Pandemia sprawiła, że przez jakiś czas kosmetyk ten był poza centrum uwagi, zepchnięty na dalszy plan przez noszenie maseczki. Teraz powraca w bardzo odważnym odcieniu - intensywnej pomarańczy, która może przyćmić inne w tym sezonie. Czy kolor ten zostanie zauważony przez konsumentki, czy będzie raczej sezonową gwiazdą wśród produktów beauty publikowanych na Instagramie? Przekonamy sie tego lata.
Potrzeba optymizmu
Wszystko wskazuje na to, że globalna pandemia była przyczyną powrotu do bardziej naturalnego wyglądu makijażu, z wygładzoną, ale nie przeciążoną make-upem cerą, ustami, które są błyszczące, ale nie zabarwione, i bardziej wyrazistym okiem, ale nie przesadnie wymalowanym. Ta skłonność do powrotu do podstaw jest bezpośrednio związana z lockdownami i pracą z domu, a także z koniecznością noszenia maseczki w miejscach publicznych.
Konsumentki nie chciały poświęcać czasu i wysiłku na wyrafinowany makijaż, którego nikt nie zobaczy. Czy powrót do tak żywego koloru, jak pomarańczowy oznacza koniec pandemii? To dalsza perspektywa, ale wydaje się, że bardziej wiąże się on z potrzebą optymizmu, świeżości i radości w odpowiedzi na ponury okres.
Bo pomarańczowe usta, wyglądające na pełne energii i odważne, mają nas dobry wpływ terapeutyczny w środku ery COVID-19. Dobrze znany jest pozytywny wpływ żywych kolorów na ludzki umysł.
Czy powracają odcienie z ultra-pigmentami?
Wraz z tą wiosenną inspiracją, pojawia czy pytanie czy ultra-pigmentowane odcienie wracają do mody po miesiącach nieobecności. Nie tylko marki koncentrują się nie tylko na bogato napigmentowanych szminkach i błyszczykach w mediach społecznościowych. Influencerzy wydają się być zmęczeni naturalnym wyglądem i stopniowo wracają do odważniejszego looku. To trend, który zwykle obserwuje się w okresie jesienno-zimowym, ale tym razem możemy spodziewać się lata ekstrawagancji.