StoryEditor
Włosy
08.10.2018 00:00

Blondy rządzą

Jesień nie przynosi niespodzianek w trendach związanych z koloryzacją włosów. Po pierwsze modne są blondy we wszystkich odcieniach, ze wskazaniem na popielaty, a dla odważnych – wpadające w pastelowe róże. Po drugie – klasyczne, bezpieczne brązy. Zauważalna zmiana? Budowana jest półka z farbami naturalnymi, opartymi na roślinnych składnikach.

Koloryzacja włosów to bardzo ważna kategoria z perspektywy drogerii. To właśnie do takich specjalistycznych sklepów kobiety chodzą po farby do włosów, spodziewając się dużego wyboru, profesjonalnego doradztwa i atrakcyjnych promocji. I na to wszystko mogą liczyć. Żadna z sieci drogeryjnych ani pojedynczy sklep nie może zlekceważyć tego asortymentu, wiedząc, że blisko 90 proc. kobiet farbuje włosy, 77 proc. samodzielnie w domu, a ponad 85 proc. kupuje farby do włosów w drogerii. Pokazało to badanie przeprowadzone specjalnie dla „Wiadomości Kosmetycznych” w kwietniu bieżącego roku wśród użytkowników zarejestrowanych na platformie TestMeToo.

Blisko 90 proc. kobiet farbuje włosy, 77 proc. samodzielnie w domu, a ponad 85 proc. kupuje farby do włosów w drogerii.

Odmładzające blondy

Z tego samego badania wynika, że najpopularniejsze odcienie farb do włosów to blondy i brązy. Nie zmienia się to od sezonów. I w tym roku również nie ma niespodzianek. – Blondy rządzą i na razie jest to władza absolutna. Dopasowują się do jesiennej aury – robią się coraz chłodniejsze, srebrzyste wręcz popielate. To kolory dla osób mających zdefiniowany, wyrazisty styl. Świetnie też łączą się z minimalizmem – mówi Renata Ciszewska‑Kłosińska, dyrektor marketingu w firmie Delia Cosmetics. Potwierdza to Magdalena Kochanowska‑Glen, brand manager Beauty Care Marketing Color w firmie Henkel Polska: – W jesiennym sezonie niezmiennie królować będzie blond, szczególnie jego popielate, chłodne tony.

Na przeciwległym krańcu blondów są pastelowe róże. – Żadnych ostrych truskawek czy neonów pink, raczej różana mgiełka, brzoskwiniowy blask. Subtelny i pastelowy. Takie odcienie przepięknie ocieplają karnację, dodają cerze blasku i ożywiają cały wygląd – podkreśla Renata Ciszewska­‑Kłosińska. – Mamy kilka propozycji, dzięki którym można o włosy blond dbać w domu i nadawać im wymarzony odcień. Są to doskonałej jakości farby trwałe Cameleo Omega, świetne szamponetki koloryzujące, które działają jak toner schładzający kolor i podkreślający refleksy. No i wreszcie jest na rynku też nasza kultowa płukanka, która dziś przeżywa prawdziwy renesans – wymienia przedstawicielka Delii.

Brązy to bezpieczna klasyka, która nigdy nie wychodzi z mody.

Brązy od złota do szarości

Brąz to drugi najczęściej wybierany przez Polki kolor włosów. I znajduje to swoje odzwierciedlenie w sprzedaży farb do włosów. – Dużą popularnością cieszą się odcienie brązu podkreślone złotymi pigmentami nadającymi włosom ciepły i promienny wygląd – mówi Magdalena Kochanowska­‑Glen. Renata Ciszewska­‑Kłosińska podkreśla, że brązy to bezpieczna klasyka, która nigdy nie wychodzi z mody. – Od miedzianych, karmelowych, ciepłych po gorzką czekoladę lub wpadającą w szarość leszczynę. W brązach wyglądamy naturalnie, dziewczęco, młodo. Ten kolor zawsze się sprawdza, a Cameleo ma świetne, bezpieczne produkty do takiej koloryzacji – przypomina. Trzeci kierunek to czerwienie i rudości. Zaczyna być mocno widoczny na wybiegach i sesjach mody. – Odważne, bardzo zmysłowe kolory, które są doskonałym pretekstem do zmiany całego stylu – podkreśla Renata Ciszewska­‑Kłosińska. Fryzjerzy przestrzegają jednak, że są to tzw. kolory trudne i niewielu Polkom, mającym skłonność do pękania naczynek, czyli zaczerwienionej skóry, jest w nich naprawdę dobrze.

O ile trzon rynku cały czas stanowią farby o permanentnym działaniu, o tyle segment produktów do koloryzacji zmywalnej prężnie się rozwija. 

Zmywalne szampony koloryzujące na topie

Z deklaracji konsumentek przebadanych przez TestMeToo wynika, że używają przede wszystkim trwałych farb (38,38 proc.), najchętniej bez amoniaku (47,96 proc.). Szampony koloryzujące wybiera 9,26 proc. kobiet, krótkotrwałe saszetki lub pianki – 3,49 proc. Zarówno producenci, jak i menedżerowie z sieci drogeryjnych widzą jednak, że rośnie popyt właśnie na produkty o krótszym i delikatniejszym działaniu. – O ile trzon rynku cały czas stanowią farby o permanentnym działaniu, o tyle segment produktów do koloryzacji zmywalnej rozwija się prężnie. W tej grupie znajdują się zarówno produkty odświeżające kolor, jak i takie, które przykrywają odrosty i stosowane są najczęściej między regularnymi koloryzacjami – mówi Magdalena Kochanowska­‑Glen.

– Widzimy wyraźne zainteresowanie kolorantami półtrwałymi, zmywalnymi. Najpopularniejsze są tradycyjne szampony koloryzujące, które odświeżają i wzmacniają kolor, nadają blask i są idealnym produktem na podtrzymanie efektu między farbowaniami – dodaje Renata Ciszewska­‑Kłosińska.

Wyraźnym zjawiskiem jest popularność preparatów, które nadają włosom niecodzienne kolory. – Już po raz kolejny w sezonie letnim królowały produkty pozwalające zmienić kolor włosów na całej długości lub na pojedynczych pasmach, nadając im odważny odcień: róż, fiolet, czerwień czy zieleń. Produkty te, m.in. kosmetyki naszej marki Live, są wyjątkowo łatwe w aplikacji dzięki formie kredy czy sprayu i, co najważniejsze, ten efekt utrzymuje się tylko do pierwszego mycia – podkreśla Magdalena Kochanowska­‑Glen. Przedstawiciele firm, które specjalizują się w tego typu produktach, mogą się tylko cieszyć. – Wciąż rośnie popularność „kolorowych” preparatów do włosów, co dla nas nie jest zaskoczeniem – pianki koloryzujące Venita Trendy Color są w naszej ofercie już od kilkunastu lat. W ostatnich latach rozszerzyliśmy tę serię o kremy koloryzujące oraz spraye. W serii Venita Salon wprowadziliśmy również płukanki do włosów pozwalające korygować odcień na włosach siwych, a także jasnych i po rozjaśnianiu – mówi Sylwester Piech z działu marketingu firmy Venita.

Wybór? Znane marki, zdrowe włosy

Wybierając farbę do włosów, kobiety kierują się własnym doświadczeniem, a najważniejsza jest dla nich jakość produktu i efekt koloryzacji. Chętnie korzystają z promocji, bywa, że kupują wówczas na zapas swoje ulubione produkty. – Nadal najsilniejszą pozycję mają więc znane i promowane marki. W naszej sieci numerem jeden są produkty z portfolio L’Oréala, niezmiennie najpopularniejsza marka to Casting Creme Gloss – mówi Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie. Potwierdza to również Teresa Stachnio, członek zarządu sieci drogerii Jasmin. – Nie ma niesamowitych nowości w tej kategorii, prym wiodą sprawdzone, najsilniejsze marki – mówi.

Po kosmetykach do koloryzacji kobiety spodziewają się, że idealnie zafarbują one włosy, efekt zabiegu będzie naturalny, a włosy nie zostaną zniszczone. – Chcą, aby farba dawała trójwymiarowy efekt na włosach, zależy im, aby kolor nie był płaski – mówi Monika Jurczuk, brand manager z Laboratorium Kosmetycznego Joanna. – Najchętniej kupują sprawdzone farby, które nadają włosom intensywny kolor oraz pokrywają siwe pasma. Zależy im na zdrowych, dobrze wyglądających włosach. Zwracają uwagę na recepturę produktu i składniki. Dlatego np. innowacyjna linia Ultrapex Color, którą proponujemy, łączy trwałą koloryzację z najnowocześniejszą technologią głębokiej odbudowy i regeneracji włosów. To dwa proste kroki, dzięki którym włosy zyskają nowy, intensywny kolor i zdrowy wygląd – dodaje.

Farby mają być wygodne w stosowaniu, dlatego liczy się sposób ich podania – im prostsze mieszanie i nakładanie produktu, tym lepiej. Bardzo ważne jest też, aby włosy były już nawet nie tyle chronione przed zniszczeniem podczas koloryzacji, co wręcz pielęgnowane. Stąd dodatki naturalnych ekstraktów roślinnych czy olejków. Jako przykład takich produktów Magdalena Kochanowska­‑Glen podaje farby Pure Color o konsystencji żelu, w których wykorzystano ekstrakty z kaktusa, aloesu oraz olej jojoba.

Kobiety poszukują produktów opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych,

Coraz bardziej w stronę natury

Pytani o interesujące zjawiska w kategorii produktów do koloryzacji włosów, przedstawiciele sieci drogeryjnych wskazują na wzrost popularności preparatów naturalnych, ziołowych. Są one na rynku od lat, ale na fali zainteresowania naturą w każdym aspekcie życia, zyskują na znaczeniu. – To chyba jedyny wyraźny nowy trend, który rzuca się w oczy w tej kategorii – przyznaje Teresa Stachnio. – Jest grupa kobiet, które szukają naprawdę naturalnych farb, nie tylko bez amoniaku, ale w ogóle z jak najmniejszą ilością sztucznych składników. Dla nich nie jest najważniejsza cena, liczy się gwarancja naturalności, certyfikaty. Cały wizerunek takiej marki musi być w ich oczach spójny. Dlatego myślę, że producenci masowych farb do włosów, którzy mają w portfolio ziołowe produkty, powinni zastanowić się nad ich nową komunikacją, wręcz całkowitą zmianą wizerunku, łącznie z nazwą marki. Wówczas mogliby ulokować je na innej półce cenowej i stałyby się one bardziej wiarygodne dla zwolenniczek ekologicznej koloryzacji włosów – radzi Teresa Stachnio. W drogeriach Jasmin, które reprezentuje, dostępne są m.in. naturalne farby Herbatint i Naturtint.

– Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce charakteryzuje się ogromną dynamiką. Z roku na rok wzrasta ich sprzedaż i są to wzrosty dwucyfrowe. Wynika to z coraz większej wiedzy o negatywnym wpływie chemii na zdrowie – uważa Elżbieta Sanojca, właścicielka firmy Laurus, będącej wyłącznym przedstawicielem marki Herbatint w Polsce. – W dobie tak powszechnej „epidemii” uczuleniowej jest to niezwykle ważne. Środowisko naturalne jest coraz bardziej zanieczyszczone i ograniczanie liczby produktów wykorzystujących wyłącznie chemiczne komponenty jest bardzo istotne. Kobiety o tym wiedzą. Poszukują produktów, które nie szkodzą zdrowiu, czyli opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych, opracowanych z zastosowaniem absolutnie minimalnych ilości składników chemicznych – podkreśla. Włoskie farby Herbatint mają postać żelu, nie zawierają amoniaku, parabenów, rezorcyny, alkoholu, metali ciężkich, henny, glutenu. Są oparte na 8 organicznych ekstraktach roślinnych. Nadają włosom naturalną barwę i pokrywają siwe włosy. Paleta obejmuje 36 kolorów, które można ze sobą mieszać, aż do uzyskania odcienia, na którym nam zależy. Z tej palety najlepiej sprzedaje się seria Naturalna, czyli kolory od 1N do 8N. Najpopularniejszym odcieniem jest ciemny blond. Są to farby, po które sięgają kobiety po przebytej chemioterapii, a także kobiety w ciąży, choć jak podkreśla Elżbieta Sanojca, akurat one, zanim zaczną farbować włosy, powinny się skonsultować z lekarzem, a w pierwszym trymestrze nie powinno się przeprowadzać tego zabiegu.

Z trendu eko cieszy się Renata Ciszewska­‑Kłosińska z Delii. – Ten trend jest tylko wzmocnieniem dla sprzedaży Henny Ziołowej Cameleo – mówi. – Jest to wyjątkowy produkt w porównaniu z pozostałymi kolorantami, ma swoje grono wiernych klientek, które nie zamienią go na żaden inny. I, co ważniejsze, to grono sukcesywnie się powiększa. Moda na bycie eko ogarnęła wszystkie kategorie, ale w koloryzacji jest chyba najtrudniej wdrożyć produkt odpowiadający na te potrzeby rynku, stąd zainteresowanie naszą henną – dodaje.

Elżbieta Sanojca podkreśla, że rynek będzie się rozwijał w kierunku produktów naturalnych. – Klasyczne produkty do koloryzacji włosów zawierają sporą ilość silnych alergenów. Kobiety o tym wiedzą i poszukują farb opartych na naturalnych ekstraktach ziołowych i roślinnych, opracowanych z zastosowaniem absolutnie minimalnych ilości składników chemicznych. Całkowicie chemii nie unikniemy, ale jeśli ją znacznie ograniczymy, to jest już krok w dobrą stronę – podsumowuje. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
22.01.2025 11:35
Prosta i efektywna pielęgnacja włosów z linią Hair Streaming od Bioelixire
Prosta i efektywna pielęgnacja włosów z linią Hair Streaming od BioelixireMateriał Partnera

Less is more! Poznaj minimalistyczną serię Hair Streaming.

Chociaż łatwo wpaść w pułapkę myślenia o pielęgnacji jako wieloetapowej rutynie, marka Bioelixire udowadnia, że droga do zdrowych i lśniących włosów może być znacznie prostsza i zdecydowanie krótsza! Tylko trzy kosmetyki wystarczą, aby przywrócić objętość, miękkość i blask włosów, zadbać o równowagę mikrobiomu, ukoić stany zapalne lub podrażnienia skóry głowy, a nawet przyspieszyć porost. Linia Hair Streaming to odpowiedź na rosnącą potrzebę ograniczenia konsumpcji i życia w duchu “less waste”, a także sposób na odciążenie włosów i skóry głowy, zmęczonych nadmierną ilością substancji aktywnych i kosmetyków.

Kosmetyczny minimalizm – hit czy kit?

Minimalizm w kosmetyce to jeden z tych trendów, które wydają się zbyt piękne, aby były prawdziwe. Czy o włosy i skórę głowy można odpowiednio zadbać, stosując tylko trzy kosmetyki? Odpowiedź marki Bioelixire jest prosta – jak najbardziej! Należy jednak postawić na wysokiej jakości produkty o bogatym składzie, pozbawione szkodliwych substancji i drażniących detergentów. Seria Hair Streaming pozwala nie tylko przywrócić zdrowie włosów i skalpu. Zmniejsza też wydatki, ilość odpadów i czas poświęcany na codzienną pielęgnację.

Seria Bioelixire Hair Streaming – co ją wyróżnia?

Linia Hair Streaming od Bioelixire to powiew świeżości na rynku kosmetycznym. Polska marka zachęca do ograniczenia ilości stosowanych produktów i wypróbowania pielęgnacji w trzech krokach. Szampon, odżywka i maska – tylko tyle wystarczy, aby w niedługim czasie cieszyć się pięknymi, silnymi i lśniącymi włosami oraz zdrową, zregenerowaną skórą głowy.  Jak wygląda uproszczona pielęgnacja według marki Bioelixire?

 

  • Szampon pielęgnujący – zapewnia dokładne oczyszczenie skóry i włosów z zanieczyszczeń i pozostałości kosmetyków, odżywia, nawilża, reguluje pracę gruczołów łojowych i przywraca zdrową równowagę mikrobiomu.
  • Wygładzająco-regenerująca odżywka – łagodzi powstałe na powierzchni skalpu podrażnienia, dogłębnie regeneruje i wzmacnia włosy, a także pozostawia na nich ochronny film, zapobiegający nadmiernej utracie wilgoci, plątaniu, rozdwajaniu i uszkodzeniom mechanicznym.
  • Pielęgnująca maska – to SOS dla osłabionych włosów i/lub skóry głowy, które potrzebują silnej dawki odżywienia i nawilżenia. Intensywnie pielęgnuje, koi i rewitalizuje, przywracając naturalną odporność na uszkodzenia oraz przesuszanie.

Bioelixire Hair Streaming – składniki aktywne

  • Oleje roślinne (arganowy, jojoba, sezamowy i masło shea) – pielęgnują, odżywiają, zmiękczają i zabezpieczają włosy ochronnym filmem. Dostarczają witamin, minerałów, antyoksydantów i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Proteiny ryżu, kukurydzy, soi i pszenicy – odbudowują powstałe w strukturze włosów mikroubytki. Przywracają siłę, witalność i gładkość kosmyków.
  • Ekstrakty roślinne z krwawnika pospolitego, nagietka lekarskiego, oczaru wirginijskiego, brzoskwini, porzeczki i truskawki – działają wzmacniająco, antyoksydacyjnie, kondycjonująco i nawilżająco.
  • Bioferment postbiotyczny na bazie skrzypu polnego, rdestu ptasiego i aloesu – intensywnie odżywia, wzmacnia barierę ochronną skóry głowy, łagodzi podrażnienia i przywraca równowagę mikrobiomu.
  • Mleczan sodu – zmiękcza i nawilża włosy oraz skórę głowy.
  • Panthenol – silnie nawilża, łagodzi podrażnienia, wycisza stany zapalne i przyspiesza regenerację skóry głowy.
  • Sodium PCA – nawilża i kondycjonuje włosy, a także zabezpiecza je ochronną warstwą okluzyjną. Działa antystatycznie, zapobiegając elektryzowaniu kosmyków.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
02.01.2025 07:40
Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025
Od lat silnym trendem jest dążenie do posiadania gładkich, lśniących włosów, a poszukiwanie środków nadających błysku włosom wzrasta z roku na rok.fot. shutterstock

Jakie będą najważniejsze trendy w pielęgnacji włosów w 2025 roku? Konsumenci będą poszukiwać w drogeriach nowoczesnych, a jednocześnie dostępnych cenowo produktów, które pozwolą uporać się z największymi problemami z włosami: brakiem połysku, łupieżem oraz ich nadmiernym wypadaniem.

Na półkach drogerii pojawia się coraz więcej marek, oferujących kolejne produkty do pielęgnacji włosów. Rynek produktów, przeznaczonych do włosów o różnych potrzebach, rozwija się niezwykle dynamicznie, napędzany rozwojem nauki i wciąż nowymi trendami na Instagramie i Tiktoku. 

Zauważalnie rośnie popyt na produkty, mające przeciwdziałać wypadaniu oraz przerzedzaniu się włosów. Co istotne, problem ten dotyczy nie tylko mężczyzn, ale coraz częściej również kobiet. Zjawisko to staje się coraz częstsze, a związane jest z towarzyszącym nam stresem. Nowe środki będą mieć wpływ nie tylko na pielęgnację, ale – jeśli okażą się skuteczne – również na zdrowie fizyczne i psychiczne osób, dotkniętym tym coraz powszechniejszym problemem.

Innowacje w walce z łupieżem 

Jak opisuje portal allure.com, duże zmiany czekają nas w tym roku w dziedzinie środków przeciwłupieżowych. Dzięki ulepszonym formułom, pięknym zapachom i mniej “aptecznym” opakowaniom półki drogerii już niedługo zapełnią się kosmetykami antyłupieżowymi nowej generacji. 

Dostępne obecnie w drogeriach i aptekach produkty, których zadaniem jest walka z tym problemem, działają mocno przesuszająco na skórę głowy. Składniki aktywne zawarte w tych szamponach (siarczek selenu, pirytionian cynku i smoła węglowa) odpowiadają za charakterystyczny zapach, pozbawiają też włosy naturalnego natłuszczenia.

W ostatnim czasie w tej kategorii zaszły już znaczące zmiany, jeśli chodzi o formuły – do produktów przeciwłupieżowych wprowadzano np. antybakteryjny kwas oleanolowy i przeciwzapalną apigeninę. Jednak te najnowocześniejsze produkty mają na razie kilkukrotnie wyższe ceny, niż popularne szampony przeciwłupieżowe, dostępne w drogeriach.

W 2025 roku spodziewane jest wejście na rynek kolejnych nowoczesnych produktów do pielęgnacji włosów, ale już w bardziej przystępnych dla przeciętnego klienta cenach. 

Wśród marek drogeryjnych zauważalny jest również trend w kierunku opracowywania produktów, które nie tylko zwalczają łupież, ale jednocześnie odżywiają włosy – takie formuły wprowadziły niedawno m.in. Vichy i CeraVe.  Na przykład nowy szampon przeciwłupieżowy CeraVe o działaniu nawilżającym zawiera 1 proc. pirytionianu cynku, a także ceramidy i kwas hialuronowy, które mają pomóc utrzymać barierę wilgoci skórze głowy i nawilżyć włosy. 

Czytaj też: Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki

Peptydy trendują na Tiktoku

Peptydy, które są coraz popularniejsze w pielęgnacji skóry, ostatnio są też coraz chętniej używane przez producentów produktów do pielęgnacji włosów. 

Peptydy pomagają wzmocnić skórę głowy tak, aby była ona lepszym środowiskiem do rozwoju mocnych mieszków włosowych. Mogą one również zmniejszać stany zapalne, wywołane nadmiarem hormonów lub podrażnieniami, które są jednymi z czynników powodujących wypadanie włosów.

image
Wśród marek drogeryjnych zauważalny jest również trend w kierunku opracowywania produktów, które nie tylko zwalczają łupież, ale jednocześnie odżywiają włosy
fot. shutterstock

Mycie włosów, ale na sucho

W związku z wycofywaniem z rynku suchych szamponów w formie aerozoli (w ramach walki ze zmianami klimatycznymi), coraz powszechniejsze stają się inne formuły produktów do odświeżania włosów bez mycia.

Marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów – w formie pudrów, balsamów i kremów. Wiele premier będzie miało miejsce w nadchodzących miesiącach.

Lśniące włosy zawsze na topie

Od lat silnym trendem jest dążenie do posiadania gładkich, lśniących włosów, a poszukiwanie środków nadających błysku włosom wzrasta z roku na rok. Posty na TikToku o rutynowych zabiegach, nadających włosom połysku, miały w listopadzie średnio 419 tys. wyświetleń tygodniowo (to wzrost wyszukiwań o blisko 170 proc. rok do roku). 

Klienci chcą błyszczących włosów, a efektów oczekują od zabiegów w profesjonalnych salonach, jak również wciąż szukają środków (może to być odżywka, serum, wcierka bądź olejek), których mogą użyć w domowym zaciszu. Najlepiej, gdyby produkty te dawały natychmiastowe, widoczne rezultaty.

Czytaj też: Olejowanie włosów – trend pielęgnacyjny z Indii, który podbija świat

Walka o gęste włosy i życie bez stresu

Wypadanie lub przerzedzanie się włosów jest najczęściej wynikiem stresu. W ostatnich latach specjaliści obserwują nasilenie tego zjawiska, a dotyczy ono nie tylko mężczyzn, ale i kobiet.

Przewlekły stres może mocno zakłócać cykl wzrostu włosów, prowadząc do takich stanów, jak telogenowe wypadanie włosów, dotykające coraz więcej kobiet. Pomocne mogą okazać się tu zabiegi i leczenie z użyciem minoksydylu w gabinetach dermatologicznych. Coraz więcej produktów zawierających ten składnik będzie można znaleźć w 2025 roku w produktach na półkach drogerii czy aptek – np. w produktach Dove z serii Scalp + Hair Therapy Density Boost.

Specjaliści podkreślają, aby przed wyborem ścieżki leczenia porozmawiać najpierw z dermatologiem o przyczynach wypadania włosów. Obok stresu wpływ mogą mieć bowiem inne czynniki genetyczne lub problemy zdrowotne, dlatego zbadanie przyczyn jest niezbędne. 

Trzeba mieć też na uwadze, że jeżeli główną przyczyną problemu z włosami okazuje się stres, stosowane miejscowo serum najprawdopodobniej nie rozwiąże wszystkich problemów Konieczne jest tu wielotorowe podejście, począwszy od dbania o zdrowy tryb życia i dietę bogatą w składniki odżywcze, po zadbanie o zdrowie psychiczne i balans w życiu.

Czytaj też: Monika Frydrych, Luare: Brakowało mi polskiej marki, oferującej luksusową pielęgnację, świetne składniki i czyste składy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 17:03