StoryEditor
Włosy
15.06.2023 00:00

4 zasady pielęgnacji włosów podczas wakacji

Włosy nie lubią plażowania w pełnym słońcu. Warto je chronić pod nakryciem głowy i stosować specjalne produkty do rozpylania z filtrami UV / fot. shutterstock
Wakacyjne szaleństwa to dla włosów prawdziwa szkoła przetrwania. Jak o nie zadbać w letnie dni?  O czterech złotych zasadach opowiada Agnieszka Kowalska, medical advisor, ekspert marki Baśka.

Kochamy wakacje, ale włosy niekoniecznie podzielają tę miłość. Słona woda, wiatr, piasek i kosmetyki dobierane czasem zupełnie losowo – dla włosów to okres prawdziwego survivalu. Dlatego warto w tym czasie pamiętać o choćby cztrech podstawowych zasadach.

Po pierwsze: nawilżenie

W wakacje kluczowe jest nawilżenie.  Słońce, zmiany temperatury, górski wiatr i morskie kąpiele to spełnienie letnich marzeń… ale także przyczyna przesuszania włosów.

– Naszym kluczowym zadaniem w letnim rytuale pielęgnacyjnym zawsze jest staranne nawilżenie pasm. To absolutny priorytet ze względu na szczególne warunki atmosferyczne, na jakie narażone są nasze włosy – mówi Agnieszka Kowalska, medical ddvisor, ekspert marki Baśka. 

Dlatego warto wybierać produkty, które zapewniają włosom odpowiedni poziom nawilżenia.

Równie ważna, jak właściwy dobór kosmetyków, jest regularność ich stosowania. Choć bywa to wyzwaniem, dobre nawyki pielęgnacyjne powinnyśmy utrzymywać także podczas wakacyjnych wojaży – dodaje ekspert.

Po drugie: nie rezygnuj z PEH

Latem nie warto odchodzić od dobrych nawyków, takich jak pielęgnacja zgodna z zasadami PEH, oznaczająca równowagę protein, emolientów i humektantów.

Proteiny, emolienty i humektanty zapewniają naszym puklom odpowiedni poziom nawilżenia, budulca strukturalnego i regeneracji przez cały rok, także w okresie wakacyjnym. Te komponenty zawsze należy dobierać i mieszać w zależności od indywidualnych potrzeb (i porowatości włosów), dzięki czemu osiągamy bardzo dużą efektywność spersonalizowanej pielęgnacji – mówi Agnieszka Kowalska.

Zachęca by w walizce znalazły się zarówno produkty proteinowe, humektantowe i zawierające komponenty emolientowe.

– Sprawdzone kosmetyki – nawet w górskim schronisku lub na biwaku – pomogą nam utrzymać równowagę tak cenną dla włosów – dodaje.

Po trzecie: bezpieczeństwo i wygoda

Przy tym wszystkim warto poszukać  kosmetyków, które zapewnią komfort na wakacjach. A zatem kluczowe będą: wygodne opakowanie i odpowiednia konsystencja. To pierwsze jest ważne, by ustrzec się przed nieoczekiwanym otwarciem butelki w walizce. Druga zapewni, że kosmetyk bez problemu naniesiemy na włosy w każdych (także działkowych lub schroniskowych) warunkach.

Królem wakacyjnych podróży jest atomizer, dzięki któremu rozprowadzenie np. wcierki do włosów zajmuje tylko chwilę. Idealne będą także zakręcane, plastikowe butelki lub tuby. Unikać należy opakowań w postaci szklanych słoików i flakonów.

Po czwarte: termoochrona

Włosy nie lubią plażowania w pełnym słońcu. Warto je chronić pod nakryciem głowy i stosować specjalne produkty do rozpylania z filtrami UV. Do tego należy odpuścić w tym czasie stylizację na gorącą i suszenie gorącym powietrzem. Jeśli jednak musimy się gdzieś pojawić z idealną fryzurą wymagającą takich zabiegów, to bezwzględnie pamiętajmy o kosmetykach termoochronnych.

– Spray termoochronny to produkt, który nanosimy na pasma przed układaniem. Preparat chroni nasze włosy, zapobiegając negatywnemu wpływowi temperatury na ich strukturę. Jeśli używamy suszarki lub lokówki – to prawdziwe must-have. Warto wybrać produkt o odpowiednim składzie – taki, który ma właściwości nawilżające i kondycjonujące. W ten sposób nie tylko chronimy delikatne włosy, ale także pielęgnujemy je na każdym etapie – podpowiada Agnieszka Kowalska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
21.11.2024 13:37
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowy
FOREO z marką FAQ Swiss wkracza w świat pielęgnacji… WŁOSÓW - nowa technologia dla zdrowej skóry głowyMateriał Partnera

Marka FOREO, znana z innowacyjnych rozwiązań do pielęgnacji skóry, prezentuje nową kategorię w swojej ofercie - urządzenia do włosów. A dokładniej do dbania o skórę głowy. Po niezwykłym sukcesie marki FAQ Swiss spod parasola FOREO, która w zeszłym roku zadebiutowała na rynku z luksusowymi maskami LED na twarz, nadszedł czas na kolejną wyczekiwaną premierę. FAQ™ 301 to nowe urządzenie, które przenosi zaawansowaną technologię LED oraz masaż T-Sonic™ na skórę głowy, walcząc z przerzedzającymi się włosami i nadając im objętości, blasku i zdrowego wyglądu.

Rewolucja zaczyna się od skóry głowy

Około połowa mężczyzn i aż 40% kobiet zmaga się z problemem wypadania włosów w ciągu swojego życia. Niewiele rzeczy potrafi być bardziej frustrujących niż produkty na porost włosów, które po prostu nie działają. Dlatego rozwiązania FAQ Swiss od FOREO opierają się na solidnych podstawach naukowych. FAQ™ 301 wykorzystuje klinicznie potwierdzoną technologię czerwonego światła LED oraz masaż T-Sonic™, aby wzmocnić osłabione, łamliwe włosy. Urządzenie działa poprzez stymulację skóry głowy i aktywizację mieszków włosowych. Zaprojektowane z myślą o współdziałaniu z płynnymi kuracjami do włosów, FAQ™ 301 wspomaga lepsze wchłanianie składników aktywnych, takich jak minoksydyl, które docierają głęboko do mieszków, czyli tam, gdzie mogą działać najskuteczniej.

Terapia światłem LED i masaż soniczny

Urządzenie FAQ™ 301 wyposażone jest w 20 diod LED emitujących lecznicze, czerwone światło LED, które działa jak rewitalizujący zastrzyk dla mieszków włosowych, wzmacniając je i pobudzając wzrost włosów. Czerwone światło LED intensywnie stymuluje komórki, kluczowe dla regeneracji i odnowy włosów. Dodatkowo, FAQ™ 301 zapewnia delikatny, ale skuteczny soniczny masaż skóry głowy, usuwający martwy naskórek i nadmiar sebum, które mogą blokować mieszki włosowe. Masaż poprawia też mikrokrążenie, dostarczając więcej tlenu i składników odżywczych, co pozytywnie wpływa na zdrowie skóry głowy i kondycję włosów.

Dedykowane serum

Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, FAQ Swiss stworzyło FAQ™ Scalp Recovery & Thick Hair Probiotic Serum. To lekkie serum, które nie tylko odżywia skórę głowy, ale także wzmacnia włosy, zmniejsza ich łamliwość i poprawia ich objętość. Dzięki probiotykom i roślinnym ekstraktom, takim jak czerwona koniczyna i wąkrotka azjatycka, serum dostarcza składników, które odżywiają mieszki włosowe i poprawiają kondycję włosów.

Pielęgnacja włosów z luksusową dawką technologii

Nowa linia FAQ™ to ukłon w stronę każdego, kto marzy o zdrowych, lśniących włosach i chce wprowadzić do swojej rutyny coś naprawdę wyjątkowego.

Odkryj FAQ™ 301 i serum probiotyczne na foreo.com, w końcu, piękno zaczyna się od skóry głowy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 09:09