StoryEditor
Włosy
28.04.2017 00:00

Kolor reaktywacja! Jak poradzić sobie z odrostami?

Pełen blasku, nasycony kolor włosów, który tak zachwyca zaraz po farbowaniu, niestety blednie z każdym kolejnym dniem. Już po tygodniu czy dwóch chciałoby się znów nałożyć farbę. Przed tym jednak powstrzymuje obawa o kondycję włosów. Z pomocą przychodzą produkty, dzięki którym oczekiwanie na kolejne farbowanie nie jest już tak dużym wyrzeczeniem.

Codzienna pielęgnacja – zwłaszcza mycie włosów, które wypłukuje kolor – a także czynniki zewnętrzne, takie jak promieniowanie słoneczne, sprawiają, że farbowane włosy tracą blask i pożądany odcień. Jednak proces trwałej koloryzacji, który otwiera łuski włosa, by pigmenty trafiły do jego wnętrza, nie jest obojętny dla struktury i kondycji włosów. Dlatego warto tak długo, jak to możliwe, przedłużać czas między kolejnymi farbowaniami.

Nielubiane żółte tony

Tomek Bożek, stylista fryzur z warszawskiego atelier U Fryzjerów, swoim klientkom poleca profesjonalne szampony i odżywki, przeznaczone do włosów farbowanych. Oprócz składników myjących i pielęgnacyjnych mają one w sobie barwniki, dlatego dobiera się je do koloru włosów. Należy je stosować zwłaszcza w przypadku włosów farbowanych na blond i odcienie rudego. Te kolory najłatwiej się wymywają ze względu na duże rozmiary cząsteczek pigmentów. Aby mogły wniknąć do wnętrza włosów, podczas koloryzacji mocniej rozchylane są łuski włosów. W efekcie kolor łatwiej się także wypłukuje – rudości tracą początkową intensywność i głębię, a zamiast pięknych odcieni blond pojawiają się żółte lub zielonkawe tony.  

Blondynki mogą sięgnąć do „babcinych receptur” i płukać włosy rozjaśniającym rumiankiem. Na rynku jest też szereg gotowych kosmetyków dla blondynek. Odżywki przeciw żółknięciu włosów mają właściwości pielęgnacyjne – włosy po ich użyciu stają się elastyczne i miękkie. Oprócz składników odżywczych zawierają także barwnik (np. fioletowy) neutralizujący żółte tony i odświeżający odcień blond.

Żółty odcień na włosach blond lub siwych niwelują także płukanki. Nadają im one delikatny odcień różu, fioletu lub srebra, który może być ciekawym elementem stylizacyjnym. Równocześnie pielęgnują włosy i nadają im efekt zdrowego rozświetlenia.

Niechciane odrosty i reaktywacja koloru

Nie tylko blondynki mają problem z matowymi włosami i blednącym kolorem. Osoby farbujące włosy na ciemne odcienie narzekają często na szybko pojawiające się odrosty odkrywające siwiznę. Tomek Bożek przygotowuje dla takich klientek mieszankę, którą mogą w domu nakładać u nasady włosów nawet co tydzień. – Odrosty znikają, a dzięki rozprowadzeniu farby na kilka minut przed spłukaniem na resztę włosów kolor całości zostaje odświeżony – mówi stylista.

Podobne rozwiązanie zastosowali producenci farb do użytku domowego. Takie produkty zawierają reaktywator koloru, którego można użyć kilkanaście dni po farbowaniu. Pokrywa on włosy dodatkowym pigmentem, by przywrócić im intensywność koloru. Działa na zewnętrzną powłokę włosów, czyli tam, gdzie proces blednięcia zachodzi najintensywniej. Jest przy tym łagodniejszy niż farba, bo nie wnika do wnętrza włosa, a do koloryzacji nie wykorzystuje żadnych utrwalaczy, które mogłyby naruszać jego strukturę.

Kolor między farbowaniami podtrzymują także pianki rewitalizujące kolor. Farbowanie nimi jest łagodniejsze niż tradycyjne, dzięki czemu nie osłabiają one włosów oczekujących na kolejną koloryzację. Pianki, oprócz tego, że świetnie radzą sobie z odrostami, mogą też być stosowane do włosów naturalnych, z których wydobywają kolor i blask.

Błyskawiczna korekta do pierwszego mycia

Jeszcze inną metodą radzenia sobie z odrostami mogą być korektory w sztyfcie lub w sprayu.  To ratunek „w ostatniej chwili”. Można ich używać na suche, a nawet już wystylizowane włosy, a potem wrzucić do torebki, by mieć pod ręką, gdy zajdzie potrzeba zrobienia poprawek w ciągu dnia. Kolor   pozostanie na włosach tylko do pierwszego mycia, podobnie jak suchy szampon z pigmentami kolorystycznymi. Nadaje on kolor włosom podczas odświeżania i stylizacji zarówno w przypadku blondynek, szatynek, brunetek, jak i rudych, nie wpływając negatywnie na kondycję włosów.

Kolor i regeneracja

Produkty do odświeżania koloru działają łagodnie na włosy nie tylko dzięki temu, że wykorzystane w nich pigmenty osiadają na powierzchni włosa, a nie wnikają do wnętrza. Wiele także dodatkowo    pielęgnuje i regeneruje włosy. Tak działają nowoczesne szampony koloryzujące. Oprócz tego, że szybko odświeżają barwę włosów, przy okazji pielęgnują włosy i nadają im połysk.

Podobnie działają koloryzujące maski do włosów. Ich pigmenty pozwalają pogłębić odcień włosów, a składniki odżywcze, takie jak proteiny jedwabiu i olej konopny, dodają blasku i odżywiają włosy.

Również wiele tonerów i płukanek, które pomagają zlikwidować odrosty, ma działanie pielęgnujące, ponieważ zawierają składniki, które wygładzają włosy.

Wszystkie tego typu produkty nie są trwałe, podczas każdego mycia zawarte w nich barwniki spłukują się z włosów. Jednak dzięki temu, że nie zawierają żadnych rozpulchniaczy czy utrwalaczy (woda utleniona, amoniak), można ich używać tak często, jak jest to konieczne. Przywracają intensywność koloru i połysk włosom farbowanym na rozmaite odcienie, bez uszczerbku dla ich zdrowia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:18