StoryEditor
Włosy
26.10.2010 00:00

Jesienne stylizacje

Od artystycznego nieładu i długich włosów czesanych wiatrem po krótkie, geometryczne fryzurki w wyrazistym kolorze. Można powiedzieć, że tej jesieni modne jest to… w czym po prostu czujemy się dobrze.  

 

Podstawą jest naturalny wygląd. Miła dla oka moda, która powoduje, że kobiety z przyjemnością rozpuszczają długie, piękne włosy. Jeśli wybierają krótkie fryzury, to również takie, na których nie widać przerysowanej stylizacji. Fryzjerzy podkreślają: włosy przede wszystkim muszą być zadbane i dobrze obcięte, wtedy w każdym uczesaniu będziemy czuć się dobrze. Wydaje się, że kobietom nie trzeba tego powtarzać. Wg danych marki Dove dla 68 proc. Polek wygląd włosów ma istotny wpływ na samoocenę, a 21 proc. z nich deklaruje, że wygląd włosów jest nawet ważniejszy niż zdrowie!
Odniesienie do naturalności odnajdziemy również w koloryzacji włosów. – Nadchodzącej jesieni należy postawić przede wszystkim na głęboki i bogaty w naturalne refleksy kolor – radzą styliści marki Londa. Odchodzi się od szokowania kolorem, eksperymentowania z odcieniami oraz wyraźnymi pasemkami w kontrastujących ze sobą barwach. Modne są włosy w intensywnych, naturalnych i wielotonowych odcieniach.

– Nie ma jednej idealnej długości lub koloru włosów – jest wiele obliczy jednego cięcia – podkreśla Sally Brooks, dyrektor artystyczna marki Nivea. Dzięki temu możemy łatwo dopasować fryzurę do ubioru, makijażu, okazji lub nastroju. Odważne osoby, które bez obaw podchodzą do stylizacji swoich włosów, mogą w mgnieniu oka całkowicie zmienić swój wygląd, a co za tym idzie – własne samopoczucie.

O bezpiecznym farbowaniu włosów w domowych warunkach opowiada Artur Raczkiewicz, stylista Schwarzkopf&Henkel



Farbowanie włosów jest jednym z najpopularniejszych zabiegów pielęgnacyjnych, który kobiety samodzielnie wykonują w domu. Co zrobić, aby jego efekt był zadowalający?


Podstawą jest baza, czyli naturalny kolor włosów i kolor, który chcemy uzyskać po farbowaniu. Różnica pomiędzy nimi nie powinna być zbyt duża.
Rozumiem, że jeśli blondynka w ciągu godziny stanie się brunetką, zmiana może być zbyt drastyczna.
Na ogół kobieta jest z tego efektu niezadowolona, choć wcześniej wydawało jej się, że właśnie takiego koloru pragnie. Sięga więc po kolejny produkt, po kolejny i po kolejny, a fryzjer do którego trafia na końcu szukając ratunku, załamuje ręce. Farbowanie włosów w domu musi przebiegać bezpiecznie, a na poczucie tego bezpieczeństwa składa się również kolor, jaki w jego efekcie uzyskujemy. Dlatego różnice kolorystyczne przed i po farbowaniu nie powinny być zbyt duże.
Czy są jakieś podstawowe zasady dotyczące dobierania koloru włosów do typu urody, karnacji?
Tak, wynikają one np. z chłodnego lub ciepłego odcienia skóry. Pierwszą wskazówką jest jednak oprawa oczu – naturalny kolor brwi jest odzwierciedleniem naszego naturalnego koloru włosów. Rzadko blondynka koloryzuje brwi na czarno – z włosami powinno być bardzo podobnie.

Czy brunetka może przejść na odcień blond?
Samodzielnie niestety nie. Zdecydowanie odradzam eksperymentowanie w domu z drastycznym rozjaśnianiem i koloryzacją. Jest to zabieg zbyt odpowiedzialny, wymagający odpowiedniego przygotowania włosa, a potem jego regeneracji oraz umiejętnego, równomiernego rozłożenia produktu na całej powierzchni włosów.
Podsumowując – podstawy udanej domowej  koloryzacji włosów to…
Przede wszystkim odpowiedni produkt, który zapewnia głęboki, intensywny, ale wyglądający naturalnie kolor włosów. Produkt, który pokrywa siwe włosy i odrosty, nie wypłukuje się szybko oraz ma dodatkowe działanie pielęgnacyjne. Przed farbowaniem włosów wystarczy nawet amatorska diagnoza włosów – trzeba wiedzieć, z jakim kolorem przychodzę po kosmetyk do koloryzacji, jaki odcień chcę po niej uzyskać i czy będę zmieniać kolor w większym stopniu w przyszłości. Bardzo pomocne są karty kolorów dostępne w drogeriach – można na próbkach włosów ocenić odcień farby. Koniecznie trzeba czytać informacje zawarte na opakowaniach produktów i w ulotkach. Tu naprawdę znajdują się wszelkie wskazówki, które pomogą uzyskać upragniony efekt koloryzacji i przeprowadzić ją bezpiecznie oraz w profesjonalny sposób w domowych warunkach.
Dziękuję  za rozmowę
Katarzyna Bochner


Piotr Domosławski, stylista marki Gosh Professional
Kontrolowana swoboda
Trendy na nadchodzący sezon jesień-zima 2010/2011 to swoboda, trochę wspomnień z wakacji, ale również spokojny i stonowany wizerunek kobiety świadomej własnych potrzeb. Linia fryzur nawiązuje do stylu hippie, czyli długie proste włosy bądź lekko falowane, o naturalnych kolorach, bardzo modnych. Nadal pozostaje odrost, ale wykonany profesjonalnie, a nie taki, który żyje własnym życiem. Przy takich fryzurach bardzo ważna jest jak najbardziej naturalna stylizacja czyli wszelkiego rodzaju upięcia, koki oraz kucyki lekko niestaranne i niedopracowane. Drugim trendem są krótkie geometryczne fryzury o zdecydowanej formie oraz wyraźnym kolorze. Ten lekko minimalistyczny styl doskonale sprawdzi się zimą.
Indywidualny styl – mieszaj i łącz!

W świecie mody wiodącym trendem sezonu jesień/zima 2011 jest „Mix & Match” – czyli mieszanie i łączenie. Nowa kolekcja fryzur autorstwa Sally Brooks, dyrektor artystycznej Nivea pokazuje,  w jaki sposób z łatwością, stosując różne produkty do stylizacji  włosów, można tworzyć efektowne fryzury i indywidualne style, nie zmieniając obcięcia.  „Mix & Match”  widzimy również w makijażu, gdzie neutralne usta idą  w parze z mocnym makijażem oczu, lub odwrotnie.

Zalotnie i z fantazją


Nowoczesne podejście do klasycznego koka z dodatkową miękkością uzyskaną poprzez nastroszenie zewnętrznej warstwy włosów daje efekt wykończenia jak ze snu.

Soft and Sexy


Długie, lekko wycieniowane włosy zostają przekształcone w lśniącą burzę pełną fal  o głębokim blasku, wychwytującą promienie słoneczne.

Eteryczny Anioł


Poprzez połączenie gładkości boków z burzą anielsko  karbowanych włosów  fryzura robi magiczne wrażenie.

Miejski Glam


Krótkie włosy zostają odmienione przez ich przygładzenie do tyłu za pomocą żelu i uczesane w fale otulające głowę.

Alicja w Krainie Czarów

Poprzez połączenie gładkości boków z burzą anielsko  karbowanych włosów  fryzura robi magiczne wrażenie.

 

Wiadomości Kosmetyczne, Październik 2010 Nr 10 (46)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 17:32