Marka Elsève zadała sobie pytanie: czego Polki potrzebują od produktów do pielęgnacji włosów? Rozważania zaczęły się od tego, że dla połowy kobiet piękny wygląd to przede wszystkim piękne włosy. Niestety aż 12 proc. Polek deklaruje, że ich włosy są suche lub bardzo suche (GfK, Health & Beauty 2011, N=2000 kobiet w wieku
12-64 lat). Problemy nasilają się zimą – kiedy włosom szkodzi suche powietrze i latem – gdy dodatkowo narażone są na działanie słońca i słonej wody.
Kobiety mające przesuszone włosy częściej niż inne narzekają także, że są one pozbawione życia, szorstkie, matowe, niezdyscyplinowane i trudne do ułożenia. Bardzo potrzebują czegoś, co sprawi, że poprawi się ich kondycja i wygląd. I nie chodzi o kosmetyki, które działają powierzchniowo, jedynie wygładzając i nadając włosom połysk, ale o takie, które będą działać u źródła, odżywiając włosy już od skóry głowy. Dopiero wtedy jest szansa na długotrwałe rezultaty.
MOC OLEJKÓW
Odpowiedzią na te potrzeby mogą być kosmetyki, których formuły wykorzystują moc i szczególne właściwości olejków. W linii L’Oréal Elsève Magiczna Moc Olejków dostępnych jest sześć rodzajów olejków.
OLEJEK LNIANY intensywnie odżywia
OLEJEK RUMIANKOWY zmiękcza włókno włosa i przywraca blask
OLEJEK SŁONECZNIKOWY przywraca włosom blask
OLEJEK z KWIATU LOTOSU odżywia włókno włosa i chroni je
OLEJEK z GARDENII TAHITAŃSKIEJ zapobiega wysuszeniu włosów
OLEJEK RÓŻANY nadaje włosom elastyczność
RYTUAŁ PIELĘGNACYJNY w 3 KROKACH
Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów warto stosować pełen rytuał pielęgnacyjny, który rozpoczyna oczyszczanie włosów za pomocą szamponu o lekkiej, nieobciążającej formule. Jako niezbędne uzupełnienie mycia, konieczne jest zastosowanie odżywki. Ta z serii L’Oréal Elsève Magiczna Moc Olejków zawiera odpowiednio skomponowaną formułę, która wygładza włókna włosów i ułatwia ich rozczesywanie. Proces przywracania włosom pięknego, zdrowego wyglądu nie byłby kompletny bez trzeciego kroku. A jest nim zaawansowana pielęgnacja z zastosowaniem jednego z trzech eliksirów. Odbudowujący jest polecany, jeśli włosy są zniszczone, z rozdwajającymi się końcami; odżywczy – do włosów normalnych po suche; a upiększający
znakomicie się sprawdzi przy włosach farbowanych.
CUDOWNY ZAPACH
Moc olejków działa nie tylko na włókno włosa, ale i na zmysły. Dzięki ich zawartości w formułach, szampon, odżywka i eliksiry mają orientalny zapach, który utrzymuje się jeszcze długo po ich zastosowaniu.
- Lekkie, owocowe nuty mango, nektarynki i czarnej porzeczki pobudzają zmysły
- Cynamon, drzewo sandałowe i cedr przywołują klimaty dalekich krajów orientu
- Słodkie nuty frezji dopełniają unikalne doznania zapachowe
Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.
Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami.
Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.
W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.
Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.
Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.
Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea).
Obecnie ponad połowa kobiet deklaruje niezadowolenie z koloru swoich włosów, wskazując matowość jako główną przyczynę. Powodem tego zjawiska jest stopniowa utrata melaniny, której spadek powoduje utratę koloru i połysku, w efekcie włosy stają się coraz bardziej matowe i ostatecznie siwieją.
L‘Oréal Professionnel, marka znana ze swoich technologicznych innowacji, czerpie teraz inspiracje z odległych wszechświatów, przekraczając granice kreatywności. Ostatnia kolekcja sięga kosmosu, a konkretnie: planety Saturn. Źródłem inspiracji dla świetlistych brązowych odcieni stały się bowiem lustrzane jeziora Tytana – największego księżyca Saturna.
Brąz na zimno lub na ciepło
Marka L‘Oréal Professionnel wprowadziła 10 żywych, wyrazistych odcieni w ramach pięciu unikalnych rodzin kolorystycznych: brąz zostaje na nowo zdefiniowany, stając się popielatym, złotym, mokka, ciepłym lub chłodnym.
Tym samym kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnel. Wielowymiarowe odcienie na nowo definiują brązowe włosy, nadając im wyjątkowo olśniewające refleksy, trzy razy więcej połysku i 100-procentowe odzwierciedlenie prawdziwych tonów.
Zainspirowana Tytanem, największym księżycem Saturna, ta kolekcja w pełni oddaje misję marki, jaką jest ciągłe czerpanie inspiracji z nowych, nieodkrytych terytoriów, w tym również z kosmosu – podkreśla L’Oréal, przypominając, że pozostaje liderem i pionierem w dziedzinie koloryzacji włosów od ponad 115 lat, współpracując z naukowcami i profesjonalnymi fryzjerami.
Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Kobiety z brązowymi włosami stale poszukują sposobów, aby nadać swojemu kolorowi wyrazistości i wielowymiarowości, a unikalnych refleksów. Hasło "Jak sprawić, by brązowe włosy nie były nudne?" zanotowało aż 2,9 mld wyświetleń, a nowe odcienie brązu zdominowały media społecznościowe dzięki popularnym hasztagom, takim jak #SmokyBrunetteHair (462 miliony wyświetleń), #ChocolateHair (98 milionów wyświetleń) i #HoneyBrown (50 milionów wyświetleń).
Aplikacja dobierze odcień
W wyborze najlepszego z 50 odcieni pomoże aplikacja My Hair [iD]. Jest to profesjonalne narzędzie, służące do wirtualnej przymiarki koloru, zaprojektowane zarówno dla profesjonalnych fryzjerów, jak i konsumentek. Dzięki funkcji wirtualnej przymiarki koloru można pomóc brunetkom znaleźć idealny odcień Tytanowego Brązu z gamy Dia color lub pożądany odcień z gamy iNOA. Ta wszechstronna aplikacja oferuje również kompleksową konsultację kolorystyczną i diagnozę włosów.
Cały proces konsultacji składa się z pięciu głównych kroków, aby zapewnić najlepsze doświadczenie. Są to: inspiracja, diagnoza, sugestia, wybór ostatecznego odcienia oraz formuła, gdzie to aplikacja dostarcza fryzjerowi spersonalizowaną formułę koloryzacji.
Włosy w Metaverse
Od 1909 roku, kiedy to założyciel marki Eugène Schuller stworzył pierwszą nieszkodliwą farbę do włosów, L‘Oréal Professionnel jest pionierem w branży fryzjerskiej. Począwszy od kluczowych innowacji produktowych, takich jak gama iNOA, po wejście w świat Metaverse, marka na nowo definiuje krajobraz branży, jednocześnie realizując swoją misję bycia najlepszym partnerem profesjonalistów.
Wprowadzając Dia Color, marka ujawnia naukowe podstawy matowienia włosów i oferuje rozwiązanie, które odwraca skutki utraty melaniny we włóknie włosa, po raz kolejny demonstrując swoje zaangażowanie w tworzenie produktów, odpowiadających na różnorodne potrzeby związane z włosami.