać za zmieniającymi się preferencjami konsumentów, producenci zareagowali, oferując więcej opcji koloryzacji włosów, w tym różnorodne kolorowe i niepowtarzalne kolory. Dlatego oczekuje się, że rosnąca popularność novelty colours przyspieszy rozwój rynku.

image

Paleta kolorystyczna tonerów pielęgnacyjnych La Riche Directions, jednej z najbardziej popularnych w Polsce marek tonerów.

La Riche

Ograniczona pula konsumentów nowatorskich i najwyższej jakości farb do włosów w krajach rozwijających się stanowi wyzwanie dla rozwoju rynku farb do włosów. Rynek przeżywa rozkwit na rozwiniętych rynkach Ameryki Północnej i Europy. Dzieje się tak dlatego, że większość segmentów premium i masowego klienta końcowego jest dostępna w tym segmencie. Dlatego rynki te charakteryzują się zrównoważonym popytem na farby do włosów w różnych przedziałach cenowych. Popyt na najwyższej jakości koloryzację włosów w krajach rozwiniętych przewyższa popyt w segmencie masowym. W przeciwieństwie do krajów Ameryki Północnej i Europy, regiony APAC (Azja-Pacyfik) i MEA (Środkowy Wschód-Afryka) nie mają równomiernego rozmieszczenia segmentów konsumenckich. Odsetek klientów segmentu masowego jest wyższy niż odsetek klientów high-end w tych regionach. Skutkuje to znaczną sprzedażą tanich farb do włosów na tych lokalnych rynkach. Jednakże sprzedaż premium i nowatorskich farb do włosów w regionie APAC i MEA jest niższa ze względu na małą obecność tego segmentu. Słaba sprzedaż najwyższej jakości farb do włosów doprowadzi do niższych przychodów ze sprzedaży. Dlatego też wartość dochodów z tych regionów jest niewielka.

Trend w kierunku utrzymywania naturalnych, siwych włosów to jedno ze współczesnych ograniczeń na rynku farb do włosów. W dzisiejszych czasach coraz bardziej umacnia się trend na "starzenie się z godnością". Siwizna zaczyna być akceptowana tak bardzo, że osoby, które jeszcze nie osiwiały, próbują uzyskać gołębi odcień włosów za pomocą farb chemicznych.

W ostatnim czasie nie zauważyliśmy, aby konkretne kolory były bardziej lub mniej popularne. Niemniej jednak to, co staje się kluczowe to zapewnienie naturalnego koloru bez efektu rozjaśnienia, bez uszkodzeń i z długotrwałym połyskiem. Bardzo dużo klientek i klientów mówi o blasku, lśnieniu i zdrowo wyglądających włosachMarta Furman, PB Commercial Manager EE Wella Company

 

Typy produktów

 

Istnieje wiele rodzajów produktów do koloryzacji włosów, które różnią się składem, trwałością i sposobem aplikacji. Oto kilka głównych rodzajów:

  • Farby do włosów: Farby są dostępne w wielu kolorach i trwałościach. Mogą być trwałe, półtrwałe lub tymczasowe, a także dostępne są farby naturalne i chemiczne.
  • Szamponetki: kosmetyki do włosów, które zawierają tymczasowe pigmenty kolorujące. Służą do chwilowej zmiany koloru włosów i zmywają się podczas kilku myć, umożliwiając eksperymentowanie z różnymi odcieniami bez trwałych efektów.
  • Tonery/farby tonujące: Farby tonujące są stosowane głównie do poprawy koloru lub nadania blasku włosom. Zwykle są mniej trwałe niż farby do włosów.
  • Farby ziołowe (np. henna, indygo, katam): mieszanki sproszkowanych ziół, które po odpowiednim przygotowaniu (np. zakwaszeniu) nadają włosom pożądany kolor.
  • Farby przeznaczone dla mężczyzn: Niektóre farby do włosów są specjalnie opracowane dla mężczyzn, często zapewniając naturalny wygląd i pokrycie siwych włosów.
  • Rozjaśniacze: Farby do wybielania są używane do rozjaśniania włosów. Mogą bardzo łatwo uszkodzić włosy aż do ich spalenia, więc wymagają ostrożnego stosowania.
  • Farby służące do podkreślenia pasemek: Te produkty są przeznaczone do tworzenia pasemek lub refleksów, dodając różne odcienie do włosów.
  • Farby w sprayu: Farby w sprayu są łatwe w aplikacji i tymczasowe, często używane do czasowego zmieniania koloru włosów.
  • Kredy do włosów: sztyfty pudrowe pozwalające na nałożenie koloru na powierzchnię włosa, jednak nie naruszające jego barwy właściwej.
  • Odżywki koloryzujące: pielęgnujące produkty deponujące minimalne ilości barwnika we włosach.
  • Pianki: Te produkty są łatwe w aplikacji i nadają się do krótszych włosów.

Od początku działania firmy koloryzacja włosów była najważniejszą kategorią w naszej ofercie. Naturalną konsekwencją było poszukiwanie rozwiązań zaspokajających różnorodne oczekiwania klientów, a jednocześnie pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Kolorowe włosy, jak obecnie nazywana jest ta kategoria, była idealna do dalszego rozwoju produktów do koloryzacji włosów [...], począwszy od płynów i szamponów, poprzez kremy, spreje oraz pianki Jarosław Pawelec, dyrektor sprzedaży w firmie Venita

Na podstawie rodzaju produktu globalny rynek farb do włosów jest dodatkowo podzielony na trwałe, tymczasowe i inne (półtrwałe, rozjaśniacze, kredy, spraye, odżywki koloryzujące itd.). Spośród tych segmentów, trwałe farby przyczyniły się do większego udziału w rynku, stanowiąc ponad 70 proc. udziału w 2021 roku. Znaczący trend korzystania z trwałych farb do włosów, wynikający z szerokiej dostępności naturalnych odcieni, jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do największego udziału w rynku. Segment farb do włosów tymczasowych przewiduje się, że rozwinie się z istotnym wskaźnikiem rocznego przyrostu na poziomie 6,2 proc. od 2022 do 2028 roku. Globalny, znaczący wzrost trendu tymczasowego zmieniania koloru włosów czasowo jest jednym z głównych czynników napędzających wzrost rynku. Poprzez zastosowanie zmywalnej lub półtrwałej farby do włosów, konsumenci mogą ją łatwo zmyć, jeśli nie są zadowoleni z koloru. Ponadto tymczasowe farby do włosów można łatwo nakładać bezpośrednio z aplikatora, bez konieczności wcześniejszego mieszania. Dlatego łatwość stosowania tymczasowych farb do włosów ma również przyczynić się do znaczącego wzrostu w nadchodzących latach. Nieustannie jednak pojawiają się nowe typy produktów, takie jak np. tonery półtrwałe.

image

Prognoza podziału rynku ze względu na typy produktów do koloryzacji; trwałe (niebieski), półtrwałe (czerwony), spłukiwalne (żółty), high concept, czyli produkty premium (zielony).

Skyquest

Wygląda również na to, że spraye koloryzujące do włosów nie będą dawały się relegować do kategorii produktu sezonowego, np. na Halloween czy festiwale muzyczne. Firma Technavio prognozuje, że globalny rynek sprayów do koloryzacji włosów wzrośnie o 340,97 milionów dolarów w okresie od 2021 do 2026 roku. Tempo tego wzrostu rynku przyspieszy i osiągnie wskaźnik rocznego przyrostu na poziomie 4,54 proc. Rozwój sektora kosmetycznego staje się głównym czynnikiem napędzającym wzrost rynku globalnych sprayów do koloryzacji włosów. Wzrost ten wynika z większych nakładów na produkty wysokiej jakości, co jest efektem wzrostu dochodów konsumentów oraz zmian w ich stylu życia.

Jednym z najnowszych trendów w branży jest koloryzacja włosów oparta na organicznych i wegańskich składnikach. Liczne zalety takich substancji w produktach do koloryzacji włosów przyciągają na rynek coraz to nowszych klientów. Jednakże organiczne produkty do koloryzacji włosów mają niewiele wad w porównaniu z chemicznymi produktami do koloryzacji włosów. Organiczna farba do włosów nie wnika do łuski włosa; zamiast tego pokrywają tylko zewnętrzną powierzchnię włosa. Poza tym nie powoduje uszkodzeń włosów, natomiast syntetyczny barwnik wnika w pewnej ilości do łuski włosa, co powoduje wypadanie, łamanie i przerzedzanie włosów.

image

Lush od dawna oferuje hennowe kostki w kilku wariantach kolorystycznych i pędzel do nakładania mieszanki.

Lush

W Polsce trend koloryzacji naturalnej za pomocą ziół zyskał popularność dzięki wpływowym blogerkom włosowym, takim jak Anwen, Na Piękne Włosy i Miksologia. Ich rady i doświadczenie przyczyniły się do rosnącego zainteresowania pielęgnacją włosów w sposób bardziej naturalny i przyjazny dla środowiska, co stało się inspiracją dla wielu osób. Dlatego do portfolio wielu marek z Polski dołączyły zioła, które do tej pory oferował np. Lush; Orientana, Venita, Sattva i inne brandy oferują już mieszanki ziołowe do koloryzacji włosów.

 

Kwestie bezpieczeństwa

 

Na początku XX wieku we Francji, w laboratorium Eugene’a Schueller’a, wynaleziono farbę do włosów o nazwie L’Aureale, co później dało początek nazwie L’Oréal. Skład ówczesnej farby zawierał anilinę, azotan srebra, pirogalol i octan ołowiu. Chociaż znano już ryzyko związanego z aniliną, uważano, że tylko około 5 proc. użytkowników doświadcza skutków ubocznych, dlatego Schueller zalecał wykonywanie próby uczuleniowej przed użyciem farby.

Wcześniej, przed wynalezieniem farb do włosów, kasztanowo-brązowy kolor osiągano dzięki hennie, sproszkowanym liściom lawsonii (Lawsonia inermis L.). Starożytni Egipcjanie i Masajowie znali hennę. Inne naturalne źródła barwników to łuski orzecha włoskiego, zawierające juglon, indygo i pędy dębu. Starożytnym Rzymiankom pomagały mikstury z oślej lub cielęcej krwi gotowanej w oliwie, aby ukryć siwiznę. W przeszłości zmieniano kolor włosów również przez moczenie ołowianych grzebieni w kwaśnym winie lub stosowanie mieszanek zawierających arsen i kadm — dzisiaj niebezpiecznych ze względu na toksyczność metali ciężkich. Współczesne farby do włosów muszą spełniać surowe normy bezpieczeństwa, nie powinny wywoływać podrażnień ani alergii, a ich skład nie może przekraczać określonych limitów metali ciężkich. Dodatkowo, powinny być odporne na wpływ środowiska, zapewniać odpowiednie krycie i długotrwały efekt. Obecnie historycznie stosowana anilina, jej pochodne halogenowane i sulfonowane, a także sole aniliny są objęte zakazem stosowania w kosmetykach zgodnie z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) 1223/2009.

Do produkcji farb do włosów stosujemy tylko i włącznie barwniki dopuszczone do koloryzacji włosów, pochodzące od renomowanych dostawców, dysponujących odpowiednimi certyfikatami. [...] Każdy klient przed przystąpieniem do zabiegu farbowania zobowiązany jest przeprowadzić próbę uczuleniową. W tym celu należy nanieść mieszankę na skórę przedramienia przetrzymać 48h, a następnie zmyć. Jeśli nie wystąpią zmiany skórne, można przystąpić do farbowania. Oczywiście środki ochrony osobistej, czyli rękawiczki są niezbędne przy farbowaniu włosów — Agnieszka Rajewska, dyrektorka marketingu w firmie Joanna

Branża produktów do pielęgnacji włosów podlega rygorystycznym przepisom i standardom związanym z bezpieczeństwem produktów, etykietowaniem i ograniczeniami dotyczącymi składników. Nieprzestrzeganie tych przepisów może prowadzić do problemów prawnych, wycofania produktu i szkody dla reputacji marki. Spełnienie wymogów regulacyjnych i zajęcie się kwestiami bezpieczeństwa może stanowić wyzwanie dla firm, zwłaszcza jeśli działają na wielu rynkach z różnymi przepisami.

Stowarzyszenie UE ds. higieny osobistej, znane jako Cosmetics Europe (CE), wydało niedawno nowe wytyczne dotyczące testu ostrzegawczego dla alergików (AAT) w przypadku produktów do koloryzacji włosów. Jest to spójny proces AAT, który CE zaleca dołączać do instrukcji użytkowania produktów przeznaczonych głównie do farbowania włosów. W tych instrukcjach rekomenduje się stosowanie AAT jako istotnego narzędzia zarządzania ryzykiem. CE zaleca również, aby firmy kosmetyczne, sprzedające produkty do koloryzacji włosów, używały nowego, spójnego formułowania i ikon, określonych w ramach zaleceń, we wszystkich instrukcjach użytkowania towarzyszących tym produktom. Celem tych zaleceń jest zapewnienie jasnych i jednolitych instrukcji dotyczących przeprowadzania testów ostrzegawczych dla alergików, co przyczynia się do lepszego zrozumienia produktów zarówno przez konsumentów, jak i profesjonalistów zajmujących się włosami.

image

Jedna z niewielu zakwestionowanych ostatnio przez organy EU farb do włosów — w tym wypadku marki Vatika. Produkt zawiera p-fenylenodiaminę (PPD) (mierzona zawartość do 6,4 proc. wag.) z niewystarczającą ilością środka sprzęgającego. Niezwiązany PPD działa silnie uczulająco na skórę i może wywołać alergiczne kontaktowe zapalenie skóry.

RAPEX Safety Gate
Podobnie coraz więcej konsumentów i organów regulacyjnych porusza temat bezpieczeństwa henny jako produktu do barwienia między innymi włosów. Wbrew powszechnemu przekonaniu, henna nie jest całkowicie bezpiecznym i nie wywołuje reakcji alergicznych u wszystkich. Chociaż wielu uważa ją za naturalną alternatywę do farbowania włosów i skóry, to jednak istnieje ryzyko alergii i podrażnień u niektórych osób po kontakcie z henną. Szczególnie w przypadku produktów, których składu nie da się zweryfikować, istnieje większe ryzyko takich niepożądanych reakcji. Ważne jest, że termin "henna" może obejmować różne substancje, od prawdziwej henny po mieszanki syntetycznych barwników. Henna sama w sobie nie jest silnym alergenem, jednak dodatki, które są do niej często wprowadzane, takie jak PPD (parafenylenodiamina), mogą wywoływać poważne reakcje alergiczne. PPD jest często używana w sztucznej hennie oraz w ciemnych, trwałych farbach do włosów. W przeciwieństwie do lawsonu (naturalnego składnika henny), PPD ma zdolność przenikania przez skórę aż do warstwy właściwej, co może prowadzić do ogólnych reakcji alergicznych.

Zaopatrywanie się w składniki i chemikalia do farb do włosów, które byłyby bezpieczne, a przede wszystkim legalne w kraju zbytu, od dawna sprawiało producentom mnóstwo problemów. Na przykład produkty do koloryzacji włosów na bazie smoły węglowej są całkowicie zabronione w Unii Europejskiej ze względu na obawy, że smoła węglowa może powodować raka. W Ameryce Północnej farby do włosów na bazie smoły węglowej mogą być sprzedawane pod warunkiem, że na produkcie znajduje się etykieta ostrzegawcza informująca, że zawiera smołę węglową. Umożliwiłoby to sprzedaż produktu w Ameryce Północnej. Ze względu na wyżej wymienione czynniki producenci zmuszeni są stosować różne składniki w zależności od wymagań regionalnych, co stanowi przeszkodę w rozwoju rynku.

 

Nowoczesne kanały promocji — od Instagrama do metaverse

 

Firmy specjalizujące się w produkcji kosmetyków do koloryzacji włosów nadal aktywnie wykorzystują media społecznościowe w swoich strategiach marketingowych. Istnieje kilka powodów, dla których te platformy są dla nich tak atrakcyjne. Po pierwsze, kosmetyki do koloryzacji włosów są produktami o silnym komponencie wizualnym. Świetliste odcienie, różnorodność kolorów, efekty przed i po zabiegu — to wszystko przyciąga uwagę i działa na zmysły potencjalnych klientów. Media społecznościowe umożliwiają tym firmom wizualne prezentowanie swoich produktów w atrakcyjny sposób, co przekłada się na lepsze zrozumienie i zainteresowanie klientów.

Po drugie, social media pozwalają na interakcję z klientami w sposób bezpośredni i natychmiastowy. To doskonała okazja do komunikacji z użytkownikami, odpowiadania na ich pytania, udzielania wskazówek dotyczących stosowania produktów i reagowania na ich opinie. To buduje zaufanie i lojalność klientów. Po trzecie, platformy społecznościowe oferują wiele narzędzi do analizy i monitorowania efektywności kampanii reklamowych. Firma może śledzić, jakie treści i promocje przynoszą najlepsze wyniki, co pozwala na dostosowywanie strategii w czasie rzeczywistym.

Wreszcie, media społecznościowe to miejsce, gdzie wiele osób dzieli się swoimi doświadczeniami i opiniami na temat kosmetyków do koloryzacji włosów. Dlatego firmy mogą korzystać z recenzji i rekomendacji klientów, co jest bardzo przekonujące dla nowych nabywców.

Marki kolorantów nadal intensywnie inwestują w tradycyjne środki reklamy, takie jak telewizja, reklamy outdoorowe na citylightach i billboardach, oraz nowoczesne formy marketingu, takie jak kampanie w kinach z wykorzystaniem marketingu immersyjnego, na przykład happy seats. Pomimo wzrostu obecności online, te tradycyjne kanały reklamowe pozostają kluczowym elementem strategii marketingowych firm z branży koloryzacji włosów.

image

Kolekcja wirtualnych fryzur L‘Oréal Professionnel z lipca br. dostępna jest na największych i najpopularniejszych platformach metaverse – Roblox, Zepeto i Ready Player Me.

L‘Oréal Professionnel
Mimo że fenomen metaverse traci już blask nowości, a dzięki zaangażowaniu dziennikarzy i dziennikarek w odkrywaniu wad i oszustw z nim związanych coraz więcej firm porzuca go jako przebrzmiały trend, to marki produkujące kosmetyki do koloryzacji włosów wciąż inwestują w promocję w tym wirtualnym świecie. Wśród tych firm znajdują się takie znane nazwy jak L’Oréal Professionnel, Matrix i Olaplex. Metaverse stał się atrakcyjnym narzędziem promocyjnym, ponieważ pozwala na tworzenie filtrów, które można używać wirtualnie w postaci awatarów. W efekcie marka może stworzyć wirtualne peruki, które gracze mogą nałożyć na swoje awatary, stając się tym samym żywymi reklamami. Ten rodzaj projektu jest stosunkowo niedrogi pod względem czasowym, a jednocześnie pozwala na zwiększenie zasięgu marki. Dzięki temu marki kosmetyków do koloryzacji włosów nadal utrzymują swoją obecność i przyciągają uwagę w metaverse, wykorzystując go jako kreatywną przestrzeń reklamową.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 12:32