StoryEditor
Włosy
17.02.2013 00:00

Jak we włosach wygladac dobrze

„Panie Piotrze, znudził mi się już ten kolor włosów, chcę wyglądać inaczej, niech mi pan coś doradzi” – mówi pani, która wpada do Twojego atelier. Co robisz?Zwracam uwagę na odcień cery, kolor i oprawę oczu. Najlepiej, jeśli mam możliwość obejrzenia cery bez makijażu, wtedy widać prawdziwy koloryt i czy przypadkiem nie jest naczynkowa, czy nie występują sińce pod oczami. Kolor włosów wpływa później na to, czy te mankamenty bledną, czy wprost przeciwnie – są jeszcze bardziej widoczne. O, dla ciebie wybrałbym na przykład nieco jaśniejszy kolor, widziałbym cię w ciemnych blondach albo jaśniejszych brązach.



Mimo tego, że mam tak charakterystyczną urodę i okrągłą buzię? Podobno ciemny kolor wyostrza rysy, o co niewątpliwie mi chodziło, żebym nie była taka pucołowata.

A ja myślę dokładnie odwrotnie, że te rysy powinny być złagodzone (śmiech). Na dodatek włosy przy takich kolorach, jakie stosujesz mają tendencję do wymywania się do lekko czerwonawego odcienia, który nie jest dla ciebie korzystny.
No nie jest, ale chłodny odcień jest niesamowicie trudny do uzyskania, chyba nigdy mi się to nie udało podczas moich eksperymentów.
Rzeczywiście, to jest trudne, zgadzam się. Koloryzacje do samodzielnego stosowania mają w większości ciepłe pigmenty, czerwonawe, złotawe lub miedziane, choć można w nowoczesnych liniach produktów znaleźć pojedyncze ładne chłodne odcienie.Przy zdecydowanej zmianie koloru włosów zawsze polecam więc skorzystanie z usług profesjonalnego fryzjera. Dobry stylista dobierze ten najkorzystniejszy odcień, zmiesza kilka kolorów, jeśli będzie taka potrzeba, odpowiednio nałoży farbę. Myślę, że domowa koloryzacja przebiega bez niespodzianek u osób, które mają jeden wybrany kolor, nie zmieniają go, nie eksperymentują.
Podobno mężczyźni najbardziej lubią blond, Polki chyba najczęściej go wybierają?
Tak, ale są to również bardzo trudne do uzyskania odcienie. Polki rzadko mają swój naturalny kolor włosów na tyle jasny, aby uzyskać ładny i nie wyglądający sztucznie blond w wyniku farbowania.
A jak to jest z odwagą Polek, chętnie eksperymentujemy z kolorami, naśladujemy ślepo trendy, czy raczej jesteśmy ostrożne?
Raczej ostrożne. Z reguły Polki wolą naturalne odcienie, niż szalone, mocne kolory. My też stawiamy na naturalność i na takich kolorach pracujemy najczęściej. Oczywiście robimy np. ombres, czyli rozjaśnione końcówki włosów, ale jest to tylko delikatny poblask, a nie równo odcięty kolor. Czerń przechodząca w jasny blond to nie jest to, co lubimy (śmiech). Ja zawsze doradzam subtelność w dobieraniu kolorów i tak samo w strzyżeniu.
Nie unikniemy jednak tego, że coś staje się modne i chętnie naśladowane. Co podoba się dziś kobietom?
Modne są bardzo kobiece looki – długie, gęste włosy, ładnie ulokowane, stylizowane na gwiazdy z lat 60, czy nawet 30. Nie fryzujemy jednak włosów, nie tworzymy „hełmu”, nie spryskujemy ich lakierem tak, że ani drgną na wietrze. Wszystko ma wyglądać naturalnie. Nawet jeśli są to upięcia, to takie troszkę romantyczne i niedbałe, z których wymykają się kosmyki włosów.
Każdej kobiecie pasują długie włosy?
Myślę, że tak. Chyba, że jest to „chłopczyca”, która totalnie nie odnajdzie się w takiej stylizacji i zawsze będzie nosiła i tak je związane, wtedy lepiej zdecydować się na fajną, krótką fryzurkę. Jednak jeśli jest to osoba, która lubi się czuć kobieco, seksownie – zdecydowanie taki wizerunek budują długie włosy.
No ładnie, a ja właśnie obcięłam… Panuje opinia, że niskie kobiety nie powinny nosić długich włosów, bo to zaburza proporcje sylwetki.
Nie oznacza to jednak, że muszą mieć włosy ostrzyżone na boba, czy zupełnie krótkie. Faktycznie lepiej, żeby to nie były włosy dłuższe niż do ramion czy do łopatek, aby nie przytłaczały. Trzeba jednak pamiętać, że długie włosy nadają linię sylwetce, co optycznie wysmukla, podobnie jak trójkątny dekolt w bluzce – tak na marginesie. Również, jak ktoś ma okrąglejszą twarz, lepiej, aby włosy były raczej wyprostowane, gładko spływające przy policzkach, z przedziałkiem na boku lub na środku, notabene bardzo obecnie modnym. Mogą być ewentualnie lekko wywinięte końcówki, ale już nie burza loków, która jeszcze poszerzy
i zaokrągli twarz.

Wróćmy jeszcze do farbowania włosów, mało jest kobiet, które tego nie robią, ale wszystkie boją się, że zniszczą sobie włosy.

Wiadomo, że koloryzacja nie jest zabiegiem, który pozostaje bez wpływu na kondycję włosów. Generalnie bardziej obciążające dla włosów jest rozjaśnianie, robią się lekko przesuszone, nie mają blasku. Jednak jest coraz więcej dobrych, delikatnych dla włosów i skóry głowy farb. My w salonie pracujemy na świetnej ekologicznej marce Joico, ale również w liniach do domowej koloryzacji pojawiają się produkty, które mają wręcz pielęgnować włosy podczas zabiegu.

No właśnie, padło słowo pielęgnacja – jak dbać na co dzień o włosy?

Szampon i odżywka – to oczywiście podstawa. Można stosować olej arganowy, na całe włosy lub tylko na końcówki, naprawdę doskonale poprawia wygląd i kondycję włosów. Wszelkie maski odżywki dobrze jest stosować w wyższej temperaturze, dopiero wtedy włos zaczyna się otwierać i chłonąć
z nich to, co mu potrzebne. Znakomite efekty daje nałożenie maski na włosy przed wejściem do sauny – zdecydowanie polecam!
Dziękuję, spróbuję.
Rozmawiała
Katarzyna Bochner
Na zdjęciu: Piotr Sałata i autorka

Piotr Sałata to stylista mody i makijażysta, założyciel warszawskiego Instytutu Urody Love Concept, w którym wraz z zespołem specjalistów – fryzjerów, makijażystów, stylistów – pracuje nad wizerunkiem kobiet. Współpracował z magazynami jak: Viva!, Viva! Moda, Hot Moda & Shopping, Male Men, Playboy, Uroda. W TVN Style prowadził program na licencji brytyjskiej „Jak dobrze wyglądać nago”. Zajmuje się kreowaniem wizerunku gwiazd, osób ze świata biznesu, jak również doradztwem w doborze garderoby dla osób prywatnych. Prowadzi szkolenia wizerunkowe, warsztaty stylu i metamorfoz.



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 11:28