StoryEditor
Ciało
25.08.2023 15:21

Żel pod prysznic czy tradycyjne mydło – co jest lepsze do codziennej pielęgnacji ciała?

Skóra całego ciała wymaga regularnego, codziennego oczyszczania i pielęgnacji. Najczęściej wybierane kosmetyki do kąpieli to tradycyjne mydło w kostce oraz żel pod prysznic. Który wybór jest lepszy dla skóry? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wiele zależy od składu konkretnych produktów.

Mydło a żel pod prysznic – najważniejsze różnice

Najważniejszą i widoczną już na pierwszy rzut oka różnicą pomiędzy tradycyjnym mydłem a żelem pod prysznic jest ich forma i konsystencja. Mydła to zwykle produkty w kostce, zajmujące niewiele miejsca i bardzo uniwersalne. Żele natomiast sprzedaje się w butelkach o różnej pojemności.

Zwykle mówi się, że żel pod prysznic ma delikatniejszy skład dla skóry niż klasyczne mydło w kostce. Warto jednak pamiętać, że wiele zależy od składu konkretnych produktów. Mydła w kostce są uniwersalne, wykorzystywane najczęściej do mycia rąk. By szybko i skutecznie pozbyć się zabrudzeń z dłoni, w składzie mydeł często znaleźć można silne środki myjące.

image
Materiał Partnera

Wady i zalety tradycyjnych mydeł do ciała

Największą zaletą tradycyjnych mydeł w kostce jest ich uniwersalność. Sprawdzają się do mycia rąk, twarzy, całego ciała, a nawet do prania delikatnych materiałów. Kostka mydła zajmuje niewiele miejsca, co ważne podczas pakowania bagażu przed wyjazdem. Jest także poręczna, choć nie przez wszystkich uznawana za wygodną pod prysznicem.

Ponieważ mydła najczęściej są wykorzystywane do mycia rąk, producenci przystosowują je do szybkiego usuwania zabrudzeń. Z tego powodu w ich składzie często znajdują się silne środki myjące, które stosowane regularnie na skórze całego ciała mogą ją wysuszać.

Warto jednak pamiętać, że mydła w kostce mogą mieć różny skład, jak i przeznaczenie. W drogeriach dostępne są mydła do skóry całego ciała zawierające dokładnie te same składniki, które znajdują się w pielęgnacyjnych żelach pod prysznic. Zwolennicy tradycyjnych mydeł mają w czym wybierać.

Co przemawia za wyborem żelu pod prysznic?

Żele pod prysznic są wygodniejsze w użyciu niż mydła w kostce. Płynna formuła i kremowa konsystencja sprawia, że żel łatwo rozprowadza się po skórze. To kosmetyki, których pH zbliżone jest do naturalnego skóry, przez co nie naruszają jej flory bakteryjnej i delikatnie ją oczyszczają.

image
Materiał Partnera

Szeroki wybór żeli pod prysznic ze składnikami pielęgnującymi, nawilżającymi, odżywczymi, czy nawet złuszczającymi naskórek, ułatwia wybór produktu idealnego dla siebie. Dla skóry o specjalnych potrzebach żel może być lepszym wyborem od mydła właśnie ze względu na duży wybór, który umożliwia znalezienie produktu idealnego.

Wybierając żel po prysznic, warto pamiętać, że i w tym przypadku skład poszczególnych produktów może się między sobą znacznie różnić. Niektóre żele mogą zawierać silne środki myjące podobnie jak tradycyjne mydła albo substancje zapachowe, które mogą wywoływać podrażnienia na skórze wrażliwej i skłonnej do alergii. Ważny jest więc przede wszystkim świadomy wybór, i to niezależnie do preferowanych kosmetyków do kąpieli.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
23.12.2024 08:05
Birkenstock wprowadził produkty pielęgnacyjne do stóp
Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje gamę produktów do pielęgnacji stópfot. mat.prasowe

Renomowany niemiecki producent obuwia postanowił w tym roku poszerzyć swoją ofertę o gamę sześciu produktów, przeznaczonych do pielęgnacji stóp.

BIrkenstock, opierając się na swoim długoletnim dziedzictwie w zakresie produkcji zdrowego obuwia (początki firmy sięgają 1774 roku) zdecydował się na innowacyjne poszerzenie swojej oferty o całą gamę produktów do pielęgnacji stóp.

Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiej firmy, nowa linia produktów stanowi zwieńczenie kilku lat badań i ma na celu „harmonijne połączenie aktywnej regeneracji i luksusu”. Produkty (kremy i peelingi) zostały przygotowane tak, aby nie tylko rozwiązywały problemy stóp, ale jednocześnie były przyjemne dla zmysłów poprzez swoje formuły, tekstury czy zapach. 

Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje takie produkty, jak relaksujące sole do kąpieli, wygładzający pumeks, złuszczający peeling do stóp, odżywczy balsam, lotion łagodzący zmęczenie nóg i stóp, a także wyciszający, relaksujący suchy olejek.

Birkenstock zapewnia, że rozszerzenie oferty ma na celu zapewnienie klientom holistycznego dobrego samopoczucia, a także chodzenie “w zgodzie z naturą”.

Każdy z produktów został stworzony na bazie naturalnych olejków eterycznych - m.in. z drzewa cedrowego, paczuli, pomarańczy, cyprysu, petitgrain czy bergamotki.

Design opakowań jest z założenia prosty i minimalistyczny. Aluminiowe tubki oraz szklane butelki są wykonane w stu procentach z surowców z recyklingu oraz nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.

Birkenstock, światowa ikona rynku mody, słynie z wysokiej jakości ergonomicznego, zdrowego obuwia (głównie klapek i sandałów), a także z kładzenia nacisku na wygodę, zrównoważony rozwój i ponadczasowy styl.

Czytaj też: Birkenstock rozwija się na rynku naturalnych produktów do pielęgnacji skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 00:38