StoryEditor
Włosy
19.08.2020 00:00

Jak zadbać o włosy w końcówce lata? Wykształć zdrowe nawyki

Lato to piękny czas, jednak jest szczególnie trudny dla kondycji naszych włosów. Gorące słońce, piasek i słona woda nie są ich sprzymierzeńcami. Dlatego, szczególnie teraz powinnyśmy otoczyć je szczególną troską. Wystarczy poświęcić im kilka krótkich chwil, by nadal cieszyć się ich blaskiem. Jak zadbać o włosy w wakacyjnym czasie?

Jeszcze przed pielęgnacją warto pomyśleć o kilku nawykach, które wpływają na kondycję włosów. Niektóre z nich, mogą okazać się zaskakujące - radzą specjaliści marki Natura Siberica.

Nie za ciasno 

Najczęstszy z nich to nieprawidłowe wiązanie. Szczególnie latem, wiele z nas wybiera wygodne upięcia, które nie męczą podczas upałów. Okazuje się, że niewinne koczki i kucyki potrafią być przyczyną połamanych końców, a nawet osłabienia mieszków włosowych. Wszystko za sprawą cienkich gumek, które działają niczym brzytwa, oraz zbyt ciasnego wiązania.

Rozczesuj ostrożnie

Kolejnym, włosowym „grzechem” jest ich rozczesywanie. Po pierwsze należy wybrać dobrą szczotkę, która nie łamie końców. Po drugie, rozczesywanie należy zaczynać od końców, kierując się ku górze. Najbardziej wrażliwe włosy są wtedy, kiedy są mokre, dlatego warto poczekać ze szczotkowaniem do czasu, aż wyschną.

Bez prostowania

W niesławnym „rankingu” anty-pielęgnacyjnych zabiegów, jak zawsze nie może zabraknąć prostownicy. Choć zapewne wszyscy już znają efekty jej działania, specjaliści powtarzają to niczym mantrę… Wysokim temperaturom mówimy zdecydowane „nie”. Na szczęście, wakacyjne loki są na czasie!

SPA dla włosów

Przynajmniej raz w tygodniu warto znaleźć wolną chwilę na małe SPA dla włosów. Nieocenione będą nawilżające zabiegi, które dodają im witalności i blasku. Już dodatkowe 5-7 minut wystarczy, by nałożyć regenerującą maskę do włosów. Kiedy dysponujesz większą ilością czasu warto skusić się na olejowanie. Na wilgotne bądź suche włosy wystarczy nałożyć odrobinę dowolnego oleju. Ten zabieg powinien trwać od 15 minut do nawet całej nocy. To świetny sposób na utrzymanie włosów w dobrej kondycji, który chroni włosy przed utratą wilgoci i je uelastycznia. 

Codzienna pielęgnacja

Zdrowe nawyki do także zdrowe podejście do codziennej pielęgnacji. Przede wszystkim należy przyjrzeć się kosmetykom, których używamy. To one stanowią dla włosów odżywczą „pożywkę”, dlatego należy unikać tych, o niezdrowych i niesprawdzonych składach. Specjaliści marki Natura Siberica na wakacyjną pielęgnację polecają produkty z hydrolatami, które są naturalnym, skoncentrowanym koktajlem wypełnionym witaminami i mikroelementami. Zawierają cenne składniki, a ich pH jest zbliżone do tego, jakie ma nasza skóra. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 21:14