Joanna Brodzik, nowa ambasadorka Garnier Color Naturals, promuje blond. Sama wybrała ten kolor dla siebie?
Tak, jest to ósemka, z którą Joanna Brodzik miała już wcześniej do czynienia. W tym kolorze czuje się najlepiej, a nasi eksperci uznali, że jest jej w nim bardzo do twarzy.
Blondy zawsze cieszyły się dużą popularnością, ale ostatnio mocno lansowane były brązy i czerwienie. Jakie są aktualne trendy?
Wciąż najczęściej wybierane są brązy, ale dysproporcja między nimi a blondami nie jest już tak znacząca jak kiedyś. Coraz więcej konsumentek wybiera blondy, ze szczególnym wskazaniem na te super jasne. Nie boją się nawet radykalnych zmian, dekoloryzacji, są gotowe na eksperymenty. W żadnym innym kolorze wzrosty nie są tak wyraźne jak w blondach.
Czy wszystkim dobrze jest w blondzie? Komu polecać ten kolor?
Dobór koloru to bardzo indywidualna sprawa. I choć wiek nie jest tu podstawowym kryterium, to jeśli na głowie widać siwe włosy, warto polecać farby z jaśniejszej palety barw. Przygotowując reklamę do najnowszej kampanii Garnier Color Naturals, przeprowadzaliśmy wywiady z kobietami w różnym wieku. Okazało się, że 40-, 50- i 60-latki bardzo chętnie sięgają właśnie po blondy. Natomiast młode dziewczyny lubią eksperymentować z mocnymi, mniej naturalnymi kolorami. Jednak wśród typowych przedstawicielek polskich konsumentek, z włosami w kolorze zwanym mysim blondem, również najchętniej wybierane są blondy, których zadaniem nie jest diametralna zmiana, ale np. delikatne rozjaśnienie włosów i dodanie im blasku.
Jakich formuł poszukują obecnie konsumentki i w jakim kierunku idzie rozwój kategorii koloryzacji włosów?
Bardzo silnie rozwija się teraz segment farb na bazie olejków, które po raz pierwszy pojawiły się na rynku w 2013 roku. Sięgają po nie również konsumentki, które dotychczas nie farbowały włosów, gdyż te formuły są postrzegane jako mniej inwazyjne, bardziej łagodne. Oczywiście wciąż jest to ingerencja we wnętrze włosa, w celu wprowadzenia do jego środka barwników, ale równocześnie poprzez zawartość olejków włos jest dodatkowo pielęgnowany i odżywiany. Dzięki temu coraz młodsze dziewczyny farbują włosy, mniej obawiając się zabiegu koloryzacji.
Kolejna innowacja to trójwymiarowość koloru. W farbach z najnowszej kolekcji Garnier Color Naturals zastosowaliśmy dwa odcienie naraz i dodaliśmy jeszcze refleks perłowy, co pozwala otrzymać dużo bardziej naturalnie wyglądający, trójwymiarowy kolor.
Jaki udział ma marka Garnier w rynku koloryzacji?
Garnier i L’Oréal Paris to dwie marki wzajemnie się uzupełniające. Warto więc spojrzeć na nie sumarycznie – jako producent L’Oréal osiągnął wartościowe udziały równe 44,2 proc. w kategorii farb do włosów.* Mamy bardzo szerokie portfolio i produkty dopasowane do bardzo różnych potrzeb – od koloryzacji na 28 dni, która nie zmienia znacząco barwy włosów, a jedynie o ton czy dwa, do trwałej, przeznaczonej do włosów, które trudno poddają się koloryzacji. O naszej pozycji decyduje również duża różnorodność odcieni i formuł.
Rozmawiała
Anna Zawadzka-Szewczyk