StoryEditor
Włosy
31.03.2020 00:00

Bartosz Bronowicki: Polki boją się zmian fryzury, to polscy mężczyźni podążają za trendami

- Ewoluują nie tylko trendy, ale i narzędzia oraz akcesoria fryzjerskie, dając nam więcej możliwości w kreowaniu ciekawych fryzur. Jestem jednak zwolennikiem klasycznych, prostych form na włosach. Zawsze powtarzam "Im mniej, tym lepiej" - mówi Bartosz Bronowicki, stylista fryzur, który śledzi światowe trendy we fryzjerstwie, adaptując je na głowach Polaków zgodnie z własną wyobraźnią.

Jakie trendy fryzjerskie będą dominować w roku 2020?

Trendy we fryzjerstwie zmieniają się bardzo szybko, ale uważam, że aktualnie stawia się na „lekkie” fryzury. Moda i trendy to jedno, ale zawsze musimy pamiętać, że to co króluje na wybiegach niekoniecznie musi się sprawdzić na co dzień. Owszem, często czerpię inspirację z pokazów, ale każda fryzura jest dobrana indywidualnie do danej osoby. Trend nadaje kierunek wizualny, nowe spojrzenie na fryzurę, formę czy dany kolor. Ewoluują też narzędzia i akcesoria fryzjerskie, dając nam więcej możliwości w kreowaniu ciekawych fryzur. Patrząc na narzędzia sprzed dziesięciu lat i porównując je z obecnymi, widać przepaść oraz to jak akcesoria fryzjerskie rozwinęły się technologicznie. Przykładem mogą być chociażby szczotki z jonizującym włosiem zapobiegającym elektryzowaniu się włosów.

Jakie fryzury lubią Polki?

Polki z pewnością są dużo bardziej świadome dobrego cięcia i koloryzacji, aczkolwiek czasami zdarza im się prosić o „old school”, jakim jest balejaż. Wychodzą z założenia, że im więcej się dzieje na głowę tym lepiej, bo mąż zauważy, że właśnie wróciły od fryzjera (śmiech). Zawsze powtarzam "Im mniej, tym lepiej". Jestem zwolennikiem klasycznych, prostych form na włosach. Im mniej kombinacji tym lepiej! Polki lubią wygodę i długości włosów, które zawsze można związać, ale dalej będą wyglądać efektownie. Nadal są mało odważne w swoich decyzjach, ale i tak coraz więcej z nich otwiera się na zmiany i odejście od mało już modnych fryzur czy kolorów.

Zaskoczył mnie Pan. Słyszałam zawsze opinie, że Polki starają się śledzić trendy fryzjerskie i są otwarte na zmiany. A polscy mężczyźni - czy nadążają za tym, co dzieje w męskim fryzjerstwie na świecie?

Myślę, że czasem mężczyźni nawet wyprzedzają kobiety, jeśli chodzi o wyłapywanie trendów i dbanie o siebie. Zmienili to barberzy, ponieważ wcześniej funkcjonował obraz drwala, który był lekko zaniedbany. Nadal trend "brodatego drwala" obowiązuje, ale jest on teraz zadbany. To drwal, który używa kremów. Pewnego razu, gdy byłem na wyjeździe z przyjaciółmi, jeden z nich pokazał mi swoją „daily routine”, czyli swój sposób na codzienną pielęgnację, począwszy od czyszczenia skóry, olejowania do nakładania kremu. I to mnie zaskoczyło, że osoba po której bym się nie spodziewał, że używa kremu, mówi mi o swojej „daily routine”. 

Czy trendy fryzjerskie w naszym kraju odbiegają od europejskich czy światowych standardów?

Dużo podróżuję, ostatnim ciekawym doświadczeniem była dla mnie praca w Moskwie i chciałem zaobserwować jak te trendy się różnicują między Polską, Europą, a Moskwą. Zauważyłem, że wszystko, co się tam dzieje jest bardzo zbliżone. Najnowsze trendy wracają mocno do lat 90., także do lat 80. i są do siebie podobne. Uważam, że nadążamy za światowymi trendami, nie jesteśmy już na szarym końcu, tylko o wiele, wiele wyżej.

Co właściwie, Pana zdaniem, oznacza „mieć dobrą fryzurę”?

To jest dobre pytanie, ale ja pozwolę sobie postawić kolejne. Czy dobra fryzura to ta modna, wymyślna czy taka w której się dobrze wygląda i czuje? Lepiej wyglądać modnie czy dobrze się ze sobą czuć? Myślę, ze wyglądamy dobrze wtedy, kiedy dobrze się ze sobą czujemy. Dobra fryzura dodaje nam pewności siebie, odwagi, „tego czegoś”, błysku. Oczywiście możemy być super modnie uczesani, ale co z tego, jeśli nie czujemy się do końca swobodnie w takim upięciu? Z pewnością stracimy trochę pewności siebie.

Co brać pod uwagę, gdy decydujemy się na konkretne strzyżenie czy uczesanie?

Można brać pod uwagę wiele rzeczy np. stylizację i od tego zacznijmy. Warto zadać sobie pytanie czy lubimy lekkie fryzury, zwiewne, ciężkie geometryczne, czy nazwijmy to „zbetonowane”. Trendy narzucają nam nieco lżejsze fryzury, ale jeśli się w nich nie czujemy dobrze, idźmy w stronę mocniejszych fryzur. Jeżeli chodzi o strzyżenie, to tutaj wachlarz jest ogromny. Powinniśmy wziąć pod uwagę to, czy osoba, która strzyże, zrobi to dobrze. Często przychodzimy z wyobrażeniami lub zdjęciami mówiąc: "Taką fryzurę chcę",  i jeśli fryzjer mówi tylko: "Ok, siadaj, robimy", to powinniśmy jak najszybciej uciekać z tego salonu.

Dlaczego?

Bo klient przychodzi do specjalisty i analogicznie, jak idziemy do mechanika to nie przychodzimy ze swoimi częściami prosząc o wymianę, tylko pytamy co jest do zrobienia. Wtedy ustala się jakie części są potrzebne i co robimy. Do lekarza też nie idzie się ze swoimi lekami, podobnie jest z fryzjerem. To tak samo działa. Na szczęście większość moich klientów na tyle mi ufa, że nie przynosi już zdjęć i nie prezentuje mi tego, co chce w oparciu o fotografie. Jedyną zaletą przynoszonych zdjęć jest fakt, że można na ich podstawie skutecznie edukować klientów. Przytoczę tu anegdotkę, gdy klientka, która przyszła z długimi, zniszczonymi włosami, przedstawiła mi zdjęcie Penelope Cruz, chyba z rozdania Oscarów i wskazała, że chce taką fryzurę. I… zrobiłem jej taką fryzurę, a kobieta zapytała jak ją utrzymać. Odpowiedziałem, że dokładnie tak, jak ją stworzyliśmy, czyli: pielęgnacja, dobry szampon, pielęgnacja raz jeszcze, suszenie, ale nie gorącym powietrzem, wymodelowanie i odbicie od nasady. Następnie zrobienie loków, rozciągnięcie ich, „sczesanie” i utrwalenie dobrymi kosmetykami. Ten cały zabieg pielęgnacyjny i stylizacyjny trwał około godziny. Raczej nikt nie jest w stanie codziennie w ten sposób przygotowywać sobie fryzury. Musimy pamiętać o tym, jakie i w jakiej kondycji mamy włosy.

Włosy to wielka ozdoba. Nosimy teraz długie czy krótkie, z grzywką czy bez?

Trzeba podkreślać naturę, wiele osób tego nie potrafi. Ja uważam, że każdy z nas ma w sobie naturalne piękno, tylko potrzeba szczególnej wrażliwości, aby je wydobyć. Wiele dziewczyn nadal prostuje włosy, a gdy to robi, nie używa ani kosmetyków, ani narzędzi chroniących przed wysoką temperaturą i spalaniem włosa. Obecnie są dostępne prostownice z jonizacją, które mają regulację temperatury, szczotki, które mają jonizowane włókna włosia. Jest cały szereg narzędzi, których możemy użyć. Niestety dalej dziewczyny korzystają nałogowo z keratynowego prostowania włosów, zauważyłem to głównie w Polsce i Rosji. Nasze włosy nie są włosami brazylijskimi ani afroamerykańskimi, które potrzebują takiego keratynowego prostowania. Słowiańskie włosy są dosyć cienkie i keratynowe prostowanie nie jest dla nich dobre, o wiele lepsze będzie użycie odpowiedniego narzędzia do prostowania, stylizacji oraz pielęgnacji. Jeśli chodzi o modę na grzywkę to indywidualna kwestia. 

Najczęściej chcemy mieć nie tylko piękne włosy, ale też modnie wyglądać. 

Koncentracja na wizji czy trendzie nie powinna być ważniejsza od tego, co lubimy i w czym swobodnie się czujemy. Np. włosy można tak obciąć, aby wywijały się do zewnątrz lub do wewnątrz. Jest to zależne od długości włosów, jak i formy cieniowania. To co uznałbym za najmodniejsze to bliskość z naturą i świadomość konsekwencji po radykalnych zmianach.

Teraz więcej czasu poświęcamy na pielęgnację w domu. Co jest najważniejsze w doborze narzędzi do włosów?

Dobre narzędzie to takie, które może zostać dobrane do typu włosów. Pozwalające na regulację i w ten sposób koordynację procesu tworzenia fryzury. Szczotka ma ogromne znaczenie, ponieważ grubość jej włosia odgrywa rolę w pielęgnacji. Przy grubszych włosach potrzebna jest szczotka z grubszym włóknem, które lepiej je rozczesze, jeśli mamy cienkie i delikatne włosy to potrzebujemy bardziej miękkiego włosia, które będzie się poddawać. Istnieje pewien paradoks - cienkie włosy plączą się znacznie bardziej niż grube. Gdy włosie szczotki jest bardziej miękkie, to włosy się poddają i nie ciągną.

Jakie umiejętności powinien mieć dobry fryzjer i jak takiego wybrać? 

Wnikliwość i umiejętności interpersonalne są szczególnie ważne w tym zawodzie. Fryzjer powinien mieć łatwość nawiązywania kontaktu i budowania relacji z innymi. Stworzenie dobrej atmosfery podczas pracy jest niezwykle ważne, ma również duże przełożenie na zadowolenie klienta po wyjściu z salonu, miłe wspomnienia związane z wizytą, a jak wiadomo, emocje są niezwykle ważne. Wybierając, zatrudniając fryzjera należy zwrócić uwagę przede wszystkim czy jest otwarty, jak szybko złapaliśmy z nim dobry kontakt. Oczywiście umiejętności, poczucie estetyki i kreatywność są równie ważne. Jeśli chodzi o kształcenie fryzjerów - jest to rozległy temat, należy zwrócić uwagę na wiele aspektów pracy w tym zawodzie. Najważniejsza oczywiście jest nauka technik cięcia, jest to podstawa, która daje możliwości w kreowaniu fryzur.

Uczył Pan też adeptów tego zawodu. Jak mogą zapracować na swoją fryzjerską renomę?

Pracowałem kiedyś z grupą uczniów ze szkoły zawodowej i każdy uczeń z grupy był inny. Nie byłem w stanie od razu zapamiętać imion wszystkich, ale robiłem wieczorami notatki i opisałem sobie ich typy charakteru odnosząc się do włosów, bo najłatwiej było mi ich zapamiętać właśnie po fryzurach. Zastanawiałem się jak do nich trafiać, co mówić, jak kierować i uzyskać ich uwagę. Chciałem nauczyć ich obcinania włosów i warsztatu, a nie „robienia fryzur”, dawać narzędzia i wyobraźnię oraz uczyć tego, że należy słuchać klientów i zwracać uwagę na ergonomię pracy, sprowadzającej się w dużej mierze do prawidłowej postawy przy realizacji usługi fryzjerskiej. Starsze pokolenie fryzjerów ma już swoje nawyki, ale młodzi ludzie mają szansę na redukcję postaw obciążających kręgosłup. Doświadczenie edukacyjne w szkole było jednym z trudniejszych, które przeprowadzałem, dlatego podziwiam wszystkich nauczycieli i dydaktyków.

Dlaczego wybrał Pan ten zawód?

To jest najtrudniejsze pytanie, które mi każdy zadaje. Wybrałem go głównie ze względu na kontakt z ludźmi, ponieważ bardzo lubię z nimi rozmawiać. Bywa oczywiście i tak, że pod koniec dnia czuję się przesycony kontaktami z ludźmi, potrzebuję wtedy pobyć tyko sam ze sobą. Zdarza się to jednak rzadko. Wszyscy wiemy, że praca z człowiekiem jest najtrudniejsza. Owszem, jest, ale daje też najwięcej satysfakcji. Szczery uśmiech jest dla mnie najważniejszy, ważniejszy niż reakcja typu: "Wow, ale mnie pan pięknie obciął, wyglądam najpiękniej na świecie". Żadnych słów wówczas nie potrzeba.  

Czy w Pana rodzinie są tradycje fryzjerskie?

Moja rodzina posiadała salon, ale nikt z nas nie był fryzjerem. Traktowaliśmy to jako biznes i zatrudnialiśmy fryzjerów. Pamiętam czasy, gdy po wejściu do salonu odrzucał mnie zapach trwałej ondulacji, było tam duszno i  miałem wrażenie, że wchodzi się tam posłuchać plotek, a nie po usługę fryzjerską, a do tego te zabrudzone ręczniki... Ogólnie miałem wstręt do fryzjerstwa. Dopiero gdy kupiłem swoją pierwszą książkę o fryzjerstwie, w której pierwsze dwadzieścia stron dotyczyło brył, zainteresowałem się kształtem, geometrią, architekturą geometryczną cięć, podejściem artystycznym.

Z wykształcenia jest pan architektem. Skąd zmiana planów życiowych?

Wybierając architekturę i idąc na takie studia, myślałem, że to będzie kreatywne zajęcie, dające nieograniczone możliwości. Jednak już na studiach okazało się, że wcale tak praca architekta nie wygląda. Często to projektowanie domków jednorodzinnych, które mają mieć dwie sypialnie i otwartą kuchnię. Nie ma tam za wiele miejsca na artystyczną wizję, bo wszystko musi być funkcjonalne, a to dość mocno blokuje wyobraźnię . Dopiero teraz zaczęły powstawać piękne projekty mieszkań i domów, ale gdy ja kończyłem studia, to 90 procent mojej pracy polegało na przerabianiu domków jednorodzinnych, zero polotu. Myślę, że wielu architektów nie może od razu kreatywnie działać, droga jest dosyć ograniczona pragmatyzmem i funkcjonalnością. We fryzjerstwie jest ona o wiele krótsza, łatwiej i szybciej mogłem zdobyć zaufanie i pozwolić sobie na kreatywność, a to było fajne. Szybciej osiągnąłem swoją niezależność dotyczącą kreowania wizji.

Co jest we fryzjerstwie najtrudniejsze, a co sprawia Panu radość i satysfakcję?

Potrafię cieszyć się małymi sukcesami. Czasem jest tak, że ja jestem super zadowolony z fryzury, a klientka mówi, ze średnio jej odpowiada, czasem klientka jest zadowolona, a ja nie jestem. Zatem zadowolenie klientki, moje i dobra kondycja włosów to trzy rzeczy, które składają się na sukces. Czasem potrzeba współpracy klientów, ponieważ niektórzy z nich myślą, że jestem w stanie wszystko naprawić i zmienić podczas jedynej wizyty - i są w błędzie. Fryzjerstwo nie jest magią, tylko procesem chemicznym. Wiele lat farbowania włosów na czarno domowymi sposobami jest wyzwaniem i proces przywracania kondycji włosom trwa nawet rok. Historia włosa jest niezwykle kluczowa.

Jaki był Pana największy sukces w tym zawodzie, a jaka porażka?

Porażką nazwę sytuację, w której wspomniane wyżej trzy kryteria nie zaistnieją. A sukcesem nazwę każdą klientkę mojego salonu, która jest zadowolona z usługi. Wtedy czuję błogość.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 00:38