Co trzeba wziąć pod uwagę, dobierając podkład? Poza doborem koloru należy już na początku wytypować produkt odpowiedni do rodzaju cery. Podkłady do twarzy w najlepszych cenach znajdziesz na: https://horex.pl/kobieta/makijaz/twarz/podklady.html
Cera tłusta: Podkład matujący
Cera sucha: Podkład nawilżający lub rozświetlający
Cera dojrzała: Podkład o lekkiej, nawilżającej formule lub typowy podkład napinający (liftingujący)
Jest to jednak ujęcie bardzo ogólne i powinniśmy zwrócić uwagę również na indywidualne preferencje danej osoby. Nie każda klientka mająca cerą tłustą bądź trądzikową będzie poszukiwała bardzo kryjącego i matującego podkładu.
Istotne jest także na ile osoba kupująca podkład czuje się pewnie w sztuce makijażu. Podkłady szybko zastygające najbezpieczniej zaproponować osobom z pewniejszą ręką i przyzwyczajonym do dość szybkiej pracy z produktem. Do ich nakładania idealnie nadaje się wilgotna gąbeczka, która przedłuży plastyczność kosmetyku.
Z kolei podkłady kremowe, o lżejszej konsystencji będą odpowiednie dla nowicjuszek. Tu dopuszczalny jest każdy sposób aplikacji, ponieważ te podkłady długo zachowują swoją plastyczność.
Kluczowe pytania
Bardzo ważna jest rozmowa i uważne słuchanie klientki podczas przeprowadzania procesu sprzedażowego. Oto kilka przykładowych pytań, które można zadać, aby dobrać jak najlepszy kosmetyk:
Jak określiłaby Pani swoją cerę (czy jest sucha, tłusta, przetłuszczająca się w strefie T)?
Na jakim efekcie Pani zależy (cera matowa, cera rozświetlona)?
Czy podkład ma służyć do codziennego stosowania, czy ma być na duże wyjścia?
W jaki sposób lubi Pani nakładać podkłady?
Czy maluje się Pani codziennie?
Jaka cecha podkładu jest dla Pani najważniejsza?
Zasady doboru koloru
O tym, jak istotną cechą podkładu jest jego kolor, niech świadczy to, że wiele światowych marek zrobiło ostatnio olbrzymi ukłon w stronę różnorodności i zaproponowało nawet 30 odcieni swoich produktów. Jak się w tym nie zgubić? Aby móc właściwie dobrać kolor, należy kierować się kilkoma zasadami:
- Podczas doboru podkładu klientka powinna być bez makijażu.
- Dopasowujemy odcień kosmetyku na żuchwie. Błędem jest sprawdzanie koloru podkładu na nadgarstku, ponieważ kolor skóry przekłamują przebijające się przez jej powierzchnię żyły.
- Twarz po aplikacji produktu nie może się odcinać od tułowia. Dlatego bardzo ważne jest dopasowanie odcienia podkładu także do szyi i dekoltu – często różnią się one kolorystycznie (szyja jest najjaśniejsza). Dążymy do tego, aby kolor podkładu pasował do tych wszystkich elementów. Możemy to sprawdzić, rysując podkładem linię przechodzącą od policzka przez żuchwę i szyję aż po dekolt. Jeśli nie jest to możliwe, ograniczamy się do żuchwy, a tonację kolorystyczną proponujemy w zależności od karnacji. Wyróżniamy tony: różowy (zimny), żółty (ciepły), oliwkowy (ciepły/zimny), neutralny (tony mieszane).
Ważnych jest też szereg innych czynników, które wpływają na dobór właściwego produktu, jak choćby konsystencja podkładu i właściwości kryjące.
PAMIĘTAJ!
- Sprawdzamy właściwości podkładu, aby dopasować go do potrzeb i preferencji klientki.
- Na wieczorne wyjścia możemy zaproponować cięższe, mocno kryjące produkty. Nie są one natomiast zalecane w ciągu dnia, ponieważ mogą wpływać na stan cery.
- Do użytku codziennego proponujmy podkłady o lekkiej formule, najlepiej z jak najwyższym filtrem UV.
- W okresie letnim lepiej wybierać kremy BB lub kremy koloryzujące, jak np. Golden Rose z serii Nude Look, ponieważ są lekkie i mają wysoki filtr UV. Wyjaśnijmy jednak klientce, że ich zadaniem jest delikatne wyrównaniu kolorytu skóry, zatem stopień krycia tych produktów będzie niski.
Czy rodzaj opakowania ma znaczenie?
Podczas doboru podkładu warto także zapytać o preferowany rodzaj opakowania. Z mojego doświadczenia wynika, że klientki lubią tubki. Cenią je za wygodę użytkowania, także w podróży (nie stłucze się), oraz higienę (dotykamy tylko tej części produktu, którą stosujemy).
Wiele kobiet wybiera jednak – ze względu na estetykę opakowania – szklane buteleczki z pompką. Są one higieniczne i wygodne. Umożliwiają dozowanie odpowiedniej ilości podkładu, bez marnowania go. Ten rodzaj opakowania, choć cięższy, również dobrze sprawdza się w podróży.
Zaproponuj coś jeszcze
Gdy klientka zdecyduje się na wybór konkretnego produktu, warto upewnić ją w tej decyzji i jeszcze raz podkreślić zalety podkładu. W ten sposób będzie miała pewność, że właściwy kosmetyk trafia w jej ręce. Należy także pamiętać o zaproponowaniu odpowiedniego sposobu aplikacji, tak aby samodzielnie w domu mogła w pełni wykorzystać wszystkie właściwości kosmetyku. Jest to także dobry moment na zaproponowanie produktu komplementarnego, takiego jak puder czy baza pod makijaż.
Paulina Pilipczuk, wizażystka Golden Rose