StoryEditor
Włosy
29.09.2022 00:00

Pielęgnacja włosów po lecie

Kto z nas nie kocha lata, słońca i morskiej wody. Korzystamy z tych wszystkich elementów najdłużej i najczęściej jak się da. Niestety nie bez konsekwencji dla włosów. Promieniowanie UV, sól morska, wiatr powodują otwieranie się łuski włosowej i tym samym narażenie włosów na uszkodzenia. Nawet jeśli używamy preparatów chroniących z UV, nie uchronimy ich całkowicie. Po lecie należy więc przystąpić do intensywnej regeneracji włosów, zwracając uwagę na ich porowatość. 

Po wakacjach z reguły włosy są przesuszone, łamliwe i puszące się. Brakuje im blasku, są matowe, szorstkie i pozbawione elastyczności. Pojawiają się rozdwojone końcówki, a skóra głowy cierpi razem z włosami. Często po powrocie z wakacji można też zauważyć wzmożone wypadanie włosów. To czas żeby zadziałać na włosy odżywczo. Wszystko w naszych rękach żeby doprowadzić je do idealnego stanu i sprawić, żeby były zdrowe. Rozwiązaniem na każdy włosowy problem będą produkty marki SUKIN.

SUKIN jest jedną z najbardziej znanych marek kosmetycznych w sektorze produktów naturalnych w Australii. Produkty bazują na formułach pozbawionych SLS, SLES, syntetycznych substancji zapachowych, glikolu propylenowego, trietanoloaminy, EDTA, parabenów, olejów mineralnych, produktów odzwierzęcych oraz sztucznych barwników i substancji zapachowych. Najwyższej jakości naturalne oleje, ekstrakty i substancje roślinne wspomagają naturalne procesy odnowy zachodzące w skórze.

Szeroki asortyment marki umożliwia wybór idealnie dopasowanych produktów. Kosmetyki sa nie tylko naturalne, ale również bezpieczne dla środowiska. Od samego początku, od kreacji produktu do postawienia go na półce, marka skupia się na składnikach i procesach, które są przyjazne dla naszej planety. Wszystkie kosmetyki są bezpieczne dla mórz i oceanów. Marka współpracuje z organizacjami chroniącymi Wielką Rafę Koralową, poprawiając jakość wody. Procesy są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. SUKIN to pielęgnacja, która nie szkodzi naszej planecie.

Etapy pielęgnacji włosów

Taką odżywczą pielęgnację zaczynamy od delikatnego peelingu głowy. Peeling warto stosować nie tylko z zamiarem regeneracji i wzmocnienia, ale także w standardowej pielęgnacji włosów. Dzięki złuszczaniu martwego naskórka nie tylko włosy, ale również skóra głowy się oczyszcza i pomaga szybciej regenerować cebulki włosowe oraz poprawia mikrokrążenie skóry.

Peeling do skóry głowy i włosów Natural Balance używany 1-2 razy w tygodniu zapewni skórze głowy naturalne odświeżenie – działa intensywnie, usuwając nagromadzone produkty, suche komórki i nadmiar oleju ze skóry.  To pierwszy etap regeneracji. Teraz włosy są przygotowane do dalszej odżywczej pielęgnacji.

Następnym krokiem jest znalezienie szamponu i odżywki idealnych dla struktury i potrzeb włosów. Są teraz bardzo delikatne i podatne na uszkodzenia, więc tym, z czego lepiej zrezygnować w ich pielęgnacji są szampony zawierające SLS i SLES. To składniki pianotwórcze dodawane do szamponów, które mogą przesuszać włosy i podrażniać skórę głowy. Najlepiej, żeby produkt nie zawierał parabenów i silikonów.

Produkty marki SUKIN charakteryzują się dokładnie takimi potrzebami. Są delikatne, bez chemii w składzie, bazują na naturalnych składnikach aktywnych dobranych do konkretnego działania i potrzeb.

Pielęgnacja a porowatość włosów

Pielęgnacja powinna też zależeć od porowatości włosów. Włosy niskoporowate to włosy gładki, śliskie, oporne na stylizację. Średnioporowate włosy są z reguły falowane, lekko niesforne. Najtrudniejsze w pielęgnacji są włosy wysokooporowate, czyli puszące się, suche, matowe i bardzo podatne na zniszczenia. Rozpoczęcie pielęgnacji po lecie to również idealny moment na dobranie idealnych produktów do porowatości włosów.

Seria NATURAL BALANCE to szampon, odżywki i peeling. Produkty bazują na kluczowych składnikach: łopian, który odżywia włosy, pokrzywa i skrzyp stymulują włosy i nadają im połysk, a baobab nawilża, dodaje blasku i chroni włosy. Szampon delikatnie, ale dokładnie oczyści łuskę włosową, a odżywki dostarczą niezbędnych składników regenerujących. To produkty idealne do włosów średnioprowatych. 

Do włosów zniszczonych i przesuszonych letnimi czynnikami zewnętrznymi idealna będzie seria produktów HYDRATING. Szampon i odżywka bazują na oliwie z oliwek, która wzmacnia, dodaje blasku i zmniejsza puszenie się włosów oraz na ekstrakcie z kokosa i shea butter, które mają bardzo silne właściwości nawilżające. Wspomogą regenerację bariery wodnej struktury włosowej, wygładzają. To produkty idealne do włosów niskoporowatych.

Produkty z serii VOLUMINSIG wzmocniają włosy cienkie, zniszczone i pozbawione blasku. Proteiny ryżu pomagają włosom zachować wilgoć w swojej strukturze, ananas, mango i papaja odżywiają włosy i skórę głowy, a witamina E silnie nawilża. Seria przeznaczona jest do włosów wyskoporowatych.

Produkty DEEP CLEANSE oczyszczają włosy i skórę głowy zniszczone nie tylko czynnikami zewnętrznymi, ale również przeciążone produktami do stylizacji (lakiery, pianki). Bazują na: australijskiej mięcie rzecznej bogatej w przeciwutleniacze, które chronią skórę głowy i włosy przed szkodliwym wpływem środowiska. W składzie znajdziemy również kompleks kukurydziany pomagający chronić skórę głowy, pozostawiający uczucie równowagi oraz ocet jabłkowy zawierający naturalnie występujące płynne kwasy AHA, które delikatnie złuszczają naskórek, usuwając nagromadzone produkty. Wyjątkową intensywnie działającą nowością w tej serii jest tonik oczyszczający. Produkty sprawdzą się w pielęgnacji włosów niskoporowatych. 

Seria SENSITIVE MICELLAR jest idealna do włosów najtrudniejszych w pielęgnacji, czyli do włosów wysokoporowatych. Warto zwrócić uwagę na maskę, która ma w sobie skoncentrowane składniki aktywne dla jeszcze intensywniejszego odżywienia. Kosmetyki zawierają ekstrakt z rumianku intensywnie odżywiający skórę głowy i aloes, który nawilża ją, a także bogaty w witaminy ekstrakt z orzecha kokosowego, będący wybawieniem dla bardzo zniszczonych włosów. Dodatkowo mamy tu oleje arganowy i z awokado.

Równie odżywczą serią dla włosów wyoskoporowatych jest COLOUR CARE zawierająca m.in. ekstrakt z brzozy rewitalizujący włosy, śliwkę Kakadu z dużą dawką witaminy C, która stymuluje produkcję kolagenu i elastyny oraz nasiona Quinoa zawierające białka pochodzenia naturalnego, chroniące i odżywiające włosy oraz przedłużające trwałość koloru.

Jeśli zależy nam na prawdziwej regeneracji włosów po lecie powinniśmy rozważyć wizytę u fryzjera. Przycięcie mocno zniszczonych i rozdwojonych końcówek na pewno przysłuży się włosom i wspomoże zaaplikowane przez nas etapy pielęgnacyjne.

Aby całościowo spojrzeć na pielęgnację skóry głowy i włosy należy również zerknąć na zawartość lodówki i rozpocząć zdrową dietę opartą tylko na naprawdę odżywczych składnikach, które będą miały zbawienny wpływ na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Oczywiście jak we wszystkim trzeba zachować równowagę. Coś co dla jednych jest właściwe w ich pielęgnacji, na naszych włosach może się nie sprawdzić, dlatego znając potrzeby swoich włosów dobierajmy do nich adekwatne produkty.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 09:26