Dorota
Dbam o swoje włosy systematycznie. Oczyszczam je szamponem, który wzmacnia i unosi włosy u nasady, nie obciążając ich przy tym (bez niego nie wyobrażam sobie pielęgnacji). Odżywiam odżywką z olejkami, by zapewnić włosom nawilżenie. Mam włosy delikatne i cienkie, dlatego unikam suszenia (o ile mam taką możliwość). Jeżeli stylizuję, to tylko prostuję pojedyncze pasma włosów i utrwalam fryzurę gumą, bez której nie mogę się obejść. Gdy brakuje mi czasu rano, to skupiam się na pielęgnacji włosów i ich upięciu (kok, kucyk), by moc wyglądać przez cały dzień po prostu ładnie.
Ilona
Włosy to zdecydowanie jeden z atutów kobiety. Ja niestety, odkąd pamiętam, borykam się z problemem włosów przetłuszczających się, przez co wyglądają tragicznie – są oklapnięte i ulizane. Z szamponami nie jest łatwo – stosuję różne, bo podobno powinno się je zmieniać, niestety mają one krótkie działanie i już następnego dnia włosy są tłuste. Dodatkowo po niektórych szamponach robi mi się okropny łupież i głowa zaczyna swędzieć. Trochę dłużej wytrzymują, jak uniosę włosy za pomocą pianki i suszarki, wtedy są przesuszone i ta fryzura jakoś wygląda. Marzy mi się, aby wystarczyło myć włosy raz w tygodniu, niestety takiego szamponu jeszcze nie wymyślili.
Julia
Codziennie myję włosy, ponieważ przetłuszczają się. Obecnie używam szamponu Ziai z miodem i odżywki przeznaczonej do włosów farbowanych. Nie farbuję włosów, ale ta odżywka niesamowicie wygładza włosy. Raz w tygodniu używam płukanki rumiankowej (0,5 l zagotowanej wody i torebka rumianku. Rumianek trzeba parzyć przez 15-20 min). Do stylizacji nie używam żadnych produktów oprócz sprayu do ochrony włosów przed ciepłem.
Sia’s Obsessions
Mam długie, proste, przetłuszczające się włosy. Myję je co drugi dzień łagodnym szamponem, raz w tygodniu jakimś mocniej oczyszczającym. Przy absolutnie każdym myciu nakładam na nie odżywkę lub maskę. Prawie nigdy nie suszę włosów suszarką, nie używam też prostownicy ani lokówki. Mam lekką obsesję na punkcie zdrowych końcówek, więc regularnie podcinam je u fryzjera i obowiązkowo po każdym myciu zabezpieczam je serum lub olejkiem.
Regina Alicja
Problemem w moim przypadku jest nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy oraz brak objętości włosów. Pielęgnację zaczynam od nałożenia na wilgotne włosy odrobiny oleju kokosowego na kilkanaście minut, następnie myję je dwukrotnie – najpierw ziołowym szamponem oczyszczającym, a następnie delikatnym produktem. Spłukuję i nakładam odżywkę, a co drugie mycie nakładam maskę wymieszaną z odrobiną skrobi ziemniaczanej (1 łyżeczka skrobi na 4 łyżeczki maski) – dzięki temu zyskuję przedłużenie świeżości włosów. Na wysuszone końcówki włosów nakładam odrobinę jedwabiu, a w celu nadania objętości nawijam włosy na duże wałki.
Bernadeta
Moje włosy są cienkie, brakuje im objętości i do tego dość szybko przetłuszczają się u nasady. Dlatego do mycia używam szamponów do włosów cienkich i przetłuszczających się, a także odżywek typu włos w płynie, które nie obciążają włosów. Suszę włosy głową w dół, a potem chwilę modeluję na grubej szczotce i utrwalam fryzurę niewielką ilością lakieru. Staram się również co jakiś czas odżywić włosy i od pewnego czasu zaczęłam stosować olejek arganowy, który poprawił kondycję moich włosów.
Stasia
Nie wyobrażam sobie pielęgnacji włosów bez dobrego szamponu, to jest podstawa. Używam go razem z odżywką, ponieważ nie lubię mieć poplątanych, szorstkich i w dotyku niemiłych włosów. Co jakiś czas używam też maski lub dodatkowo odżywki, ponieważ włosy przesuszają mi się od suszarki oraz chlorowanej wody na basenie.
Aneta
Moje włosy dość mocno się przetłuszczają, przez co muszę je codziennie myć. Myję je jednak delikatnym szamponem przeznaczonym do codziennego używania, żeby nie przesuszać włosów i skóry głowy. Dodatkowo przy każdym myciu używam bananowej lub mlecznej odżywki, a raz w tygodniu nakładam na 20 minut głęboko odżywiającą maskę – zawsze od poziomu uszu do końca włosów. Po myciu i osuszeniu włosów ręcznikiem w końce wcieram olejek arganowy lub jedwab, a resztę włosów (oprócz nasady) spryskuję odżywką z olejkami w sprayu. Rano włosy są niesamowicie miękkie i błyszczące. Dodatkowo obłędnie pachną.
Monika
Odżywkę-maskę do włosów robię sobie sama raz w tygodniu. Zmielone migdały, olej kokosowy, olejek arganowy, olejek z orzechów macadamia, maska treat – łączę składniki – nakładam na mokre umyte włosy, owijam folią spożywczą i idę spać. Po nocy spłukuję. Często farbuje włosy, więc dzięki temu lśnią i nie są przesuszone.
Maria
Moje włosy zimą i latem są bardzo wysuszone, co znacznie utrudnia ich pielęgnację. Do moich sposobów na lepszą kondycję włosów należą m.in. olejowanie olejem arganowym i kokosowym. Oczywiście wymaga to pewnych poświęceń, ale czego nie robi się dla pięknego wyglądu.
Renata
Mam cienkie, przetłuszczające się włosy, dlatego zazwyczaj używam ziołowych szamponów przeznaczonych do codziennego mycia. Po lecie ważne jest nawilżenie, stosuję więc odżywki i mgiełki. Jesienią stosuje też preparaty wzmacniające od wewnątrz. Używając suszarki, lokówki czy prostownicy, stosuję kosmetyki termoochronne. (az)
Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.
Rewolucja zaczyna się od skóry głowy
Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.
Terapia światłem LED i masaż soniczny
Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.
Dedykowane serum
Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.
Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii
Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.
Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.
Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.
Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.
Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.
Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.
Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.
Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.
– Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.
Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.
– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.
Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty
Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.
– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.
Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:
– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.
Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.
Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.