StoryEditor
Włosy
31.01.2020 00:00

Boimy się wypadania włosów. Dopiero gdy jest źle, szukamy pomocy

Polacy mają problemy ze swędzącą i suchą skórą głowy, przetłuszczającymi się lub zniszczonymi włosami. Jednak najbardziej boją się utraty włosów i dopiero kiedy włosy zaczynają im wypadać udają się do specjalisty. Jak wynika z badania „Polak u trychologa”, aż 75 proc. Polaków szuka pomocy gdy może być już za późno.

Jak pokazują wyniki badania „Polak u trychologa” przeprowadzonego przez Instytut Trychologii –  81 proc. ankietowanych boi się utraty włosów i dlatego szuka profesjonalnej pomocy. Kiedy pojawiają się problemy najczęściej udają się do dermatologa – tak twierdzi aż 47 proc. respondentów. O specjalizacji trychologicznej najczęściej dowiadują się dopiero od lekarza (21 proc.) lub znajomych (24 proc.). Część osób szuka pomocy na własną rękę i wówczas trafiają do właściwego specjalisty (28 proc.).

Głównym powodem, dla którego Polacy  zaczynają szukać porad jest wypadanie włosów – deklaruje to 75 proc. ankietowanych. Nie są aż tak dużym problemem swędząca i sucha skóra głowy (9 proc.), to że włosy nie chcą rosnąć (8 proc.), są zniszczone lub suche (4 proc.) lub gdy pojawia się łupież (3 proc.).

Więcej niż połowa osób nigdy nie kontrolowała stanu swoich włosów i nie miała pojęcia, że istnieje specjalista trycholog (68 proc.). Jeśli szukały porad to w różnym innym zakresie dotyczącym chorób włosów (27 proc.). Najczęściej kiedy już trafią do trychologa oczekują  kompleksowego podejścia do rozwiązania problemu z włosami (57 proc.).Ważne dla pacjentów jest również profesjonalne przeprowadzenie badania stanu włosów i skóry głowy (20 proc.), a także realizacja zabiegów, które zahamują proces wypadania włosów (16 proc.). Najmniej osób spodziewa się jedynie porad w zakresie pielęgnacji i suplementowania włosów (7 proc.).

Pacjenci zdają sobie jednak sprawę, że proces terapii jest zależny od problemu i może trwać nawet do pół roku (53 proc.). W niektórych przypadkach konieczna jest kuracja trwająca nawet do kilku lat (21 proc.), a dopiero po 3 miesiącach włosy zaczynają się regenerować (19 proc,). Mało który ankietowany skłania się do deklaracji, że już po tygodniu lub dwóch powinny pojawić się pierwsze oznaki poprawy (7 proc.), co może świadczyć o dużej świadomości, iż terapeutyka problemów skóry głowy i włosów jest procesem długoterminowym.
Mało która osoba zna nowoczesne metody terapii skóry głowy i włosów, zanim nie trafi do specjalistycznej placówki trychologicznej (41 proc.). Zdajemy sobie jednak sprawę, że włosy odzwierciedlają kondycję naszego organizmu (69 proc.) lub wypadanie włosów może być spowodowane również brakiem witamin w organizmie (28 proc.).


– Kondycja włosów jest ściśle powiązana z funkcjonowaniem całego organizmu. Jeśli występują w nim nieprawidłowości, to właśnie do włosów w pierwszej kolejności przestają być dostarczane   substancje odżywcze. Dlatego jeśli zaobserwujemy, że włosy są w gorszej kondycji i zaczynają nadmiernie wypadać, przyczyn należy szukać wewnątrz organizmu – wyjaśnia Anna Mackojć z Instytutu Trychologii. – Podczas wizyty u trychologa przeprowadzany jest szczegółowy wywiad z pacjentem oraz badanie trichoskopowe. Dlatego niezwykle ważne jest zasięgnięcie konsultacji specjalisty, kiedy pojawią się pierwsze oznaki nieprawidłowości – dodaje.


Przez problemy z włosami większości osób pogarsza się samopoczucie (43 proc.). Tracąc włosy czują się mniej atrakcyjne (23 proc.) i uważają, że traci na tym ich wizerunek, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym (10 proc,). Niektóre osoby tracą pewność siebie w kontaktach personalnych (8 proc.). 
 
Badanie „Polak u trychologa" w formie ankiet przeprowadził Instytut Trychologii w okresie październik-styczeń 2020 na próbie 1085 respondentów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.02.2025 10:31
Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria
Każde z narzędzi ma opatentowany projektCÉCRED

Cécred, działająca od roku marka Beyonce z kosmetykami do włosów, wprowadziła do swojej oferty narzędza i akcesoria do pielęgnacji włosów, w tym nożyczki, specjalistyczne grzebienie oraz szczotki.

W lutym 2024 marka Cécred zadebiutowała z kolekcją kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów – znalazły się w niej szampony, odżywki, maski, olejki. Produkty są dostępne online, a ceny produktów mieszczą się w przedziale 20-50 dolarów.

Jak wyjaśniała wtedy Beyoncé, jej zainteresowanie pielęgnacją włosów wynika z życiowego doświadczenia. Piosenkarka wspominała, że dorastając pomagała przy pracy swojej matce Tinie Knowles, właścicielce salonu fryzjerskiego. Tina Knowles dołączyła do Cécred jako wiceprezes firmy, wnosząc swoje 40-letnie doświadczenie fryzjerskie i biznesowe.

W tym tygodniu Beyonce w ramach marki Cécred zadebiutowała z pierwszą linią narzędzi fryzjerskich, które wyróżniają się dużym poziomem przemyślanego wzornictwa, innowacji i designu – podobnie jej linia produktów do pielęgnacji włosów.

Czytaj też: Nowa marka Beyoncé, Cécred, już w sprzedaży online

Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred, a każde narzędzie ma opatentowany projekt, który pomaga użytkownikom zachować zdrowe włosy, ułatwić rozczesywanie i stylizację. 

Narzędzia są wykonane z niezwykle trwałych materiałów, czego przykładem jest grzebień Rake Comb z bardzo długimi zębami, który umożliwia rozczesywanie nawet mocno splątanych włosów bez wyłamywania zębów i jest dostosowany do częstego użytkowania. Inny z grzebieni zaprojektowany został do pomocy w precyzyjnym rozdzielaniu włosów (np. do potrzeb zaplatania).

image
Kolekcja przyrządów fryzjerskich ma być otwarciem nowego rozdziału dla Cécred
CÉCRED

Z kolei szczotka Vented Paddle Brush ma szeroko rozstawione włosie do rozczesywania na mokro lub na sucho. Charakterystyczny wzór w kształcie plastra miodu ma ułatwić gładkie rozczesywanie, a elastycznie włosie łączy proces rozczesywania z delikatną stymulacją skóry głowy.

Wszystkie produkty, podobnie jak kosmetyki do pielęgnacji włosów Beyonce, dostępne są w sklepie online Cecred. Ceny produktów wynoszą od ok. 90 zł (za najtańszy w ofercie grzebień The Parting Tail Comb) do ok. 200 zł za szczotkę The Vented Paddle Brush.

Poprzez wprowadzenie na rynek ośmiu produktów pielęgnacyjnych Cécred rok temu Beyonce zapowiedziała chęć stworzenia nowego standardu w pielęgnacji włosów, który “obala mity i pomaga zmienić narrację w pielęgnacji włosów”. Produkty pielęgnacyjne Cécred zostały zainspirowane rytuałami pielęgnacji włosów z kultur globalnych, a linia produktów obejmuje szampon, peeling do skóry głowy, olejki, odżywki i maski. Kosmetyki łączą w składzie naturalne olejki, jak również opatentowane, zaawansowane technologie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.02.2025 12:02
Lush: rośnie sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy
Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosówLush mat.prasowe

Jak podała sieć Lush, sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy wzrosła o 264 proc. Wzrost ten wynika z faktu, że coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi dbania o skórę głowy.

Widoczny jest ciągły wzrost trendu “skinifikacji” (ang. skinification) włosów, czyli traktowaniu skóry głowy i włosów z takim samym poziomem uwagi i troski, jak skóry ciała i twarzy.

Lush potwierdza, że ​​dobrze odżywiona skóra głowy zapewnia idealne środowisko dla silnego wzrostu włosów i zapobiega często spotykanym problemom, które mogą wpływać na wygląd i zdrowie włosów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Zdrowie skóry głowy to najważniejsza rzecz, na którą zwracamy uwagę w pielęgnacji włosów – podkreśla Mark Constantine, współzałożyciel Lush.

Constantine rozpoczynał karierę zawodową jako fryzjer, a następnie zajął się trychologią, czyli nauką o włosach i skórze głowy. Jego doświadczenie stanowi bazę produktów, które są dziś dostępne na półkach Lush.

W ofercie marki znajduje się m.in. popularny w social mediach preparat do wstępnego leczenia skóry głowy Roots, mający w składzie mieszankę trzech rodzajów mięty, a także balsam do skóry głowy z kwasem salicylowym.

Czytaj też: Kwas salicylowy na szczycie najczęściej wyszukiwanych składników do pielęgnacji skóry w 2024

Inne produkty, przeznaczone do pielęgnacji skóry głowy, to Rehab Salty Shampoo, wzbogacony ręcznie zbieraną grubą solą morską, połączoną z enzymami owocowymi, oraz spray bez spłukiwania – Super Milk Hair Primer.

Zaangażowanie firmy Lush w zdrowie skóry głowy i włosów przejawia się również w salonie fryzjerskim (zlokalizowanym w nadmorskim Brighton), który oferuje holistyczne podejście do fryzjerstwa i pielęgnacji brody, w tym mycie włosów preparatami botanicznymi, zabiegi spa, strzyżenie, zabiegi z użyciem henny, stylizację włosów, a także sklep z produktami i kawiarnię.

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:22