StoryEditor
Włosy
31.05.2023 00:00

Najmodniejsze cięcia, kolory i stylizacje włosów na lato 2023

French balayage pearls to technika koloryzacji łącząca delikatne i stopniowe rozjaśnianie z neutralizacją tonów, oferująca w efekcie wielowymiarową, świetlistą oraz perłową koloryzację / fot. materiały prasowe
Strzyżenie, koloryzację i stylizację łączy w tym sezonie jedno hasło – naturalność. L’Oréal Professionnel Paris podpowiada, jak wykorzystać ten trend i podkreślić naturalne piękno włosów, by uzyskać najbardziej efektowny rezultat.

Wyczekane wyjazdy, muzyczne festiwale i wieczorne wyjścia – te wszystkie letnie atrakcje to dla wielu osób okazje, podczas których pragną wyglądać spektakularnie, w zgodzie z aktualnymi trendami. L’Oréal Professionnel Paris podpowiada, jak kształtują się te dotyczące włosów.

Perłowa koloryzacja

Wyrafinowany, ale jednocześnie naturalny i dopasowany do indywidualnych cech look? To najbardziej oczekiwany w kwestii koloru włosów rezultat, którego osiągnięcie umożliwia hit tegorocznego lata – French Balayage Pearls. To technika koloryzacji łącząca delikatne i stopniowe rozjaśnianie z neutralizacją tonów, oferująca w efekcie wielowymiarową, świetlistą oraz perłową koloryzację.

Maksymalne wygładzenie lub surferskie fale

Wet hair to dobrze znany już efekt, który od kilku sezonów można obserwować na Instagramie wśród najbardziej popularnych it-girls. Latem 2023 będzie można go zobaczyć w kilku odsłonach – na rozpuszczonych, zaczesanych do tyłu włosach, a także w mocno ściśniętym koczku. Uzyskanie takiego rezultatu w każdym przypadku warto zacząć od wyciągnięcia włosów urządzeniem do stylizacji. Następnym krokiem jest aplikacja wygładzającego kosmetyku. Żel-krem lub olejek podkreślą wygładzenie oraz pozwolą skontrolować gładkość włosów. 

Zupełnie odwrotny, ale równie popularny, typowo wakacyjny sposób stylizacji włosów, który zatriumfuje również w 2023 roku to surferskie fale. To uwielbiana od kilku sezonów fryzura, dodająca uroku oraz umożliwiająca podkreślenie naturalnej urody. Do jej stworzenia używa się specjalnego sprayu z solą morską, która pozwala na osiągniecie tego konkretnego rodzaju zmierzwionych fal i delikatnie matowego wykończenia włosów – niczym te potraktowane przez słoną wodę i wiatr.

Bob, cieniowanie i grzywka curtain-bangs

Formą, która regularnie wraca na szczyt listy trendów, jest tzw. bob. Latem 2023 najmodniejszy będzie box bob, czyli bardzo klasyczna fryzura, bez większego cieniowania, której charakterystyczną cechą jest mocna, ciężka linia. Alternatywą dla tej fryzury, którą również będzie można zobaczyć na ulicach latem 2023, będzie delikatne cieniowanie. Od tego znanego sprzed lat, odróżni je maksymalna naturalność. Z mody nie wychodzą też grzywki, szczególnie te w wersji ‘curtain-bangs’, czyli dłuższe, rozchodzące się na boki i delikatnie wpadające w oczy. Niezmiennie są one uwielbiana za efekt wyszczuplenia oraz wydłużenia twarzy.

Podstawa fantastycznych fryzur - pielęgnacja

Lato 2023 to konkretne rodzaje cięć, koloryzacji oraz stylizacji – wszystkie w duchu trendu na naturalność oraz dające możliwość modyfikacji i dostosowywania do indywidualnych cech. Typ karnacji, kształt twarzy, wysokość czoła czy typ skrętu włosa – te wszystkie elementy mają duże znaczenie przy jakimkolwiek wyborze związanym z włosami, również tym dotyczącym pielęgnacji. Tylko ta dobrze dobrana, uwzględniająca potrzeby włosów oraz dostosowana do pory roku, pozwoli utrzymać pożądany efekt przez długi czas.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 18:34