StoryEditor
Ciało
13.06.2020 00:00

Cellulit. Koszmar każdego lata

Walka z cellulitem jest nierówna i wyczerpująca. Ale stosując odpowiednią dietę, ćwiczenia i specjalistyczne kosmetyki, można zredukować jego rozwój i zminimalizować objawy.

Czynniki genetyczne, alkohol, papierosy, zła dieta, brak aktywności fizycznej i zmiany hormonalne to czynniki, które sprzyjają rozrostowi komórek tłuszczowych i ich degeneracji, czyli cellulitowi – zgrubieniom skóry przypominającym skórkę pomarańczy.

Powstawaniu cellulitu winne są też „nieprawidłowe” komórki tłuszczowe, które zaczynają uciskać sąsiadujące naczynia krwionośne i limfatyczne. W efekcie w tkance pojawiają się charakterystyczne, niesymetryczne zgrubienia, nazywane ,,skórką pomarańczową”.

To nieprawda, że mężczyźni nie mają tego problemu, jednak występuje on u nich rzadziej. Powodem są różnice anatomiczne w budowie włókien kolagenu i elastyny, które ,,trzymają w ryzach” komórki tłuszczowe. Cellulit powstaje w określonych miejscach ciała, zwykle na biodrach, brzuchu i pośladkach.

W fizjologii rozwoju cellulitu można wyróżnić kilka stadiów rozwoju. Początkowo dochodzi do zastoju w obrębie naczyń krwionośnych i chłonnych. Powstający obrzęk i upośledzenie mikrokrążenia prowadzą do zmian metabolicznych. W rezultacie wzrasta przepuszczalność naczyń, powstają mikrowylewy i tworzy się tkanka łączna wokół naczyń włosowatych i komórek tłuszczowych. Powstałe mikroguzki twardnieją i łączą się w makroguzki.

Kobiety zmagające się z cellulitem powinny pamiętać, że zabiegi pielęgnacyjne nie zlikwidują go całkowicie, ale ograniczą jego zasięg i poprawią wygląd skóry. W pewnych okolicznościach cellulitowi można zapobiegać poprzez odpowiednią higienę, leczenie przewlekłego obrzęku tkanek, pielęgnację ran i skaleczeń.

Cellulitowi u zdrowej osoby z nienaruszonym układem odpornościowym można w pewnym stopniu zapobiec. Jednak zarówno profilaktyka, jak i terapia cellulitu to proces wielokierunkowy. Wskazana jest odpowiednia dieta, gimnastyka, masaże, codzienna pielęgnacja kosmetykami i zabiegi w gabinecie kosmetycznym. Najlepiej łączyć wszystkie te metody, a wśród kosmetyków wybierać te ze składnikami antycellulitowymi, które zmniejszają jego objawy. Są to nie tylko balsamy do ciała, kremy wyszczuplające, ale i sera do ciała, żele do kąpieli i inne produkty ze skoncentrowanymi składnikami, które mają pomóc w tej nierównej walce.

Są to składniki uszczelniające naczynia krwionośne i poprawiające krążenie krwi, sprzyjające lipolizie oraz składniki nawilżające, ujędrniające i zmniejszające jego widoczność.

Substancje aktywne stosowane w preparatach antycellulitowych można podzielić na trzy grupy.

  • Stymulujące proces lipolizy – pobudzają spalanie tłuszczu. Są to substancje blokujące receptory alfa (m.in. metyloksantyny: kofeina, teofilina, aminoteofilina, ksantyna, rutyna, escyna) oraz wpływające na obniżenie nadmiernej ilości glukozy w komórkach (żeń-szeń, fasola, jambol, karanta). Inne popularne składniki pobudzające lipolizę to: L-karnityna, retinol, koenzym A, olejki eteryczne: cynamonowy i imbirowy.
  • Uszczelniające naczynia krwionośne, poprawiające krążenie i przeciwobrzękowe (przeciwdziałające zatrzymywaniu wody i toksyn w skórze). Są to m.in. algi zielone i brunatne, bluszcz pospolity, nostrzyk żółty, arnika górska, miłorząb japoński dwuklapowy, ziele skrzypu polnego, kasztanowiec, olejki eteryczne: geraniowy, jałowcowy, neroli.
  • Składniki ujędrniające (stymulujące poprawę napięcia i elastyczności w skórze), nawilżające i wygładzające, a także optycznie zmniejszające objawy cellulitu. Tego typu składniki wizualnie poprawiają wygląd skóry.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
13.01.2025 15:02
Sara James twarzą najnowszej kampanii Rossmanna o samoakceptacji

Największa w Polsce sieć drogerii połączyła siły z artystką młodego pokolenia, aby dotrzeć ze swoim pozytywnym przekazem o samoakceptacji i wdzięczności dla własnego ciała także do młodych ludzi.

Jak przypomina Rossmann, w ubiegłym roku w misję sieci, mówiącej o wspieraniu i pomaganiu kochać siebie na co dzień, włączyli się m.in. aktorka Maja Ostaszewska były piłkarz Kuba Błaszczykowski. Spoty z ich udziałem zostały bardzo ciepło przyjęte.

Ten ważny, pozytywny przekaz kierujemy także do pokolenia nastolatek i nastolatków. Rossmann chce im życzliwie towarzyszyć podczas budowania rytuałów higienicznych i pielęgnacyjnych oraz poszukiwania własnego looku, czy zabawy z makijażem. Tak, aby akceptowali i doceniali swoją wyjątkowość, dobrze się czuli ze sobą i w swoim ciele. I właśnie w tym wspiera nas w najnowszym spocie Sara James – wyjaśnia Rossmann.

W listopadzie ukazała się piosenka „Psycho”, zapowiadająca debiutancki album Sary. Artystka wyjaśniała wówczas, że to dla niej wyjątkowo osobisty utwór, dla którego inspiracją były jej własne doświadczenia, związane z tematem zdrowia psychicznego.

Będąc młodą osobą trzeba stawić czoła dużej presji, np. bycia porównywanym z kimś innym czy byciu pod presją spełnienia oczekiwań rodziców, nauczycieli czy swoich własnych. Czasami staje się to przytłaczające, nie tylko dla młodszych pokoleń, ale dla każdego – wyznała Sara James w informacji towarzyszącej premierze singla.

Mimo że piosenki Sary mają wiele milionów odtworzeń na Spotify, a jej Instagram obserwują setki tysięcy fanów, droga młodej artystki obfitowała nie tylko w liczne sukcesy artystyczne. Sara musiała też radzić sobie z krzywdzącym ocenami, często też hejtem – nie tylko w wymiarze artystycznym. Jako córka Polki i Nigeryjczyka Sara doświadczyła też hejtu ze względu na wygląd, co – jak sama przyznaje – miało negatywny wpływ na jej samoocenę i akceptację własnego ciała.

To właśnie tej składowej dobrostanu psychicznego dotyka najnowszy spot Rossmanna. Sara James jest w nim idealną przewodniczką: jako wiarygodna ambasadorka troski o zdrowie psychiczne i samoakceptację w pokoleniu nastolatek, Sara jest ważnym głosem nie tylko dla identyfikujących się z nią fanek.

Obok Sary w spocie Rossmanna pojawiają się też młodzi debiutanci, poproszeni o opowiedzenie własnymi słowami o tym, za co kochają, lubią lub po prostu doceniają swoje ciało. Seria ich pozornie małych gestów i prostych, szczerych słów niesie ważny autentyczny przekaz: „Twoje ciało jest twoim domem. Pokochaj je. Pokochaj siebie” – podkreśla Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
23.12.2024 08:05
Birkenstock wprowadził produkty pielęgnacyjne do stóp
Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje gamę produktów do pielęgnacji stópfot. mat.prasowe

Renomowany niemiecki producent obuwia postanowił w tym roku poszerzyć swoją ofertę o gamę sześciu produktów, przeznaczonych do pielęgnacji stóp.

BIrkenstock, opierając się na swoim długoletnim dziedzictwie w zakresie produkcji zdrowego obuwia (początki firmy sięgają 1774 roku) zdecydował się na innowacyjne poszerzenie swojej oferty o całą gamę produktów do pielęgnacji stóp.

Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiej firmy, nowa linia produktów stanowi zwieńczenie kilku lat badań i ma na celu „harmonijne połączenie aktywnej regeneracji i luksusu”. Produkty (kremy i peelingi) zostały przygotowane tak, aby nie tylko rozwiązywały problemy stóp, ale jednocześnie były przyjemne dla zmysłów poprzez swoje formuły, tekstury czy zapach. 

Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje takie produkty, jak relaksujące sole do kąpieli, wygładzający pumeks, złuszczający peeling do stóp, odżywczy balsam, lotion łagodzący zmęczenie nóg i stóp, a także wyciszający, relaksujący suchy olejek.

Birkenstock zapewnia, że rozszerzenie oferty ma na celu zapewnienie klientom holistycznego dobrego samopoczucia, a także chodzenie “w zgodzie z naturą”.

Każdy z produktów został stworzony na bazie naturalnych olejków eterycznych - m.in. z drzewa cedrowego, paczuli, pomarańczy, cyprysu, petitgrain czy bergamotki.

Design opakowań jest z założenia prosty i minimalistyczny. Aluminiowe tubki oraz szklane butelki są wykonane w stu procentach z surowców z recyklingu oraz nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.

Birkenstock, światowa ikona rynku mody, słynie z wysokiej jakości ergonomicznego, zdrowego obuwia (głównie klapek i sandałów), a także z kładzenia nacisku na wygodę, zrównoważony rozwój i ponadczasowy styl.

Czytaj też: Birkenstock rozwija się na rynku naturalnych produktów do pielęgnacji skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 13:49