Jak podkreśla Juliana Mancini Gomiero, globalna menedżerka ds. marketingu produktów do pielęgnacji włosów, Lubrizol Life Science Beauty, włosy są pierwszą rzeczą, którą ludzie zauważają. To one wysyłają sygnał o tym, czy konsumenci dbają o siebie.
- Zniszczone włosy są głównym problemem dla konsumentów i coraz częściej proszą oni o składniki naturalne lub pochodzenia naturalnego, które chronią, wzmacniają i regenerują włosy. Na przykład specjalną gumę, która nie tylko zagęszcza, ale także chroni, naprawia i poprawia kondycję włókna włosów. Nadaje się do odżywek i kuracji bez spłukiwania, zapewniając gładkość i naturalne utrwalenie - mówi.
Daleen Zakaib, chemiczka ds. formulacji i technologii w Grant Industries zauważa, że konsumenci i formulatorzy poszukują naturalnych składników pochodzenia biologicznego, które przekładają się również na łatwe stosowanie w domu.
- Obecny światowy trend w zakresie dobrego samopoczucia i zrównoważonego rozwoju oznacza, że przyglądamy się innowacjom na wielu płaszczyznach, od opakowań po produkty rynkowe, takie jak bezwodne szampony w kostkach, które są zgodne z koncepcją bezwodną, jednocześnie spełniając zwiększone zapotrzebowanie rynku na biodegradowalne naturalne preparaty - mówi.
W pielęgnacji włosów wprowadzane są też produkty na bazie biologicznej, które są nie tylko w 100 proc. pochodzenia naturalnego, ale także zatwierdzone przez COSMOS i wolne od GMO.
- Liczą się produkty, które mają wspaniały profil sensoryczny, dodają blasku i gładkiego uczucia po zabiegu, jednocześnie nawilżając i naprawiając łodygę włosa. Są również przyjazne dla formulatorów i bardzo wszechstronne - wymienia Naomi Bedford, kierowniczka ds. marketingu cyfrowego w Grant Industries.