StoryEditor
Włosy
20.02.2014 00:00

Coś z włosami

Piotr Wasiński, stylista fryzur, o ponadczasowym pięknie, które jest ważniejsze od chwilowych trendów.

Czy spodziewasz się wiosennej rewolucji, trendów, które zmienią nasze pojęcie o modnej fryzurze?
W makijażu, w modzie trendy zmieniają się szybko, bo nie niosą dużego ryzyka. Ubranie, w którym wyglądamy słabo, można zdjąć, nietrafiony makijaż – zmyć. Z włosami nie jest tak łatwo. Radziłbym nie podążać ślepo za modą. Jeśli modne są krótkie grzywki to nie znaczy, że wszyscy musimy je nosić. Włosy wymagają cierpliwości i dbałości. Jeżeli systematycznie je odżywiamy, podcinamy, odświeżamy kolor – odwdzięczają się swoim pięknym wyglądem.
Więc co to dziś znaczy: być trendy?
To znaczy być piękną i naturalną.
Farbując włosy, „sztucznie” zmieniamy ich kolor.
Ale możemy wybrać odcień, który występuje w naturze i w gamie kolorystycznej włosów niefarbowanych. W ten sposób podkreślamy ich naturalne piękno, pogłębiamy odcień, dodajemy blasku.
O trendach mówimy zazwyczaj w kontekście tego, co pojawia się w danym sezonie na wybiegach, gdzie zbiegają się wizje światowych projektantów, stylistów, fryzjerów.
I widzimy tam i krótkie, i długie włosy, upięte i rozpuszczone, proste i falowane. Wszystko się przeplata, a w danym sezonie z różnych względów wybija na pierwszy plan. W latach 90. była prostownica i krótka grzywka, asymetrie, postpankowe fryzury. A dzisiaj to wszystko jest „zmiękczane” kolorem, zapuszcza się grzywki, które łagodnie przechodzą w długość włosa.
W modzie, i w makijażu, i we fryzjerstwie projektanci i styliści, wchodząc w kolejny sezon, starają się dodać od siebie coś nowego, co przyciągnie uwagę tłumów i urośnie do rangi trendu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że precle na głowie były u McQueena a nie Kleina – to są zupełnie dwa inne światy. I każdy z nas, mając do dyspozycji tak odmienne spojrzenia na modę, szuka swojego własnego stylu, również jeśli chodzi o fryzurę. Ona musi pasować do osobowości, do stylu życia. Tym, co pojawia się na wybiegach możemy się zainspirować, zaczerpnąć pewne elementy do naszej codziennej stylizacji. Odradzałbym jednak radykalizm, zbyt odważne eksperymenty.
Takie jak ścięcie włosów „na zapałkę”?
Włosy bardzo wolno odrastają. Zetniesz i już nic z tym nie zrobisz. Zdarza się, że radykalna zmiana jest potrzebna i nawet wychodzi na korzyść. Ale wiesz, kiedy najczęściej kobiety chcą takich zmian?
Jak mają „doła”.
No właśnie. Dostaję często takie smsy: jest mi źle, muszę natychmiast coś zrobić z włosami!
I co odpowiadasz?
Kup sobie bluzkę. Jak ci się nie spodoba oddasz, podrzesz, wyrzucisz, albo wrzucisz głęboko do szafy i założysz w następnym sezonie. Z włosami tak się nie da. Nie cofniesz cięcia, nie zmienisz natychmiast koloru bez konsekwencji.
A jak taka delikwentka nadal się upiera?
Proponuję delikatną zmianę, lekkie podcięcie włosów, które doda im życia. Jeśli koloryzację, to najlepiej na ulubiony, sprawdzony już kolor. Jest efekt świeżości, ale nie wprowadzamy drastycznej zmiany, której, gdy znów zmieni się jej nastrój, będziemy żałować.
Co dla Ciebie, jako stylisty, osoby związanej ze światem piękna i mody, liczy się bardziej – dobre rzemiosło czy bycie na fali?
Zawsze rzemiosło. Te dobre, klasyczne podstawy dopiero dają możliwość zbudowania czegoś, co jest ciekawe i nowe. Nawet jak jest najdziwniejsze, musi być przemyślane i kompletne. Co z tego, że modelka wychodzi na wybieg i ma na głowie precelki ułożone w hełm? W całości, z muzyką, ze światłem, całym otoczeniem – wierzysz w to, wierzysz, że to jest piękne. A spróbuj zrobić sobie taką fryzurę i wyskocz w codziennym stroju na ulicę. Najpierw rzemiosło, potem poszukiwanie trendów.

Czy podążamy ślepo za modą? Ja mam wrażenie, że trochę tak. Teraz niemal wszystkie kobiety rozjaśniają końcówki włosów.

Mówisz o modzie na ombré. Akurat ta bardzo mi się podoba, bo jest właśnie zainspirowana naturą. Na włosach pojawiają się refleksy, które wyglądają jakby zrobiło je słońce. Pięknie rozświetlają twarz. Oczywiście ombré musi być umiejętnie zrobione i tu pojawia się drobny kłopot, bo Polki niestety mają tendencję do przejaskrawiania. Jak farbują włosy, to chcą, żeby to było wyraźnie widać, żeby efekt rzucał się w oczy. A ombré ma być delikatne i wielotonowe, tu nie chodzi o kontrast, odcięcie ciemnej nasady włosów od rozbielonych końcówek. Przykładem takiego przejaskrawienia jest też „pieprz i sól”, czyli czarno-białe pasemka.
Dość okropne.
Pamiętam takie zdarzenie ze swojej praktyki... „Co byś mi zaproponował?” – zapytała dziewczyna, która przyszła do salonu. Spojrzałem na jej mysi blond i odpowiedziałem: „Kilkoma refleksami pięknie rozświetlimy buzię, a potem nałożymy toner, który rozleje kolor, przykryje pasemka, nie będą takie jaskrawe, ale nadal świetliste. Będziesz naturalnie wyglądała, jakbyś nie farbowała włosów”. „To za co ja płacę?....” – zapytała przeciągle. Jej reakcja znakomicie pokazuje to, o czym mówię. Polkom chodzi o to, żeby było widać, że COŚ zrobiły z włosami. Mnie, jako styliście, chodzi o wydobycie kobiecej subtelności, podkreślenie naturalnego piękna odpowiednim odcieniem włosów i cięciem.
Nasze czasy nie sprzyjają naturalności. W mediach lansowane są zupełnie inne wzorce. Dużo w tym sztuczności i sztampy. Kobiety się oszpecają.
Niestety, bywa i tak. A ani supersamochód, ani najdroższe ubrania, ani najmodniejsza fryzura, ani kolejna operacja plastyczna nie sprawią, że będziemy szczęśliwi i piękni, jeśli naprawdę się takimi nie czujemy. Kiedy czujesz się dobrze sama ze sobą, wtedy dobrze wyglądasz. Jeśli głęboko nie akceptujesz tego, kim jesteś, botox nie zmieni Twojego nastawienia do siebie samej i do życia.

Rozmawiała
Katarzyna Bochner

Piotr Wasiński o wielowymiarowej koloryzacji PRODIGY

Koloryzacja włosów to nie tylko kolor. To również proces odżywiający włosy, dzięki któremu są błyszczące i nie przetłuszczają się szybko. Proces polega na wypełnieniu włosa od środka pigmentami nadającymi jednolity kolor.
Efekt koloryzacji Prodigy jest wyjątkowy – trójwymiarowy i zachowujący strukturę naturalnego koloru. Farbowanie odbywa się bez amoniaku, więc nie ma gryzącego zapachu, a składniki odżywcze, w tym olejek arganowy znany ze swoich kojących właściwości, dbają o kondycję włosów. To jak krem nawilżający chroniący przed czynnikami zewnętrznymi. Odżywka zamyka łuskę po farbowaniu, dzięki czemu włosy lśnią wielowymiarowym kolorem. Dzięki delikatnej i jednolitej konsystencji oraz profesjonalnym akcesoriom, jak miseczka i pędzelek, nałożysz precyzyjnie kolor, a farba nie będzie spływała. Piękny zapach sprawi, że we własnym domu poczujesz się jak w najlepszym salonie.

Piotr Wasiński (ur. 1981) – jeden z najzdolniejszych polskich stylistów fryzur. Współtworzył okładki m.in. „Pani”, „Vivy” i „Twojego Stylu”, spektakle „Latający Holender” i „Manon Lescaut” w reż. Mariusza Trelińskiego w Operze Narodowej. Współpracuje z projektantami mody, m.in. Gosią Baczyńską, Maciejem Zieniem, Robertem Kupiszem, duetem Paprocki & Brzozowski. Jest topowym nazwiskiem agencji talentów Van Dorsen Talents. Oficjalny stylista L’Oréal Paris.



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2024 18:32