StoryEditor
Włosy
29.10.2020 00:00

Dlaczego włosy się puszą? Fryzjer wyjaśnia i tłumaczy jak z tym walczyć

Puszące się włosy to problem, który pojawia się na głowach Polek wraz ze spadkiem temperatur. Z czego wynika? Jak skutecznie ujarzmić niesforne włosy? Odpowiada fryzjerka Paulina Charkiewicz, trenerka marki Davines.

1.    Co sprawia, ze włosy się puszą? Z czym jest to związane?
– Problem ten może wynikać z ich naturalnej, wysokoporowatej struktury, która ma z reguły podłoże genetyczne i jest charakterystyczna dla włosów kędzierzawych, podatnych na kręcenie. Takie włosy będą reagować na czynniki atmosferyczne, a wilgotna i deszczowa aura nie będzie sprzyjać ich okiełznaniu. Kolejnym czynnikiem są uszkodzenia termiczne oraz chemiczne. Stosowanie zbyt wysokiej temperatury podczas stylizacji (prostownica, suszarka), jak i nieprawidłowo przeprowadzone zabiegi chemiczne (np. agresywna koloryzacja) powodują ścieńczenie warstwy lipidowej oraz utratę wilgotności. W takiej sytuacji włosy zaczynają absorbować wilgoć z otaczającego powietrza.

2.    Dlaczego szczególnie w sezonie jesienno-zimowym dotyka nas ten problem?
– Jest to związane z czynnikami atmosferycznymi (wietrzna, wilgotna pogoda, wzrost opadów) oraz rozpoczęciem okresu grzewczego. Włosy poddawane są w krótkich odstępach czasu dużym różnicom temperatur oraz wilgotności – chłodne powietrze na zewnątrz oraz suche, ciepłe w pomieszczeniach. Taka „huśtawka” sprzyja szybkiemu oddaniu wilgoci z włosów wewnątrz pomieszczeń oraz gwałtownej jej absorpcji z powietrza na zewnątrz.

3.    Czy kształt fryzury ma wpływ na to, w jakim stopniu włosy się puszą?
– Sama fryzura, jej długość i kształt nie powoduje puszenia się włosów, natomiast na niektórych fryzurach ten efekt jest rzeczywiście bardziej zauważalny. Np. im bardziej pocieniowane będą włosy, które z natury są kędzierzawe, o porowatej strukturze, im więcej będzie różnic w długościach poszczególnych pasm (co nadaje im więcej lekkości), tym bardziej będą negatywnie reagować na wilgoć, pusząc się, niż włosy ostrzyżone do linii, do jednej długości, które pod swoim ciężarem opadłyby.

4.    W jaki sposób ograniczyć puszenie się włosów? Jak powinna wyglądać pielęgnacja jesienią? 
– Warto zadbać o niższą temperaturę narzędzi do stylizacji. Stosując suszarkę czy prostownicę, nie przekraczajmy temperatury 180 stopni – to maksymalna wartość, jaką wytrzymuje keratyna. Dobrze jest używać produktów, które zapewniają termoochronę. Zadbajmy również o odpowiedni poziom nawilżenia włosów, aby nie musiały absorbować wilgoci z zewnątrz – włosy szczególnie podatne na puszenie się polubią kosmetyki o właściwościach wygładzających. Taki szampon dzięki zawartości kwasów tłuszczowych i witamin zmiękcza włókna. Warto także upewnić się, że kosmetyki do koloryzacji stosowane przez fryzjera są łagodne i działają ochronnie na strukturę kosmyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
10.03.2025 06:00
Włosy: czy można naprawić skutki utraty melatoniny?
Kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnelmat. pras.

Obecnie ponad połowa kobiet deklaruje niezadowolenie z koloru swoich włosów, wskazując matowość jako główną przyczynę. Powodem tego zjawiska jest stopniowa utrata melaniny, której spadek powoduje utratę koloru i połysku, w efekcie włosy stają się coraz bardziej matowe i ostatecznie siwieją.

L‘Oréal Professionnel, marka znana ze swoich technologicznych innowacji, czerpie teraz inspiracje z odległych wszechświatów, przekraczając granice kreatywności. Ostatnia kolekcja sięga kosmosu, a konkretnie: planety Saturn. Źródłem inspiracji dla świetlistych brązowych odcieni stały się bowiem lustrzane jeziora Tytana – największego księżyca Saturna.

Brąz na zimno lub na ciepło

Marka L‘Oréal Professionnel wprowadziła 10 żywych, wyrazistych odcieni w ramach pięciu unikalnych rodzin kolorystycznych: brąz zostaje na nowo zdefiniowany, stając się popielatym, złotym, mokka, ciepłym lub chłodnym.

Tym samym kolekcja Tytanowy Brąz wzbogaciła o 10 nowych odcieni gamę koloryzacji Dia color od L’Oréal Professionnel. Wielowymiarowe odcienie na nowo definiują brązowe włosy, nadając im wyjątkowo olśniewające refleksy, trzy razy więcej połysku i 100-procentowe odzwierciedlenie prawdziwych tonów.

Zainspirowana Tytanem, największym księżycem Saturna, ta kolekcja w pełni oddaje misję marki, jaką jest ciągłe czerpanie inspiracji z nowych, nieodkrytych terytoriów, w tym również z kosmosu – podkreśla L’Oréal, przypominając, że pozostaje liderem i pionierem w dziedzinie koloryzacji włosów od ponad 115 lat, współpracując z naukowcami i profesjonalnymi fryzjerami.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Kobiety z brązowymi włosami stale poszukują sposobów, aby nadać swojemu kolorowi wyrazistości i wielowymiarowości, a unikalnych refleksów. Hasło "Jak sprawić, by brązowe włosy nie były nudne?" zanotowało aż 2,9 mld wyświetleń, a nowe odcienie brązu zdominowały media społecznościowe dzięki popularnym hasztagom, takim jak #SmokyBrunetteHair (462 miliony wyświetleń), #ChocolateHair (98 milionów wyświetleń) i #HoneyBrown (50 milionów wyświetleń).

Aplikacja dobierze odcień

W wyborze najlepszego z 50 odcieni pomoże aplikacja My Hair [iD]. Jest to profesjonalne narzędzie, służące do wirtualnej przymiarki koloru, zaprojektowane zarówno dla profesjonalnych fryzjerów, jak i konsumentek. Dzięki funkcji wirtualnej przymiarki koloru można pomóc brunetkom znaleźć idealny odcień Tytanowego Brązu z gamy Dia color lub pożądany odcień z gamy iNOA. Ta wszechstronna aplikacja oferuje również kompleksową konsultację kolorystyczną i diagnozę włosów.

Cały proces konsultacji składa się z pięciu głównych kroków, aby zapewnić najlepsze doświadczenie. Są to: inspiracja, diagnoza, sugestia, wybór ostatecznego odcienia oraz formuła, gdzie to aplikacja dostarcza fryzjerowi spersonalizowaną formułę koloryzacji.

Włosy w Metaverse

Od 1909 roku, kiedy to założyciel marki Eugène Schuller stworzył pierwszą nieszkodliwą farbę do włosów, L‘Oréal Professionnel jest pionierem w branży fryzjerskiej. Począwszy od kluczowych innowacji produktowych, takich jak gama iNOA, po wejście w świat Metaverse, marka na nowo definiuje krajobraz branży, jednocześnie realizując swoją misję bycia najlepszym partnerem profesjonalistów.

Wprowadzając Dia Color, marka ujawnia naukowe podstawy matowienia włosów i oferuje rozwiązanie, które odwraca skutki utraty melaniny we włóknie włosa, po raz kolejny demonstrując swoje zaangażowanie w tworzenie produktów, odpowiadających na różnorodne potrzeby związane z włosami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.03.2025 18:25
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. – ambasadorem nowej linii kosmetyków do włosów Elseve
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth BoosterL‘Oréal Paris, Elseve

L’Oréal Paris poinformował, że kierowca wyścigowy Formuły 1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth Booster. W Polsce w pierwszej kampanii zobaczymy go już na wiosnę.

Carlos Sainz Jr., urodzony w Madrycie w 1994 roku, to syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata oraz zwycięzcy Rajdu Dakar – Carlosa Sainza.

Sainz Jr. jest kierowcą wyścigowym F1 w zespole Atlassian Williams Racing. Mając na swoim koncie ponad 200 wyścigów Grand Prix i szereg zwycięstw, jest jednym z najbardziej utalentowanych kierowców. Jako czwarty kierowca w historii, który reprezentował trzy najbardziej utytułowane zespoły w Formule 1, przyciąga uwagę i doskonale ucieleśnia wartości L’Oréal Paris oraz wizję samorealizacji.

Jego intensywny styl życia wymaga także nieustannych podróży po świecie, zmagań z jet lagiem, obecnością w mediach oraz wydarzeniami towarzyskimi, połączonymi z koniecznością bycia w najlepszej formie fizycznej i psychicznej pod ogromnym stresem. Tak intensywny tryb życia może obciążać jego ciało i włosy. Świadomy tego, że pielęgnacja włosów jest niezbędna dla każdego, bez względu na wiek czy płeć, Carlos Sainz wyrusza w swoją własną podróż z L‘Oréal Paris, stając się nowym ambasadorem gamy Elseve Growth Booster – uzasadnia wybór swojego ambasadora marka.

Zaawansowane badania sprawiają, że produkty Elseve konsekwentnie zajmują wiodącą pozycję na rynku pielęgnacji włosów, oferując wyjątkowe innowacje. Elseve Growth Booster to nowość odpowiednia do wszystkich rodzajów włosów – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Do nowej linii Elseve wchodzą takie produkty jak: serum-wcierka do skóry głowy przeciw wypadaniu włosów, szampon oraz odżywka.

Carlos Sainz Jr. pojawić się ma po raz pierwszy w kampanii Elseve Growth Booster, która będzie realizowana w Polsce wiosną.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. marzec 2025 12:21