StoryEditor
Włosy
27.09.2017 00:00

Polki kochają chłodne blondy

Około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor włosów – szacują fryzjerzy związani z markami kosmetycznymi. Stąd popyt na płukanki, szampony i odżywki, które w domowych warunkach pomagają pozbyć się z włosów żółtawych tonów.

Jaki jest najbardziej popularny kolor włosów wśród Polek? Niezmiennie blond. Najlepiej utrzymany w chłodnej tonacji, czyli pozbawiony złocistej, czy – jak częściej mówią kobiety – żółtej poświaty, której większość szczerze nie znosi. – Kolory blond w odcieniu platyny od lat lokują się na wysokich pozycjach w rankingach sprzedaży, pomimo że nie jest łatwo taki odcień utrzymać – mówi Marek Adamik, dyrektor handlowy w firmie Venita.

Fryzjerzy-szkoleniowcy z firmy Chantall szacują, że około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor swoich włosów. – Pozostałe zwyczajnie lubią złote tonacje – stwierdza Agata Jagiełło, PR manager w firmie Chantall. – Nie znam osobiście żadnej blondynki, która powiedziałaby, że żółty odcień włosów jej odpowiada – śmieje się Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics.

Dlaczego włosy żółkną?

Żółte tony najczęściej powstają wskutek farbowania i rozjaśniania włosów. – Ze względu na indywidualny charakter reakcji chemicznej z naturalnym pigmentem zawartym we włosach bardzo ważny jest dobór właściwej farby rozjaśniającej lub rozjaśniacza. Ta sama farba lub rozjaśniacz mogą dać różne odcienie bieli i żółtego na różnych włosach – przestrzega Marek Adamik.

Nieumiejętnie przeprowadzony proces rozjaśniania kończy się niestety często „sianem” na głowie, a zamiast upragnionej platyny mamy „efekt kurczaka”. – Dzieje się tak, bo rozjaśnianie działa na włosy, ocieplając ich kolor, często wychodzą więc żółtawe bądź rudawe. Rozjaśnianie jest procesem stopniowym, włosy odbarwiane są etapami i najtrudniejszy do odbarwienia jest właśnie odcień żółty, niebieskie i czerwone odcienie schodzą znacznie szybciej. Bardzo ważne jest więc, żeby używać dobrych produktów do rozjaśniania i farbowania włosów i sam proces przeprowadzić właściwie – dodaje Renata Ciszewska-Kłosińska.

Niezwykle ważne jest to, w jakiej kondycji są włosy poddawane rozjaśnianiu i farbowaniu. – Jeśli włos jest przetrawiony, suchy, uwrażliwiony, to może się zdarzyć, że kolor docelowy straci już po dwóch, trzech myciach. Chłodne pigmenty zawsze „ustępują” jako pierwsze, dlatego tracimy je najszybciej. Na włosach wytrawionych kolor zwyczajnie nie ma się czego „trzymać”. Im wyższy stopień rozjaśnienia, tym bliżej do koloru żółtego – tłumaczy Agata Jagiełło.

Jakie kosmetyki do pielęgnacji?

Rozjaśnienie i farbowanie to dwa pierwsze etapy w drodze do upragnionego blondu. Kolejnym jest pielęgnacja włosów, czyli ich mycie i odżywianie. Źle dobrane do rodzaju włosów szampony, odżywki, maski mogą przyspieszyć wypłukiwanie się koloru, który otrzymujemy po farbowaniu (farba błyskawicznie schodzi z włosów np. po szamponach przeciwłupieżowych). – Włosy w kolorze „chłodny blond” są najtrudniejszymi w utrzymaniu i wymagają o wiele większej troski niż włosy w każdym innym odcieniu – przestrzega Agata Jagiełło i wymienia czynniki, które mogą zniweczyć starania o modną platynę. Wśród nich jest olejowanie włosów, czyli zabieg uznawany za bardzo korzystnie wpływający na kondycję włosów. – Pamiętajmy o tym, że włosy chłoną wszystko z otoczenia – zapachy, zanieczyszczenia atmosferyczne, kolory. Jeżeli używamy olejków kosmetycznych, bezbarwnych, to jest szansa, że kolor utrzyma się dłużej. Gorzej, jeżeli stosujemy naturalne oleje w kolorze złotawo-pomarańczowym, wtedy do żółknięcia już krótka droga. Dodatkowo olejowanie np. olejem kokosowym, owszem, dobrze wpływa na sam włos, ale cząsteczki oleju są tak drobne, że dostają się pod łuskę włosa i wypłukują tłuszczowe spoiwo. Włos wtedy może wydawać się pozbawiony koloru. Dym z papierosów, smog…. To wszystko powoduje, że tracimy kolor, na którym tak nam zależy. Weźmy pod uwagę również to, że przy farbowaniu włosów blond używa się pigmentów o niskim stężeniu. Włos ma być jasny, więc nie może być zbyt mocno nasycony kolorem – wyjaśnia.

Jak neutralizować żółte tony?

Zgodnie z teorią barw kolory neutralizuje się przeciwstawnymi barwami. W przypadku żółtego odcienia będą to produkty w chłodnym, fioletowym odcieniu. – Stosowanie szamponów, odżywek, masek, pianek, które zawierają pigmenty w tym kolorze, pomoże utrzymać dłużej ulubiony kolor. Nie są to trwałe zabiegi, dlatego należy je powtarzać co kilka myć, gdyż pigmenty w nich zawarte bardzo szybko się wypłukują i kolor zaczyna się ocieplać – radzi Agata Jagiełło. Z oferty firmy Chantall blondynkom spodobają się produkty do neutralizacji żółtego odcienia włosów po rozjaśnianiu lub koloryzacji z linii Prosalon Silver Blonde – szampon i odżywka do włosów blond, rozjaśnianych i siwych. Przeciwdziałają one matowieniu, nadają delikatny srebrno – popielaty, chłodny kolor włosom. Dzięki zawartości protein jedwabiu, prowitaminy B-5 oraz ekstraktu z mango pomagają odzyskać witalność włosom farbowanym oraz zachować blask.

– Podstawowym kosmetykiem do codziennej pielęgnacji włosów rozjaśnianych jest szampon do włosów blond. Efekt można wzmocnić, stosując specjalne odżywki, a innowacyjnymi produktami są pianki odświeżające kolor i pianki koloryzujące, które skutecznie niwelują zażółcenia włosów – dodaje Marek Adamik. Poleca rewitalizujący szampon Venita Salon Platinum z efektem płukanki, który jednocześnie pielęgnuje włosy i przywraca im właściwy kolor. Do szybkiego odświeżenia i wymodelowania włosów tuż przed wyjściem z domu najlepsza będzie natomiast pianka Venita Salon Platinum bez spłukiwania 3w1, która rewitalizuje kolor, odżywia i stylizuje.

Na dłuższy czas bardzo dobre efekty na włosach pozwalają uzyskać produkty z serii Venita Trendy oznaczone kolorem nr 11 Srebrny pył. Występuje on w postaci pianki koloryzującej, kremu koloryzującego oraz ostatnio wprowadzonego do oferty sprayu. Wszystkie produkty z serii Venita Trendy pozbawione są amoniaku, utleniaczy i rezorcyny. Działają delikatnie, a zarazem skutecznie niwelują zażółcenia włosów. – Mamy również w ofercie odpowiednie kosmetyki dla włosów odpornych na działanie szamponu lub odżywki. Proponujemy zastosowanie farby rozjaśniającej bez amoniaku Venita Multicolor w odcieniach Popielaty blond nr 10.01 oraz Beżowy blond nr 9.01. – dodaje Marek Adamik.

Firma Delia Cosmetics do włosów blond proponuje linię płukanek Cameleo (fioletowa, srebrna i różowa). – Jest to jedna z najdłużej funkcjonujących linii produktów na rynku, Polki ją uwielbiają – podkreśla Renata Ciszewska-Kłosińska. Druga linia Silver (szampon, maska i odżywka) została wdrożona wzeszłym roku, ale już zdobywa kolejne rynki eksportowe.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 02:29