StoryEditor
Włosy
26.07.2013 00:00

Natura na ratunek włosom

Kosmetyki do włosów suchych i zniszczonych to największy segment na rynku pielęgnacji włosów. Kobiety najpierw nie wypuszczają suszarki i prostownicy z rąk, a potem walczą z rozdwojonymi końcówkami i „sianem” na głowie. Z pomocą przychodzą im specjalistyczne serie szamponów i odżywek odbudowujących strukturę włosa, w których wykorzystuje się wyjątkowe właściwości roślinnych składników.

Cóż robimy sobie z włosami idąc za modą na proste, falowane, karbowane, farbowane, rozjaśniane (itd. itp.). Katujemy je suszarkami, prostownicami, karbownicami, lokówkami. Co miesiąc farbujemy, żeby mieć świeży kolor. Raz jesteśmy blondynkami, raz brunetkami, a czasem szatynkami ze świetlistym ombré, które wymaga rozjaśnienia końcówek o kilka tonów. Już tylko to wystarczy, żeby doprowadzić włosy do ruiny, ale do tego dochodzą jeszcze buzujące hormony, uboga dieta, zanieczyszczenie środowiska i największy wróg – stres. Wszystko kumuluje się w naszym organizmie i odbija się na naszym wyglądzie, również na włosach, które stają się szorstkie, matowe, przestają się układać. Ich końcówki rozdwajają się, włosy się łamią i zaczynają wypadać. W takiej sytuacji często niezbędna jest suplementacja diety – wzbogacenie jej w odpowiednie składniki odżywcze – ale też istotna jest pielęgnacja dobrze dobranymi preparatami pielęgnacyjnymi. Ratujemy się oddziałując na organizm od wewnątrz i z zewnątrz.
Dlaczego?
Włosy wyglądają fatalnie, gdy uszkodzona jest ich struktura. Najważniejszą ich częścią jest warstwa korowa złożona z włókien – fibryli. To właśnie ona odpowiada za odporność mechaniczną, wpływa na elastyczność oraz odporność włosów na zrywanie. Zewnętrzną część włosa chroni osłonka zbudowana z zachodzących na siebie łusek, które ułożeniem przypominają dachówki (to one rozchylają się podczas farbowania pod wpływem chemicznych składników, by pigment mógł wniknąć we włos). Jest ona odpowiedzialna za wygląd włosa, czyli: połysk, gładkość i zdolność do elektryzowania się. Dodatkowo całą powierzchnię włosa pokrywa cieniutka warstwa sebum.
Zdrowe włosy zawierają ok. 10 proc. wody i to właśnie dzięki niej są elastyczne. Wodę we włosach zatrzymują osłonka oraz sebum wydzielane przez gruczoły łojowe. Uszkodzenie któregoś z elementów struktury włosa powoduje ich szybsze wysychanie, przez co stają się sztywne, łatwo je uszkodzić i złamać. Zniszczenia włosów są najpierw wyczuwalne w dotyku (suchość i szorstkość), a dopiero potem widoczne („siano” na głowie, łamliwość, rozdwojone końcówki). Urazy zwiększają się wzdłuż długości włosa. Nawet jeśli u nasady włosy wydają się zdrowe, ich końcówki często są rozdwojone. 
Świat oszalał na punkcie olejku arganowego
W preparatach do pielęgnacji zniszczonych włosów przemysł kosmetyczny wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, ale zarazem sięga do składników, które podsuwa nam sama natura.
Absolutnym hitem stał się olejek arganowy. Pojawia się w kolejnych liniach produktów nie tylko do włosów, bo ma niezwykle szerokie zastosowanie również w pielęgnacji ciała i twarzy. Zachwyt konsumentów nad jego właściwościami mobilizuje kolejnych producentów do wprowadzania go do swojej oferty, zarówno w czystej postaci, jak i jako składnika preparatów.
– Olejek arganowy jest bardzo popularnym składnikiem aktywnym. Stworzenie linii kosmetycznej do pielęgnacji włosów opartej na tym właśnie składniku jest przede wszystkim powodowane właściwościami olejku arganowego oraz coraz większym zainteresowaniem klientów preparatami firm konkurencyjnych, w których jest wykorzystywany – mówi Dominika Hachuła, group product manager Eveline Cosmetics. Rynek bardzo dobrze przyjmuje arganowe nowości. Zaledwie kilka miesięcy wystarczyło firmie Cosmatrade na wprowadzenie na półki linii Vital Derm z certyfikowanym olejkiem arganowym.
Cudowny specyfik
Olejek arganowy ekstrahuje się z orzechów drzewa arganowego (Argania Spinosa), które nazywane jest drzewem życia. Rośnie tylko w południowo-zachodnim Maroko, w ekologicznie czystym środowisku. Próby sadzenia i uprawy tej rośliny w innych krajach nie powiodły się. Największe skupiska drzew są w rejonie Sus, między Agadirem, Marrakeszem a As-Sawirą, zajmują obszar ok. 800 tys. ha. Obszar ten od 1998 roku posiada status „Rezerwatu Biosfery Arganeraie” przyznany przez UNESCO, a samo drzewo wpisane jest na listę Światowego Dziedzictwa. Olej arganowy jest w swoim składzie i właściwościach absolutnie wyjątkowy, szczególnie kiedy jest tłoczony metoda ręczną (na zimno). Posiada wiele cennych dla zdrowia właściwości. Wspomaga układ trawienny, oddechowy, krążenia, odpornościowy. Znajduje zastosowanie jako dodatek do potraw i składnik kosmetyczny. Ma działanie m.in. przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe, dezynfekujące, zabija grzyby i bakterie. Jest stosowany w chorobach skórnych, przy poparzeniach, na trądzik, rozstępy i blizny. Nawilża suchą skórę, ma silne działanie regenerujące, spłyca zmarszczki. Znakomicie radzi sobie z popękaną skórą na dłoniach i zniszczonymi paznokciami. W pielęgnacji włosów jest niezastąpiony. Efekty po użyciu dobrego, naturalnego olejku arganowego są widoczne natychmiast, a wystarczy jego minimalna ilość. Wbrew obawom nie przetłuszcza włosów, stają się gładkie, lekkie i błyszczące. Regeneruje je i odżywia. Może być wcierany zarówno w skórę głowy, jak i nakładany na włosy – całe lub ich końcówki. Można go nakładać jak odżywkę (bez spłukiwania) lub maskę (w suche, nieumyte jeszcze włosy i skórę głowy wmasować olej, zawinąć włosy w foliowy czepek i ręcznik, trzymać do godziny i następnie umyć włosy szamponem).

Zaczyna się od cebulki włosa

Olejek arganowy stał się bohaterem ostatnich lat, ale nie tylko on zajmuje kosmetologów. Stale odkrywane są nowe właściwości kolejnych gatunków roślin. Pozyskiwane z nich olejki eteryczne mają działanie aromaterapeutyczne, pielęgnacyjne, stymulujące, łagodzące, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne. Jak podaje marka apteczna Rene Furterer,  której produkty są przygotowywane na bazie wyciągów roślinnych, olejki eteryczne charakteryzują się zdolnością przenikania w głąb skóry, gdzie są natychmiast absorbowane i oddziałują bezpośrednio na cebulkę, by włosy od samego początku wyrastały zdrowe. To bardzo ważne, bo wzrost włosów trwa przez całe życie, jeśli tylko zachowane są cebulki włosowe. 


Małgorzata Cymer,
wiceprezes firmy Cosmatrade
Rynek szybko przyjmuje dobre produkty
Jesteśmy obecni z naszymi produktami już w prawie siedmiuset punktach handlowych i to udało nam się osiągnąć zaledwie w kilka miesięcy, od początku lutego bieżącego roku. Kosmetyki Vital Derm z olejkiem arganowym są już dostępne w handlu tradycyjnym, w drogeriach i w aptekach. Znakomicie układa nami się współpraca z Kosmeterią i z drogeriami Jasmin. Wchodzimy do sieci drogerii Vica, Wispol, Kama. Finalizujemy umowę z PGD, Integrą Nova na dostawy do Drogerii Laboo. Sprzedajemy nasze produkty przez apteki sieci Dr.Max, Juventa, Arnika, Sekret Zdrowia, Phoenix Pharma, Bliska, Żyj Zdrowo oraz w ponad 300 drogeriach i aptekach prywatnych.
Ciągle rozszerzamy dystrybucję i zapraszamy do współpracy kolejnych właścicieli sklepów i kolejne sieci. Ze swojej strony zapewniamy szerokie i profesjonalne wsparcie dla detalu. Kosmetyki sprzedajemy z prawem zwrotu, choć do tej pory nie zdarzyło nam się, aby ktoś je odesłał. To naprawdę produkty bardzo dobrej jakości i w korzystnej cenie. Cena jest kluczowa, ale liczy się też to, co za nią konsument otrzymuje. Nasz 100% olejek arganowy Argan Vital Skin Oil, który oferujemy, jest ręcznie ekstrahowany na zimno w kamiennych żarnach z orzechów drzewa Arganowego i pochodzi z plantacji w Agadir w Maroko położonej na obszarze „Rezerwatu Biosfery” poświadczonym przez UNESCO. Możemy się wylegitymować pięcioma certyfikatami świadczącymi o jego pochodzeniu i stuprocentowej naturalności.
Bardzo chętnie przekazujemy wszelką wiedzę o naszych produktach na szkoleniach dla personelu sklepów, a każda ekspedientka otrzymuje od nas kosmetyk do przetestowania w domu. Uważam, że to niezbędne, aby osoby, które mają polecać nasze produkty osobiście je sprawdziły. Profesjonalny, świadomy walorów produktu sprzedawca to absolutnie kluczowy czynnik dla powodzenia marki na rynku.
Do sklepów nasze produkty trafiają w ułatwiających ekspozycję displeyach, wyposażonych w ulotki i testery. Dajemy do dyspozycji próbki i miniprodukty. Inwestujemy w gazetki wydawane przez sieci. Organizujemy konkursy dla konsumentów, dermokonsultacje i wiele innych akcji na terenie drogerii i aptek. Myślę, że ważne jest to, że nawiązujemy bezpośrednie relacje z właścicielami sklepów. Do mnie zawsze można napisać, zadzwonić. „Pani Małgorzato, może zrobimy fajną wystawę albo tydzień z marką Vital Derm w naszej drogerii?” – telefony z takimi propozycjami odbieram i bardzo chętnie z nich korzystam. Współpraca, gdy producent i właściciel sklepu oraz jego pracownicy odbierają na jednakowych falach, zawsze przynosi obopólne korzyści. 

Czy wiesz, że?

Wyciągi roślinne i olejki eteryczne wykorzystywane w kosmetykach do włosów mają zbawienny wpływ na ich kondycję – zdrowie i wygląd. Oto przykłady tylko niektórych z nich:
Akant – podkreśla skręt loków
Awokado – odżywia i nawilża
Cytryna – działa przeciwzapalnie
Dynia – reguluje wydzielanie sebum
Goździki – działają antyseptycznie
Lawenda – działa przeciwzapalnie i zabliźniająco
Masło karite – odbudowuje i odżywia
Melaleuca – działa przeciwgrzybicznie i pielęgnacyjnie
Mięta – uśmierza ból, łagodzi
Oczar wirginijski – podtrzymuje i utrwala kolor w głębi warstwy keratynowej
Palma – regeneruje i odżywia
Pigwa – wzmacnia i nawilża
Sezam – nawilża i chroni
Szałwia – stymuluje porost włosa, wzmacnia zabliźnianie
Tymianek – poprawia krążenie krwi
Wyciąg z wiśni chilijskiej – nadaje blask
Żeń-szeń – wzmacnia cebulkę włosa
Źródło: Rene Furterer


(kb)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
03.04.2025 00:31
Rita Ora i Anna Lahey gościły w Warszawie, promując autorską linię kosmetyków do włosów
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Rita Ora i Anna Lahey gościły w perfumerii Douglas w warszawskiej Arkadii / Douglas mat.pras.
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Warszawa, Douglas - premiera marki Typebea / Marzena Szulc
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
od lewej: Katarzyna Mauduit (Douglas), Rita Ora i Anna Lahey
Gallery

Rita Ora, piosenkarka, aktorka, ikona mody i urody oraz Anna Lahey – przedsiębiorczyni w branży global beauty, pojawiły się w Warszawie, aby zaprezentować swoją autorską markę kosmetyków do włosów Typebea. Produkty dostępne są na wyłączność w perfumerii Douglas oraz na Douglas.pl.

Ostatniego dnia marca w samo południe, we flagowej perfumerii Douglas w Westfield Arkadia, Rita Ora i Anna Lahey spotkały się z przedstawicielami mediów, internetu oraz klientami. 

Podczas panelu dyskusyjnego Anna i Rita podzieliły się swoimi doświadczeniami, związanymi z problemem wypadania włosów oraz potrzebą odbudowy pewności siebie. Jak przyznała Rita Ora, lata intensywnej stylizacji fryzury doprowadziły do osłabienia włosów, co stało się impulsem do działania. Świadome, jak istotny wpływ na samoocenę mają zdrowe i zadbane włosy, postanowiły stworzyć Typebea – markę dedykowaną wsparciu każdego rodzaju włosów.

W skład gamy produktowej dostępnej w sieci Douglas wchodzą: szampon, odżywka, maska pielęgnacyjna i serum do skóry głowy z peptydami. Łącznie jest to sześć specjalistycznych kosmetyków. Wszystkie zostały opracowane z aktywnych składników, wolnych od siarczanów, parabenów i silikonów. Główną rolę odgrywa w nich substancja czynna Baicapil™, która ogranicza wypadanie włosów – nawet o 60 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy. Kosmetyki te stosowane na co dzień sprawią, że włosy staną się w widoczny sposób grubsze, mocniejsze i dłuższe – przekonywały założycielki marki.

Obie panie opowiedziały także o procesie powstawania linii, m.in. kilkuletnich badaniach klinicznych nad każdym produktem. Zdradziły również swoje ulubione „must haves” z gamy Typebea, a nawet zaprezentowały sposób ich aplikacji, udowadniając łatwość ich użytkowania.

Na zakończenie spotkania organizatorzy zaprosili zebranych gości do przywitania się osobiście i zrobienia wspólnych zdjęć z Ritą Orą i Anną Lahey.

Do 2027 roku globalny rynek pielęgnacji włosów i skóry głowy prawdopodobnie wzrośnie do 121 miliardów dolarów przy CAGR na poziomie 6,5 proc. Z kolei segment z produktami ograniczającymi wypadanie włosów będzie stanowił na nim największą kategorię. Produkty marki Typebea doskonale wpisują się w ten nurt, spełniając wymagania konsumentów niezależnie od rodzaju włosów i typu skóry głowy – podkreśla Douglas.

Douglas jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów światowych oraz polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność (tak jak wspomniana wyżej marka Typebea). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
10.03.2025 06:00
Włosy: czy można naprawić skutki utraty melatoniny?
Kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnelmat. pras.

Obecnie ponad połowa kobiet deklaruje niezadowolenie z koloru swoich włosów, wskazując matowość jako główną przyczynę. Powodem tego zjawiska jest stopniowa utrata melaniny, której spadek powoduje utratę koloru i połysku, w efekcie włosy stają się coraz bardziej matowe i ostatecznie siwieją.

L‘Oréal Professionnel, marka znana ze swoich technologicznych innowacji, czerpie teraz inspiracje z odległych wszechświatów, przekraczając granice kreatywności. Ostatnia kolekcja sięga kosmosu, a konkretnie: planety Saturn. Źródłem inspiracji dla świetlistych brązowych odcieni stały się bowiem lustrzane jeziora Tytana – największego księżyca Saturna.

Brąz na zimno lub na ciepło

Marka L‘Oréal Professionnel wprowadziła 10 żywych, wyrazistych odcieni w ramach pięciu unikalnych rodzin kolorystycznych: brąz zostaje na nowo zdefiniowany, stając się popielatym, złotym, mokka, ciepłym lub chłodnym.

Tym samym kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnel. Wielowymiarowe odcienie na nowo definiują brązowe włosy, nadając im wyjątkowo olśniewające refleksy, trzy razy więcej połysku i 100-procentowe odzwierciedlenie prawdziwych tonów.

Zainspirowana Tytanem, największym księżycem Saturna, ta kolekcja w pełni oddaje misję marki, jaką jest ciągłe czerpanie inspiracji z nowych, nieodkrytych terytoriów, w tym również z kosmosu – podkreśla L’Oréal, przypominając, że pozostaje liderem i pionierem w dziedzinie koloryzacji włosów od ponad 115 lat, współpracując z naukowcami i profesjonalnymi fryzjerami.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Kobiety z brązowymi włosami stale poszukują sposobów, aby nadać swojemu kolorowi wyrazistości i wielowymiarowości, a unikalnych refleksów. Hasło "Jak sprawić, by brązowe włosy nie były nudne?" zanotowało aż 2,9 mld wyświetleń, a nowe odcienie brązu zdominowały media społecznościowe dzięki popularnym hasztagom, takim jak #SmokyBrunetteHair (462 miliony wyświetleń), #ChocolateHair (98 milionów wyświetleń) i #HoneyBrown (50 milionów wyświetleń).

Aplikacja dobierze odcień

W wyborze najlepszego z 50 odcieni pomoże aplikacja My Hair [iD]. Jest to profesjonalne narzędzie, służące do wirtualnej przymiarki koloru, zaprojektowane zarówno dla profesjonalnych fryzjerów, jak i konsumentek. Dzięki funkcji wirtualnej przymiarki koloru można pomóc brunetkom znaleźć idealny odcień Tytanowego Brązu z gamy Dia color lub pożądany odcień z gamy iNOA. Ta wszechstronna aplikacja oferuje również kompleksową konsultację kolorystyczną i diagnozę włosów.

Cały proces konsultacji składa się z pięciu głównych kroków, aby zapewnić najlepsze doświadczenie. Są to: inspiracja, diagnoza, sugestia, wybór ostatecznego odcienia oraz formuła, gdzie to aplikacja dostarcza fryzjerowi spersonalizowaną formułę koloryzacji.

Włosy w Metaverse

Od 1909 roku, kiedy to założyciel marki Eugène Schuller stworzył pierwszą nieszkodliwą farbę do włosów, L‘Oréal Professionnel jest pionierem w branży fryzjerskiej. Począwszy od kluczowych innowacji produktowych, takich jak gama iNOA, po wejście w świat Metaverse, marka na nowo definiuje krajobraz branży, jednocześnie realizując swoją misję bycia najlepszym partnerem profesjonalistów.

Wprowadzając Dia Color, marka ujawnia naukowe podstawy matowienia włosów i oferuje rozwiązanie, które odwraca skutki utraty melaniny we włóknie włosa, po raz kolejny demonstrując swoje zaangażowanie w tworzenie produktów, odpowiadających na różnorodne potrzeby związane z włosami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. kwiecień 2025 23:35