StoryEditor
Włosy
27.10.2020 00:00

Pielęgnacja włosów w stylu J-beauty – idealna również dla Polek

Polki słyną ze swojej urody, a wynika to nie tylko z posiadania wspaniałych słowiańskich genów, ale również z dbania o nienaganny wygląd. Uwielbiamy wizyty w drogeriach, gdzie poszukujemy ciekawych, nowych produktów. Wśród tych, które w ostatnich latach stały się szczególnie popularne, są kosmetyki azjatyckie. Szczególna uwagę warto zwrócić na J-Beauty. Jest to filozofia dbania o urodę prosto z Japonii. To właśnie świetnie zrównoważonej pielęgnacji mieszkanki tego kraju m.in. zawdzięczają tak wspaniały wygląd włosów. Już niebawem na drogeryjnych półkach pojawią się produkty, które pomogą również Polkom odkryć sekret ich piękna.

Do tej pory azjatycka pielęgnacja kojarzyła się Polkom z Koreą. Drogerie w ostatnich latach wypełniły się produktami takimi jak maski w płachcie czy kremy ze śluzem ślimaka. W każdym dobrym sklepie kosmetycznym znajduje się półka z produktami K-beauty, ale Korea to nie jedyny kraj, który ma wiele do zaoferowania w kwestii dbania o urodę. Czas na piękno prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni! J-Beauty szturmem wkracza do polskich drogerii i kosmetyczek Polek.
Japonia jest trzecim największym rynkiem kosmetycznym na świecie i szybko się rozwija w odpowiedzi na duży popyt. Japoński rynek stanowi bezpośrednią konkurencję dla koreańskiego przemysłu kosmetycznego, który do tej pory nie miał sobie równych i święcił tryumfy popularności na całym świecie. Przyjrzyjmy się temu zjawisku nieco dokładniej. 

Japońskie tajemnice piękna
Z czego słyną Japończycy i Japonki? Z witalności i długiego życia. To właśnie obywatele tego kraju należą do najdłużej żyjących ludzi na świecie. Każdy z nas na pewno również kojarzy ich włosy – grube, ciężkie i błyszczące.
Zdrowe, lśniące, piękne włosy przyciągają uwagę i odejmują lat. Są jednym z najważniejszych atutów, które wpływają na naszą atrakcyjność oraz samoocenę. Na rynku jest dostępnych wiele różnego rodzaju farb, którymi jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zmienimy totalnie ich kolor. Eksperci i doświadczeni fryzjerzy, zgodnie jednak twierdzą, że najważniejsza jest kondycja włosów.
Od lat powtarzam swoim klientkom, że warto zadbać o pielęgnację włosów. Nawet regularne wizyty w salonie fryzjerskim nie załatwią wszystkiego. Liczy się tu systematyczność i konsekwencja. Włosy lubią naturalne kosmetyki, takie jak wyciągi z ekstraktów roślinnych, kwasy owocowe czy oleje. Świetny jest np. olej palmowy, który słynie z ponadprzeciętnych właściwości pielęgnacyjnych. Przeznaczony jest do pielęgnacji suchej skóry głowy i zniszczonych włosów. Doskonale wpływa na ich kondycję, mocno nawilża, działa też wygładzająco i zmiękczająco. Wzmacnia cebulki i regeneruje rozdwojone końcówki, pomaga rozczesać włosy i ułożyć fryzurę – mówi Przemysława Powierża-Mańkut, instruktorka i właścicielka salonu fryzjerskiego.
Ekspertka podkreśla, że bardzo zmieniło się podejście klientów do tego, jakich produktów używają do pielęgnacji włosów. Kiedyś naturalne kosmetyki kojarzyły się z szamponem z pokrzywy za kilka złotych. Dziś konsumenci wiedzą, że natura, skuteczność i przyjemność stosowania mogą iść ze sobą w parze. 

Konsumenci coraz więcej wydają na kosmetyki do włosów 
Zmianę w zwyczajach konsumenckich potwierdzają również dane rynkowe.
W ciągu roku sprzedaż kosmetyków do włosów wzrosła o 5,4 proc., co odpowiada ponad 125 mln zł. Bardziej dynamicznie rynek kosmetyków do włosów rozwija się pod względem wartościowym, co spowodowane jest rosnącą ceną produktów ze wszystkich jego segmentów – wyjaśnia Filip Stankiewicz, specjalista w Nielsen Connect Polska.
Dane Nielsena wskazują, że wśród siedmiu głównych kategorii rynku kosmetycznego produkty do pielęgnacji włosów od lat są trzecią największą pod względem sprzedaży wartościowej. W 2019 r. miały one 18,4 proc. udziału w rynku w ujęciu wartościowym, czyli o 4,5 p.p. więcej od plasującej się tuż za nimi kategorii produktów do makijażu. Największą sprzedaż w grupie produktów do włosów generują szampony (43,7 proc.), a największą dynamikę wykazuje segment odżywek. Drugim najszybciej rosnącym segmentem są szampony (+5,2 proc.). 

Japońskie kosmetyki do włosów w najmodniejszych trendach
Japońskie kosmetyki i pielęgnacja w stylu J-beauty idealnie wpisują się w najważniejsze, światowe trendy, takie jak natural, eko czy less waste. J-Beauty to uproszczenie rytuału pielęgnacyjnego, mniejsza ilość produktów, ale za to wielofunkcyjnych, mikronizacja składników aktywnych podnosząca ich przenikalność czy brak dodatkowych szkodliwych, syntetycznych składników dodatkowych. Równie mocno widoczna w J-beauty jest filozofia slow life czyli harmonijne połączenie pielęgnacji i codziennego życia oraz mądre wspomaganie naturalnych procesów zachodzących w naszej skórze.
Już wkrótce w polskich drogeriach pojawią się produkty nowej na rynku firmy Saraya. Pochodząca z Osaki i datująca swoje początki na lata 50-te XX wieku firma z całą pewnością poznała sekret filozofii, długiego życia i piękna Japonek. W najbliższych miesiącach Saraya wprowadzi na nasz rynek szereg marek wpisujących się w coraz bardziej popularny trend J-Beauty. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy na temat produktów i składników tradycyjnie wykorzystywanych przez Japonki w ich codziennej pielęgnacji skutecznie łączy w swoich produktach to co najlepsze dla naszej skóry i włosów. W skład kosmetyków Saraya wchodzą głównie naturalne składniki, ale zarazem są one poparte najnowszymi technologiami i wieloletnimi badaniami. Dzięki temu również Polki będą mogły skorzystać z dobrodziejstw, które pozwalają Japonkom mieć lśniące, jedwabiste, „błyszczące niczym czarne skrzydła kruka”, włosy.


Pierwszą z marek do pielęgnacji włosów, które Saraya będzie chciała przedstawić polskim klientom jest Cocopalm. Kosmetyki z tej linii bazują na koncepcie delikatnych dla skóry, naturalnych ekstraktów i olei roślinnych, połączonych z aromatami olejków eterycznych. To dzięki nim dbają o zdrowie skóry głowy i dają efekt silnych, lśniących włosów.
Klienci zakładów fryzjerskich często proszą o radę i wskazanie konkretnych produktów pielęgnacyjnych. Prawda jest taka, że wybór kosmetyków w sklepach kosmetycznych jest ogromny. Każdy może wybrać to, co najbardziej mu odpowiada w konkretnym przedziale cenowym. Warto jednak zwrócić uwagę na skład preparatów. Włosy kochają naturalną pielęgnację.
Cocopalm to naturalne SPA dla włosów, gdzie obok wartościowych składników ogromną rolę odgrywa sposób aplikacji, aromat i relaks, jaki niesie ze sobą rytuał ich stosowania. Marka posiada dwie linie. Southern Tropics Spa jest przeznaczona do włosów zniszczonych, matowych i suchych. Szampon i odżywka zawierają szereg naturalnych składników, a głównym jest olej kokosowy. Peeling do skóry głowy oczyści ją z obumarłego naskórka. 
Linia Polynesian Spa to produkty do włosów odwodnionych, osłabionych i przetłuszczających się. Szampon i odżywka zawierają m.in. olej palmowy i kokosowy, dzięki czemu silnie nawilżają włosy. Peeling uwalnia skórę głowy od obumarłego naskórka, dzięki m.in.  ekstraktom z gardenii i hibiskusa.
Klientki często pytają o kosmetyki do odpowiedniej pielęgnacji skóry głowy. Ja osobiście jestem fanką peelingów Jeszcze kilka lat temu takie produkty nie były znane, dziś kobiety już wiedzą, że najlepiej jest rozpocząć pielęgnację od złuszczenia skóry, która wtedy lepiej przyswoi kolejne produkty. Sam szampon to za mało. Dbamy zarówno o włosy, jak i o skórę głowy. Pielęgnację zaczynamy od peelingu, następnie szampon, odżywka i na koniec najlepiej olejek chroniący je przed wysuszeniem włosów – tłumaczy Przemysława Powierża-Mańkut.
Kosmetyki Cocopalm dają właśnie takie możliwości profesjonalnej pielęgnacji włosów, w domowych warunkach, dzięki produktom, które można kupić w pobliskiej drogerii.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
02.01.2025 07:40
Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Od lat silnym trendem jest dążenie do posiadania gładkich, lśniących włosów, a poszukiwanie środków nadających błysku włosom wzrasta z roku na rok.fot. shutterstock

Jakie będą najważniejsze trendy w pielęgnacji włosów w 2025 roku? Konsumenci będą poszukiwać w drogeriach nowoczesnych, a jednocześnie dostępnych cenowo produktów, które pozwolą uporać się z największymi problemami z włosami: brakiem połysku, łupieżem oraz ich nadmiernym wypadaniem.

Na półkach drogerii pojawia się coraz więcej marek, oferujących kolejne produkty do pielęgnacji włosów. Rynek produktów, przeznaczonych do włosów o różnych potrzebach, rozwija się niezwykle dynamicznie, napędzany rozwojem nauki i wciąż nowymi trendami na Instagramie i Tiktoku. 

Zauważalnie rośnie popyt na produkty, mające przeciwdziałać wypadaniu oraz przerzedzaniu się włosów. Co istotne, problem ten dotyczy nie tylko mężczyzn, ale coraz częściej również kobiet. Zjawisko to staje się coraz częstsze, a związane jest z towarzyszącym nam stresem. Nowe środki będą mieć wpływ nie tylko na pielęgnację, ale – jeśli okażą się skuteczne – również na zdrowie fizyczne i psychiczne osób, dotkniętym tym coraz powszechniejszym problemem.

Innowacje w walce z łupieżem 

Jak opisuje portal allure.com, duże zmiany czekają nas w tym roku w dziedzinie środków przeciwłupieżowych. Dzięki ulepszonym formułom, pięknym zapachom i mniej “aptecznym” opakowaniom półki drogerii już niedługo zapełnią się kosmetykami antyłupieżowymi nowej generacji. 

Dostępne obecnie w drogeriach i aptekach produkty, których zadaniem jest walka z tym problemem, działają mocno przesuszająco na skórę głowy. Składniki aktywne zawarte w tych szamponach (siarczek selenu, pirytionian cynku i smoła węglowa) odpowiadają za charakterystyczny zapach, pozbawiają też włosy naturalnego natłuszczenia.

W ostatnim czasie w tej kategorii zaszły już znaczące zmiany, jeśli chodzi o formuły – do produktów przeciwłupieżowych wprowadzano np. antybakteryjny kwas oleanolowy i przeciwzapalną apigeninę. Jednak te najnowocześniejsze produkty mają na razie kilkukrotnie wyższe ceny, niż popularne szampony przeciwłupieżowe, dostępne w drogeriach.

W 2025 roku spodziewane jest wejście na rynek kolejnych nowoczesnych produktów do pielęgnacji włosów, ale już w bardziej przystępnych dla przeciętnego klienta cenach. 

Wśród marek drogeryjnych zauważalny jest również trend w kierunku opracowywania produktów, które nie tylko zwalczają łupież, ale jednocześnie odżywiają włosy – takie formuły wprowadziły niedawno m.in. Vichy i CeraVe.  Na przykład nowy szampon przeciwłupieżowy CeraVe o działaniu nawilżającym zawiera 1 proc. pirytionianu cynku, a także ceramidy i kwas hialuronowy, które mają pomóc utrzymać barierę wilgoci skórze głowy i nawilżyć włosy. 

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Peptydy trendują na Tiktoku

Peptydy, które są coraz popularniejsze w pielęgnacji skóry, ostatnio są też coraz chętniej używane przez producentów produktów do pielęgnacji włosów. 

Peptydy pomagają wzmocnić skórę głowy tak, aby była ona lepszym środowiskiem do rozwoju mocnych mieszków włosowych. Mogą one również zmniejszać stany zapalne, wywołane nadmiarem hormonów lub podrażnieniami, które są jednymi z czynników powodujących wypadanie włosów.

image
Wśród marek drogeryjnych zauważalny jest również trend w kierunku opracowywania produktów, które nie tylko zwalczają łupież, ale jednocześnie odżywiają włosy
fot. shutterstock

Mycie włosów, ale na sucho

W związku z wycofywaniem z rynku suchych szamponów w formie aerozoli (w ramach walki ze zmianami klimatycznymi), coraz powszechniejsze stają się inne formuły produktów do odświeżania włosów bez mycia.

Marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów – w formie pudrów, balsamów i kremów. Wiele premier będzie miało miejsce w nadchodzących miesiącach.

Lśniące włosy zawsze na topie

Od lat silnym trendem jest dążenie do posiadania gładkich, lśniących włosów, a poszukiwanie środków nadających błysku włosom wzrasta z roku na rok. Posty na TikToku o rutynowych zabiegach, nadających włosom połysku, miały w listopadzie średnio 419 tys. wyświetleń tygodniowo (to wzrost wyszukiwań o blisko 170 proc. rok do roku). 

Klienci chcą błyszczących włosów, a efektów oczekują od zabiegów w profesjonalnych salonach, jak również wciąż szukają środków (może to być odżywka, serum, wcierka bądź olejek), których mogą użyć w domowym zaciszu. Najlepiej, gdyby produkty te dawały natychmiastowe, widoczne rezultaty.

Czytaj też: Olejowanie włosów – trend pielęgnacyjny z Indii, który podbija świat

Walka o gęste włosy i życie bez stresu

Wypadanie lub przerzedzanie się włosów jest najczęściej wynikiem stresu. W ostatnich latach specjaliści obserwują nasilenie tego zjawiska, a dotyczy ono nie tylko mężczyzn, ale i kobiet.

Przewlekły stres może mocno zakłócać cykl wzrostu włosów, prowadząc do takich stanów, jak telogenowe wypadanie włosów, dotykające coraz więcej kobiet. Pomocne mogą okazać się tu zabiegi i leczenie z użyciem minoksydylu w gabinetach dermatologicznych. Coraz więcej produktów zawierających ten składnik będzie można znaleźć w 2025 roku w produktach na półkach drogerii czy aptek – np. w produktach Dove z serii Scalp + Hair Therapy Density Boost.

Specjaliści podkreślają, aby przed wyborem ścieżki leczenia porozmawiać najpierw z dermatologiem o przyczynach wypadania włosów. Obok stresu wpływ mogą mieć bowiem inne czynniki genetyczne lub problemy zdrowotne, dlatego zbadanie przyczyn jest niezbędne. 

Trzeba mieć też na uwadze, że jeżeli główną przyczyną problemu z włosami okazuje się stres, stosowane miejscowo serum najprawdopodobniej nie rozwiąże wszystkich problemów Konieczne jest tu wielotorowe podejście, począwszy od dbania o zdrowy tryb życia i dietę bogatą w składniki odżywcze, po zadbanie o zdrowie psychiczne i balans w życiu.

Czytaj też: Monika Frydrych, Luare: Brakowało mi polskiej marki, oferującej luksusową pielęgnację, świetne składniki i czyste składy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
25.12.2024 13:37
Olejowanie włosów – trend pielęgnacyjny z Indii, który podbija świat
Llejowanie włosów stało się inspiracją dla wielu marek kosmetycznych, które wprowadzają na rynek produkty oparte na ajurwedyjskich recepturachfot. stock.adobe.com

Olejowanie włosów to znana od wieków technika pielęgnacyjna, wywodząca się z Indii, będąca fundamentem dbania o zdrowe i piękne włosy. W ostatnich latach ten rytuał zdobył popularność na całym świecie (również w Polsce), stając się inspiracją dla miłośników naturalnej pielęgnacji.

Dlaczego olejowanie włosów stało się tak cenione? i jakie są jego największe zalety?

W kulturze hinduskiej pielęgnacja włosów ma głębokie znaczenie symboliczne i praktyczne. Olejowanie włosów było nie tylko zabiegiem kosmetycznym, ale także elementem codziennego życia, związanym z tradycją Ajurwedy – starożytnego systemu medycyny indyjskiej. 

Hinduski rytuał olejowania włosów obejmował stosowanie naturalnych olejów, takich jak olej kokosowy, sezamowy czy amla, które miały za zadanie nie tylko odżywiać włosy, ale także relaksować. 

Masaż głowy z użyciem olejów poprawia krążenie krwi, wspiera zdrowy wzrost włosów i działa kojąco na zmysły.

Zalety olejowania włosów

Współczesny świat fryzjerstwa coraz chętniej sięga po naturalne metody pielęgnacji, a olejowanie włosów doskonale wpisuje się w ten trend, będąc skutecznym i bezpiecznym sposobem na poprawę kondycji. Olejowanie włosów zyskało uznanie dzięki swoim licznym zaletom, w tym:

  • intensywnemu nawilżeniu i regeneracji włosów, które często są przesuszone na skutek stylizacji i działania czynników zewnętrznych,
  • wzmocnieniu struktury włosa i redukcji ich łamliwości,
  • poprawie blasku i elastyczności włosów,
  • działaniu przeciwłupieżowemu i kojącym efektom na skórę głowy.

Oleje najczęściej stosowane w pielęgnacji

Dobór odpowiedniego oleju to klucz do sukcesu w pielęgnacji włosów. W hinduskiej tradycji najczęściej stosowane są oleje takie jak kokosowy, rycynowy, sezamowy, a także olej amla, który jest bogaty w witaminę C i antyoksydanty. Każdy z nich ma swoje unikalne właściwości

Olej kokosowy: jest doskonały dla włosów suchych i zniszczonych. Dzięki lekkiej konsystencji łatwo wnika w strukturę włosa, głęboko go nawilżając. 

Olej rycynowy: wspiera porost włosów i wzmacnia cebulki, co sprawia, że jest idealny dla osób borykających się z wypadaniem włosów. 

Sezamowy: często stosowany w Ajurwedzie, ma właściwości przeciwłupieżowe i działa kojąco na skórę głowy. 

Olej amla: jest ceniony za swoje działanie wzmacniające i nadające włosom piękny, zdrowy blask.

Jak wykonać olejowanie włosów?

Proces olejowania włosów jest prosty. Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni olej, dostosowany do potrzeb włosów i skóry głowy. Olej można delikatnie podgrzać, aby zwiększyć jego wchłanialność, a następnie nałożyć na skórę głowy i całą długość włosów. Masaż głowy powinien być wykonany delikatnymi, kolistymi ruchami, co pobudzi krążenie krwi i ułatwi wchłanianie składników odżywczych. 

Po aplikacji oleju włosy najlepiej owinąć ciepłym ręcznikiem i pozostawić na co najmniej godzinę, a w przypadku intensywniejszego efektu – na całą noc.

Olejowanie jako globalny trend

Wraz z popularyzacją naturalnej pielęgnacji, olejowanie włosów stało się inspiracją dla wielu marek kosmetycznych, które wprowadzają na rynek produkty oparte na ajurwedyjskich recepturach. 

Szampony, maski i odżywki wzbogacone o oleje stały się bestsellerami, a liczne salony fryzjerskie oferują rytuały pielęgnacyjne inspirowane hinduskimi tradycjami. Social media, blogi i fora internetowe obfitują w historie osób, które dzięki regularnemu olejowaniu osiągnęły zdumiewające efekty, co tylko potwierdza skuteczność tej metody. (Źródło: L’Oréal Paris)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:03