StoryEditor
Włosy
28.04.2017 00:00

Kolor reaktywacja! Jak poradzić sobie z odrostami?

Pełen blasku, nasycony kolor włosów, który tak zachwyca zaraz po farbowaniu, niestety blednie z każdym kolejnym dniem. Już po tygodniu czy dwóch chciałoby się znów nałożyć farbę. Przed tym jednak powstrzymuje obawa o kondycję włosów. Z pomocą przychodzą produkty, dzięki którym oczekiwanie na kolejne farbowanie nie jest już tak dużym wyrzeczeniem.

Codzienna pielęgnacja – zwłaszcza mycie włosów, które wypłukuje kolor – a także czynniki zewnętrzne, takie jak promieniowanie słoneczne, sprawiają, że farbowane włosy tracą blask i pożądany odcień. Jednak proces trwałej koloryzacji, który otwiera łuski włosa, by pigmenty trafiły do jego wnętrza, nie jest obojętny dla struktury i kondycji włosów. Dlatego warto tak długo, jak to możliwe, przedłużać czas między kolejnymi farbowaniami.

Nielubiane żółte tony

Tomek Bożek, stylista fryzur z warszawskiego atelier U Fryzjerów, swoim klientkom poleca profesjonalne szampony i odżywki, przeznaczone do włosów farbowanych. Oprócz składników myjących i pielęgnacyjnych mają one w sobie barwniki, dlatego dobiera się je do koloru włosów. Należy je stosować zwłaszcza w przypadku włosów farbowanych na blond i odcienie rudego. Te kolory najłatwiej się wymywają ze względu na duże rozmiary cząsteczek pigmentów. Aby mogły wniknąć do wnętrza włosów, podczas koloryzacji mocniej rozchylane są łuski włosów. W efekcie kolor łatwiej się także wypłukuje – rudości tracą początkową intensywność i głębię, a zamiast pięknych odcieni blond pojawiają się żółte lub zielonkawe tony.  

Blondynki mogą sięgnąć do „babcinych receptur” i płukać włosy rozjaśniającym rumiankiem. Na rynku jest też szereg gotowych kosmetyków dla blondynek. Odżywki przeciw żółknięciu włosów mają właściwości pielęgnacyjne – włosy po ich użyciu stają się elastyczne i miękkie. Oprócz składników odżywczych zawierają także barwnik (np. fioletowy) neutralizujący żółte tony i odświeżający odcień blond.

Żółty odcień na włosach blond lub siwych niwelują także płukanki. Nadają im one delikatny odcień różu, fioletu lub srebra, który może być ciekawym elementem stylizacyjnym. Równocześnie pielęgnują włosy i nadają im efekt zdrowego rozświetlenia.

Niechciane odrosty i reaktywacja koloru

Nie tylko blondynki mają problem z matowymi włosami i blednącym kolorem. Osoby farbujące włosy na ciemne odcienie narzekają często na szybko pojawiające się odrosty odkrywające siwiznę. Tomek Bożek przygotowuje dla takich klientek mieszankę, którą mogą w domu nakładać u nasady włosów nawet co tydzień. – Odrosty znikają, a dzięki rozprowadzeniu farby na kilka minut przed spłukaniem na resztę włosów kolor całości zostaje odświeżony – mówi stylista.

Podobne rozwiązanie zastosowali producenci farb do użytku domowego. Takie produkty zawierają reaktywator koloru, którego można użyć kilkanaście dni po farbowaniu. Pokrywa on włosy dodatkowym pigmentem, by przywrócić im intensywność koloru. Działa na zewnętrzną powłokę włosów, czyli tam, gdzie proces blednięcia zachodzi najintensywniej. Jest przy tym łagodniejszy niż farba, bo nie wnika do wnętrza włosa, a do koloryzacji nie wykorzystuje żadnych utrwalaczy, które mogłyby naruszać jego strukturę.

Kolor między farbowaniami podtrzymują także pianki rewitalizujące kolor. Farbowanie nimi jest łagodniejsze niż tradycyjne, dzięki czemu nie osłabiają one włosów oczekujących na kolejną koloryzację. Pianki, oprócz tego, że świetnie radzą sobie z odrostami, mogą też być stosowane do włosów naturalnych, z których wydobywają kolor i blask.

Błyskawiczna korekta do pierwszego mycia

Jeszcze inną metodą radzenia sobie z odrostami mogą być korektory w sztyfcie lub w sprayu.  To ratunek „w ostatniej chwili”. Można ich używać na suche, a nawet już wystylizowane włosy, a potem wrzucić do torebki, by mieć pod ręką, gdy zajdzie potrzeba zrobienia poprawek w ciągu dnia. Kolor   pozostanie na włosach tylko do pierwszego mycia, podobnie jak suchy szampon z pigmentami kolorystycznymi. Nadaje on kolor włosom podczas odświeżania i stylizacji zarówno w przypadku blondynek, szatynek, brunetek, jak i rudych, nie wpływając negatywnie na kondycję włosów.

Kolor i regeneracja

Produkty do odświeżania koloru działają łagodnie na włosy nie tylko dzięki temu, że wykorzystane w nich pigmenty osiadają na powierzchni włosa, a nie wnikają do wnętrza. Wiele także dodatkowo    pielęgnuje i regeneruje włosy. Tak działają nowoczesne szampony koloryzujące. Oprócz tego, że szybko odświeżają barwę włosów, przy okazji pielęgnują włosy i nadają im połysk.

Podobnie działają koloryzujące maski do włosów. Ich pigmenty pozwalają pogłębić odcień włosów, a składniki odżywcze, takie jak proteiny jedwabiu i olej konopny, dodają blasku i odżywiają włosy.

Również wiele tonerów i płukanek, które pomagają zlikwidować odrosty, ma działanie pielęgnujące, ponieważ zawierają składniki, które wygładzają włosy.

Wszystkie tego typu produkty nie są trwałe, podczas każdego mycia zawarte w nich barwniki spłukują się z włosów. Jednak dzięki temu, że nie zawierają żadnych rozpulchniaczy czy utrwalaczy (woda utleniona, amoniak), można ich używać tak często, jak jest to konieczne. Przywracają intensywność koloru i połysk włosom farbowanym na rozmaite odcienie, bez uszczerbku dla ich zdrowia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:10